OfficeConnect ISDN LAN Modem
Fra : JH

Dato : 09-05-01 11:09

Hej,

Kan man benytte dette til Pro@ccess ISDN FastPris ??
http://www.3com.com/products/en_US/detail.jsp?pathtype=purchase&tab=features&sku=3C892A-US

På forhånd tak.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 09-05-01 15:39

"JH" <jimmy@dk2net.dk> skrev i en meddelelse
news:t55ift8fktd1p14vtup75ufmmto9mkbbfq@4ax.com...
> Kan man benytte dette til Pro@ccess ISDN FastPris ??

http://www.3com.com/products/en_US/detail.jsp?pathtype=purchase&tab=features
&sku=3C892A-US

Ja, til alm brug. Dog vil der være nogle meget specifikke funktioner som kun
er set fungere på Cisco IOS routere. Alm brugere vil dog sjældent ramme
disse begrænsninger.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : JH

Dato : 09-05-01 18:47

> Ja, til alm brug.

Hvad er alm brug og ikke, eller var det svaret ;)

> Dog vil der være nogle meget specifikke funktioner som kun
> er set fungere på Cisco IOS routere

Kan du nævne nogen ??

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 09-05-01 18:59

> Hvad er alm brug

Det som du vil have med enhver anden internetopkobling

> Kan du nævne nogen ??

Nogen aspekter af dial-back fx. Kender ikke detaljer

Fra : JH

Dato : 30-05-01 14:39

On Wed, 9 May 2001 16:38:56 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote:

> Ja, til alm brug.

Jeg har nu fået en stribe oplysninger fra TDC..... men jeg kan sku'
ikke få det til at virke.

Og jeg har ikke overblik over hvilke informationer jeg skal bruge.
Her er listen..... (kun beskrivelsen, hvilken tillid hva' ;)

------------
Kundens IP net: 1a .... 1b (255.255.255.252)
2. WAN IP net: Unnumbered
3. Router IP adresse hos kunde:
4. Router IP adresse hos TDC:
5. Telefon nummer kunde-router skal ringe fra:
6. Telefon nummer kunde-router skal ringe til: 16261
7. Telefon nummer TDC-router ringer fra: 16261 og 43661523
Hos kunden: brugernavn: 8a password: 8b
Hos TDE: brugernavn: 9a password: 9b

Servere som kan anvendes:
DNS:   194.239.134.83 (ns3.tele.dk ) 10a
   193.162.153.164 (ns3.inet.tele.dk ) 10b
------------

.....godt så, og her er så de felter jeg kan udfylde i modemet (udfyldt
så godt som muligt med tal fra ovenstående liste).

Internet Service Provider Parameters
Name:
Telephone Number: 6

Security
User ID: 8a
Password: 8b

Domain Name Service (DNS) IP Address(es)
(Leave blank if automatically assigned by your Service Provider)
Primary: 10a
Secondary: 10b (optional)

Bandwidth Allocation
[] Use one B channel [X] Add second B channel as required [] Use two
B channels

Callback Parameters
Enable Callback: []
Callback Delay: 5
Callback Timeout: 10
Callback Number:
Callback Username:
Callback Password:

Miscellaneous
B Channel Rate: [X] 64Kb/s [] 56Kb/s
Use Data Compression? [] Yes [X] No
Use Network Address Translation (NAT)? [X] Yes [] No
WAN Link IP Address (if Numbered): 1a
WAN Link Subnet mask: 1b
Allow Automatic Call Initiation? [X] Yes [] No
Default Workstation: 192.168.1.2
Enable intelligent NAT? [X] Yes [] No

- - -

LAN (Ethernet) Parameters

Name: LANmodem
IP Address: 192.168.1.1
Subnet Mask: 255.255.255.252

Local Domain Name:
Enable DHCP Server: [X]
NetBIOS filtering: Always Block

------------

I øvrigt, skal jeg sætte noget op på min maskine ?? I øjeblikket er
der sat dette op:

IP address: 192.168.1.2
Subnet mask: 255.255.255.252
Gateway: 192.168.1.1
Preferred DNS server: 192.168.1.1

Pyha.... så er der bare at sige hjælpppp. ;)

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 10-05-01 16:47

JH <jimmy@dk2net.dk> wrote:

> Kan man benytte dette til Pro@ccess ISDN FastPris ??
> http://www.3com.com/products/en_US/detail.jsp?pathtype=purchase&tab=featur
> es&sku=3C892A-US

Det vil jeg da tro. Jeg bruger den samme router til en CyberCity
fastpris 60 - forbundet til et ethernet med såven Mac som Win .
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : MBS

Dato : 11-05-01 08:44

Jeg har to 3C891, som er den europæiske udgave af 3C892, og som kan fåes til
1100 kr på http://www.nemcomputer.dk/product.asp?sku=8558555&shop=pc .

Der har været nogle upgrades, så samtidigt med at 3C891 er faldet til 30% af
den oprindelige pris, er der kommet mange ekstra features på inklusive call
back.
Så alt i alt er 3C891 udstyret med alle almindelige og advancerede features
idag.
Hvis man skal sige noget, der kunne være bedre, er det at man kører med 10
og ikke 100MBit netværk, og at "Upgrade check" knappen ikke virker mere når
man går ind på sit LanModems interne hjemmeside. Lidt sjusket af 3Com.

Brugsmæssigt er det enormt nemt at sætte LanModemmet op mod en
internetudbyder. Skal man forbinde to netværk er det lidt mere vanskeligt,
men stadigvæk overkommeligt.

Michael

Fra : JH

Dato : 22-05-01 12:00

> Så alt i alt er 3C891 udstyret med alle almindelige og advancerede features

Jeg har nu fået købt mig et. Virker perfekt, men.....
Kan det passe at man ikke kan bruge "vis nummer" ??

Min nummerviser reagerer nemlig overhovedet ikke. Jeg abb. på "vis
nummer". Jeg har kigget manualos igennem og kan ikke rigtig finde
noget omkring dette. Kun hvordan man skjuler sit eget nummer.

??

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-05-01 12:38

> Jeg har nu fået købt mig et. Virker perfekt, men.....
> Kan det passe at man ikke kan bruge "vis nummer" ??

Ja, det kan sagtens passe

Fra : JH

Dato : 22-05-01 13:12

> Ja, det kan sagtens passe

Kan en ny firmware mon ændre det ??
-eller er det på hardware niveau.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-05-01 13:20

> Kan en ny firmware mon ændre det ??
> -eller er det på hardware niveau.

Jeg vil tro at de allerede ville have lavet en firmware hvis det var
løsningen.

Fra : Roar Eggert Pedersen

Dato : 22-05-01 12:52

Deres nye 3C892A skulle under støtte Vis Nr.

Roar Eggert Pedersen

Fra : JH

Dato : 22-05-01 13:12

> Deres nye 3C892A skulle under støtte Vis Nr.

Lidt sent når man har købt 3C891, æv ;)

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 22-05-01 12:54

JH <jimmy@dk2net.dk> wrote:

> Jeg har nu fået købt mig et. Virker perfekt, men.....
> Kan det passe at man ikke kan bruge "vis nummer" ??

Jeg kan heller ikke få vis nummer frem på mine analogie telefoner; kun
på isdn-telefonen.

Fra : JH

Dato : 22-05-01 13:12

> Jeg kan heller ikke få vis nummer frem på mine analogie telefoner

Det stinker jo lidt.....

Fra : JH

Dato : 23-05-01 14:26

> Kan det passe at man ikke kan bruge "vis nummer" ??

Til orientering for andre (svar fra 3COM).