Hvordan fjernes tjære på poterne?
Fra : Carina Mørup

Dato : 26-08-04 14:44

Min kat har været på opdagelse, bla. omkring et asfaltarbejde, og
har selvfølgelig vovet sig lidt for langt frem.

Han har derfor fået en hel del tjære under poterne. Det generer
ham tydeligt, og han forsøger selv at slikke det af, men det
lykkes ikke så godt.

Vi har selv tænkt på at prøve med f.eks. petroleum, men er bange
for, at han vil slikke det i sig - det er næppe sundt for ham.

Er der nogen, som har et bedre råd til, hvordan vi kan hjælpe ham
af med skidtet?

Venlig hilsen Carina

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-04 14:59

"Carina Mørup" <no@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Er der nogen, som har et bedre råd til, hvordan vi kan hjælpe ham
> af med skidtet?

Margarine skulle være godt til, at få tjære af med.
Brugte det selv engang, da jeg havde hænderne fulde af tjære og ingen
terpentin i huset.

Margarine er jo heller ikke giftigt for katten, så det er da forsøget værd.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Carina Mørup

Dato : 27-08-04 23:32

Buffy <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i indlægget
412deca7$0$211$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:
> "Carina Mørup" <no@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Margarine er jo heller ikke giftigt for katten, så det er da
> forsøget værd.

1000 tak for tippet. Det virkede helt fint..!

Venlig hilsen Carina

Fra : CC

Dato : 26-08-04 22:55

"Carina Mørup" <no@nospam.invalid> wrote in message
> [...]
> for, at han vil slikke det i sig - det er næppe sundt for ham.
>
> Er der nogen, som har et bedre råd til, hvordan vi kan hjælpe ham

Hej Carina,
Ja, det er et fantastisk svineri!!
For nøjagtigt et år siden havde vi besluttet at oliere vores lyse
asketrægulve og dagen i forvejen havde vi flyttet alle
møbler ud og renset hele gulvet med gulvrens, så det var klar til oliering
dagen efter. Men, men, men kl. 7 startede
kommunens vejafdeling med at asfaltere hele vores villavej og da vi stod op
ved 7.30 tiden havde vi allerede ca. en
million asfalt katteaftryk på vores "rene" gulv. Det var dog ikke det
værste, fordi alle 4 katte var smurt ind i tjære på
ben, maver og haler.
Da vi ikke mente, det kunne være særligt sundt, at slikke asfalt i sig
ringede vi til vores dyrlæge, som anbefalede at vi
rensede kattene i et håndrensemiddel, som hedder "Swarfega" - det skulle
være det mindst skadelige og effektive (dog ikke sundt) og så gik vi ellers
igang med rensningen efterfulgt af grundig afskyldning. Midlet kan fås i
byggemarkeder og
jeg har set det hos vores lokale Superbrugs.

hilsen
Claus

Fra : Carina Mørup

Dato : 27-08-04 23:30

Hej Claus,

CC <cc_sep@NOSPAMyahoo.dk> skrev i indlægget
412e5c29$0$217$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:
> "Carina Mørup" <no@nospam.invalid> wrote in message

> Ja, det er et fantastisk svineri!!

Ja, mon ikke, og det må have været endnu værre for jer. Vi har
dog kun én kat, og han nøjedes heldigvis med at træde i tjæren,
og undlod venligst at rulle sig i den Og her er alligevel
ganske meget, der skal rengøres i den kommende tid :-/

Mange tak for dit råd, men vi havde margarinen lige ved hånden,
så vi fulgte Buffys råd. Det virkede (også).

Venlig hilsen Carina