Transport Tycoon Deluxe
Fra : Lasse

Dato : 26-08-04 20:48

Hej,

Jeg har lige hentet dette gode gamle spil fro www.the-underdogs.org.

Jeg har installeret det, men når jeg starter det, får jeg fejlen "Error
accessing registry".
Hvis jeg prøver at ændre kompatibilitetsindstillingerne til windows 95 (som
det er lavet til). Her får jeg så fejlen, "unable to access transport tycoon
deluxe cd".

Jeg kan ikke finde noget info om det i registreringsdatabasen.

Er der nogle der ved hvordan jeg kan få det til at køre?

På forhånd tak!

--
Lasse

Fra : iddqd

Dato : 26-08-04 21:16

Lasse wrote:
> Hej,
>
> Er der nogle der ved hvordan jeg kan få det til at køre?

http://www.google.com/search?hl=en&lr=&ie=UTF-8&c2coff=1&q=%22transport+tycoon+deluxe%22+windows+xp&btnG=Search

eller om du vil: http://makeashorterlink.com/?Y4E822529

Google gør det let, bare søg på spillet og WinXP

mvh

Bruno

Fra : Lasse

Dato : 27-08-04 09:17

http://www.google.com/search?hl=en&lr=&ie=UTF-8&c2coff=1&q=%22transport+tycoon+deluxe%22+windows+xp&btnG=Search

> eller om du vil: http://makeashorterlink.com/?Y4E822529
>
> Google gør det let, bare søg på spillet og WinXP

Tak for hjælpen!
Jeg hentede spillet fra en side google fandt, der var en .reg fil med de
oplysninger der skulle bruges.
Spillet er stadig lige så godt som for næsten 10 år siden
--
Lasse

Fra : Knud Berggreen

Dato : 27-08-04 19:52

On Fri, 27 Aug 2004 10:17:06 +0200, "Lasse"
<Leskil-NOSPAMPLEASE-@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>oplysninger der skulle bruges.
>Spillet er stadig lige så godt som for næsten 10 år siden

Jeg kan godt huske Transport Tycoon, og jeg er enig i at det er godt.
Men hvis du er til den slags spil, så prøv lige en gang og se
skærmdumpne på www.transportgiant.com
Og efter dokumentet omkring signaler, så er der også nogle sådanne -
og dem savner jeg meget på Railroad Tycoon 3.
Der er også et demo, og selv om der kun er hestevogne i dette så får
man et rigtig godt indtryk.
Min spilpusher skulle få det i næste uge... og nej, det er ikke et
crack men det originale til fuld pris.

/Knud

Fra : iddqd

Dato : 27-08-04 19:55

Knud Berggreen wrote:

> [...]
> man et rigtig godt indtryk.
> Min spilpusher skulle få det i næste uge... og nej, det er ikke et

Vent hellere, efterfølgeren til Transport Tycoon er lige på trapperne!

http://nylon.net/ttd/ttd.htm

Mvh

Bruno

Fra : Knud Berggreen

Dato : 28-08-04 10:11

On Fri, 27 Aug 2004 20:55:22 +0200, iddqd <DontUse@ThisAdress.Ever>
wrote:

>Vent hellere, efterfølgeren til Transport Tycoon er lige på trapperne!
>
>http://nylon.net/ttd/ttd.htm

Jeg er ikke sikker på at jeg vil vente. Jeg syntes at efter de
screendumps at dømme, så er detaljerne langt bedre i TG. F.eks.
skinnerne og køretøjerne er meget mere detaljerede. Faktisk syntes jeg
at Locomotion ikke har ændret sig rent detaljemæssigt på trods af de
mange år der er gået - men det er der selvfølgelig nogen der syntes er
charmerende.

/Knud

Fra : Hans K. Pedersen

Dato : 28-08-04 17:33

"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> wrote in message

> [...]
> at Locomotion ikke har ændret sig rent detaljemæssigt på trods af de
> mange år der er gået - men det er der selvfølgelig nogen der syntes er

Jeg har prøvet Traffic Giant og er bestemt ikke imponeret. Der havde TTD
noget meget bedre gameplay. Kan ik helt huske TG mere, men jeg mener det var
meget "nemt" på en eller anden måde. Og i et strategispil som dette mener
jeg ikke grafikken er altafgørende, kunne faktisk rigtig godt lide den gode
gamle TTD grafik og glæder mig AFSINDIGT til den nye version. Det skal nok
blive sjovt at sidde og spille, og så vidt jeg har forstået skal man kunne
spille online mod andre. Helt klart noget jeg ser frem til at banke brormand
i... hehe.

--
MVH
Hans K. Pedersen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-08-04 23:51

Hans K. Pedersen wrote:

> Jeg har prøvet Traffic Giant og er bestemt ikke imponeret. Der havde
> TTD noget meget bedre gameplay. Kan ik helt huske TG mere, men jeg

Og mangler du muligheder, så er TTD-patch løsningen.

> og spille, og så vidt jeg har forstået skal man kunne spille online
> mod andre. Helt klart noget jeg ser frem til at banke brormand i...

Det kan du nu også med TTD - det virker fint over TCP/IP.

Jesper G. Poulsen

Fra : Knud Berggreen

Dato : 29-08-04 14:29

On Sat, 28 Aug 2004 18:33:21 +0200, "Hans K. Pedersen"
<hansvejbo@hotmail.com> wrote:

>Jeg har prøvet Traffic Giant og er bestemt ikke imponeret. Der havde TTD
>noget meget bedre gameplay. Kan ik helt huske TG mere, men jeg mener det var

Det var ikke Traffic Giant jeg nævnte men Transport Giant. Et spil der
er frigivet på tysk her i juni og som først er ved at komme på engelsk
til Danmark nu.

www.transportgiant.com

/Knud

Fra : Hans K. Pedersen

Dato : 29-08-04 16:43

> Det var ikke Traffic Giant jeg nævnte men Transport Giant. Et spil der
> er frigivet på tysk her i juni og som først er ved at komme på engelsk
> [...]

Jeg undskylder. Tog fejl. Havde aldrig hørt om Transportgiant, var sikker på
det var det andet i mente. Min fejl.
--
MVH
Hans K. Pedersen

Fra : Gerner

Dato : 29-08-04 20:50

On Sun, 29 Aug 2004 17:43:12 +0200, "Hans K. Pedersen" <hansvejbo@hotmail.com>
wrote in dk.spil.computer:

>"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> wrote in message

>Jeg undskylder. Tog fejl. Havde aldrig hørt om Transportgiant, var sikker på
>det var det andet i mente. Min fejl.

Når der nu er 2 spil der kan forkortes på samme måde, ved jeg nu ikke om du er
skyldig i en fejl. Det er dem der forkorter spilnavne der begår fejl.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : iddqd

Dato : 28-08-04 18:57

Knud Berggreen wrote:
> [...]
> at Locomotion ikke har ændret sig rent detaljemæssigt på trods af de
> mange år der er gået - men det er der selvfølgelig nogen der syntes er

Grafik er da ligegyldigt, det er gameplay det handler om. Men ok jeg
spiller også Angband fra tid til anden, og der synes jeg også
"grafikken" er helt fin så jeg er ikke krævende.

http://angband.oook.cz/screen-show.php?id=558

Mvh

Bruno

Fra : Knud Berggreen

Dato : 29-08-04 14:30

On Sat, 28 Aug 2004 19:56:56 +0200, iddqd <DontUse@ThisAdress.Ever>
wrote:

>Grafik er da ligegyldigt, det er gameplay det handler om.

Jeg syntes i høj grad at grafikken har en stor betydning, men der har
vi så forskellige opfattelser.

/Knud