Udstilling.
Fra : Sanne

Dato : 26-08-04 15:57

Hejsa.

Nogen der kan forklare begreberne CK, CAC, CACIB og reserveCACIB, så også
jeg forstår dem :c))) ????

mvh
Sanne

Fra : Battlefield´s

Dato : 26-08-04 18:49

"Sanne" <susanne@fjernaltforandyrefarmen.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
>
> Nogen der kan forklare begreberne CK, CAC, CACIB og reserveCACIB, så også
> [...]
Hej Sanne
DKK´s hjemmeside kan nok bruges, se under "udstillinger" og herefter
"hvordan foregår en udstilling":
http://www.dansk-kennel-klub.dk/

Hilsen Vibeke

---

Fra : Malene Jepsen

Dato : 26-08-04 20:54

>Hejsa.
>
>Nogen der kan forklare begreberne CK, CAC, CACIB og reserveCACIB, så også
> [...]

Hej Sanne

Efter at dommeren har kvalitetsbedømt hundene i klassen, kan han
vælge, blandt de hunde han har givet 1. pr, at give et CK til de som
han finder værdige til at blive champions. Disse hunde skal igen i
ringen for at kæmpe om at blive bedste han/tæve og dermed få CERT
(CAC)
For nogen brugshunde gælder det at Certet gives til vinderen af
brugshundeklassen.

Du skal bruge 3 CERTer opnået på enten din specialklubs eller DKKs
udstillinger for at blive Dansk Champion.

CACIB er et internationalt cert og du skal have 4 af dem for at blive
International Champion. CACIB gives altid til bedste han og bedste
tæve, medmindre denne er en unghund, da CACIB ikke gives til

res CACIB gives til den hund der står bagefter CACIB hunden. Hvis
hunden der får CACIB allerede er International Champion får hunden med
res. CACIB automatisk det rigtigt CACIB.

Håber det giver lidt mening

Mvh Malene

Fra : Sanne

Dato : 27-08-04 06:47

"Malene Jepsen" <kennelkildevang@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Hej Vibeke og Malene.

Jo nu tror jeg endelig jeg fik lidt bedre fat i det...
Havde ellers været på DKKs side og printet skemaet ud, men havde ikke set
det der stod neden under.
Bestemmer dommerens selv hvor mange han vil gi af de forskellige titler
eller er der et bestemt antal ??
F.eks må han kun give CK til en hund i klassen ??

mvh
Sanne

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 27-08-04 09:12

> [...]
> eller er der et bestemt antal ??
> F.eks må han kun give CK til en hund i klassen ??

hej Sanne - det er dommeren, der bestemmer hvem, der skal have CAC og
CACIB - CAC gives ikke i championklassen og der uddeles kun 1 CAC til hanner
og 1 til tæver i hver race ligesom CACIB på internationale udstillinger - på
Nationale udstillinger (Specialklub udstillinger gives ikke CACIB)

hvis der er tilmeldt 8 hunde i f.eks. mellemklasse inden for en race, skal
der placeres de 4 bedste, men de andre 4 kan også få et CK selvom de altså
ikke er blandt de 4 bedste i klassen -

håber det er svar på dit spørgsmål

hilsen Pia

Fra : Sanne

Dato : 27-08-04 13:14

"Pia Palmblad Wright" <fallohide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> der placeres de 4 bedste, men de andre 4 kan også få et CK selvom de altså

Hej Pia

Ja, nu begynder det at dæmrer.....
Altså CAC kun 2 stk. til hele racen.
Hvad så med CK...Der kan udleveres så mange, som dommeren syntes ??
Det står vel for Certifikat-kvalitet og det kan der vel godt være flere
hunde der har ????

mvh
Sanne

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 27-08-04 13:18

> Hvad så med CK...Der kan udleveres så mange, som dommeren syntes ??

Ja men kun til 1. pr. hundene. Dem der får CK kommer ind og dyster om BIK
(Bedst i Køn) til sidst. Der kan godt feks. 1 hunde fra Unghundeklassen,
ingen fra mellemklassen, 3 fra åben klasse, 4 fra brugshundeklassen og 2 fra
Championklasen der får CK. Dommeren finder så de 4 bedste af dem og placerer
dem som BIK 1 - 2 - 3 og 4.

> Det står vel for Certifikat-kvalitet og det kan der vel godt være flere
> hunde der har ????

Ja, nemlig!

--
MvH.
Rinnie Ilsøe

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 27-08-04 11:57

Sidste Cert (Kaldet CAC i de fleste andre lande) skal være faldet efter at
hunden er fyldt 2 år og de 3 Cert'er skal være givet af 3 forskellige
dommere.

Ved flat gælder det at kun bedste hun i brugshundeklassen får Cert. - hvis
dommeren mener den har kvalitet til det vel at mærke! Man kan godt stå som
bedste i Brugsh.kl. uden at få Cert, men det sker' meget sjældent.

Fra : Estrid Heldager

Dato : 28-08-04 08:13

"Rinnie Ilsøe" <gimze@flatcoated-retriever.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dommeren mener den har kvalitet til det vel at mærke! Man kan godt stå som
> bedste i Brugsh.kl. uden at få Cert, men det sker' meget sjældent.

Hvis den race du har er en af de små - de er så vidt jeg husker afmærket med
en * i DKK-katalogerne - så skal hunden kun være 1½ år før den kan blive
champion med det sidste -3. - cert.

Estrid Heldager

http://home9.inet.tele.dk/heldager
heldager@post9.tele.dk