Arkivalieronline (Helligånd) og EZget
Fra : Ukendt

Dato : 26-08-04 11:20

På Arkivalieronline, kirkebøger, Helligånd, København, døde 1813-1829, er
der en fejl, som får EZGet til at stoppe.

Opslag 1-72 er ok. Men opslag 73 og 74 er begge kopier af opslag 1.
Derefter er det ikke muligt at hente de resterende +400 opslag.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : aafe

Dato : 26-08-04 12:03

On Thu, 26 Aug 2004 12:19:35 +0200, "Kjeld Nielsen" wrote:

> [...]
>
>Opslag 1-72 er ok. Men opslag 73 og 74 er begge kopier af opslag 1.
>Derefter er det ikke muligt at hente de resterende +400 opslag.

Hvis du kigger på den pgl. sides kilde, vil du se at opslag 73 og 74
er angivet således:

   <option value="K03-01- .Tif">Opslag 73</option>
   <option value="K03-01- .Tif">Opslag 74</option>

og eftersom der ikke findes nogle filer af disse navne, stopper EZGet
der.

På nuværende tidspunkt er arkivalieronline imidlertid ikke
tilgængelig, hvorfor problemet måske er ved at blive rettet.

med venlig hilsen
Arne

Fra : aafe

Dato : 26-08-04 12:39

On Thu, 26 Aug 2004 13:03:04 +0200, aafe wrote:

>På nuværende tidspunkt er arkivalieronline imidlertid ikke
>tilgængelig, hvorfor problemet måske er ved at blive rettet.

Nej, nu hvor arkivalieronline igen er tilgængelig, er problemet der
stadig.

Når de to berørte opslag forsøges hentet, stiller arkivalieronline
selv tilbage til opslag 1, og det kan EZGet jo ikke gøre for.

Jeg ved ikke om der her er tale om et forsøg på at stoppe for download
af hele kirkebøger, idet man for at komme videre har brug for at kunne
starte download fra et offset? Men, EZGet kan naturligvis nemt ændres
til simpelthen at ignorere sådanne filangivelser, som der er tale om i
de famøse opslag.

Jeg har imidlertid ingen planer om at ændre noget i EZGets
gratisversion, idet jeg allerede har lavet en stærkere plusversion,
som jeg har overdraget til min søn, Sebastian, således han måske kan
tjene en lille skilling på at afsætte denne version til primært
amerikanske efterkommere af danske udvandrere.

med venlig hilsen
Arne

Fra : Ove Lauridsen

Dato : 27-08-04 10:56

Jeg har søgt på Google og fundet forklaringen herunder.

Mvh. Ove

Arkivalieronline
Seneste: 13/8-2004 Pga. opdatering af servere og harddisk vil der kunne
forekomme nedetid på arkivalieronline i de næste par uger. ...
www.arkivalieronline.dk/ - 9k - 25 aug 2004 -

Fra : aafe

Dato : 27-08-04 11:47

Ove Lauridsen wrote:
> Jeg har søgt på Google og fundet forklaringen herunder.

Hej Ove,

tak for din reaktion, men problemet er ikke den annoncerede nedetid, der
forekommer for tiden. Og selvom jeg egentlig har et meget godt billede
af det egentlige problems årsag, er det - pga. problemets natur - ikke
hensigtsmæssigt at diskutere det detaljeret i en almen tilgængelig
newsgruppe

med venlig hilsen
Arne

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-04 12:45

Den 26/08-2004 klokken 13:03, skrev
aafe <intet@svar.dk>
i <g3gri09fvkftb7vf2ncf0mqv0nlqtdqk8b@4ax.com>:

> [...]

> På nuværende tidspunkt er arkivalieronline imidlertid ikke
> tilgængelig, hvorfor problemet måske er ved at blive rettet.

Lige nu kan jeg godt komme ind på A.O. De har ikke rettet noget. Det
pudsige er, at når man henter disse 2 filer på den "gammeldags" måde, så
får man i begge tilfælde K01-01-A.Tif

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : aafe

Dato : 26-08-04 12:54

On Thu, 26 Aug 2004 13:44:46 +0200, "Kjeld Nielsen" wrote:

>Lige nu kan jeg godt komme ind på A.O. De har ikke rettet noget. Det
>pudsige er, at når man henter disse 2 filer på den "gammeldags" måde, så
>får man i begge tilfælde K01-01-A.Tif

Ja, det skyldes, at arkivalieronline selv stiller tilbage til opslag
1, så der er altså indlagt en eller anden form for automatik, hvis
formål ikke pt. er klart, men det kan jo evt. være et forsøg på at
stoppe download af hele kirkebøger.

med venlig hilsen
Arne

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-04 12:52

Den 26/08-2004 klokken 13:38, skrev
aafe <intet@svar.dk>
i <64iri05ac9g8t3tqqudl2hs405bfebas1t@4ax.com>:

> [...]
> jeg har overdraget til min søn, Sebastian, således han måske kan tjene
> en lille skilling på at afsætte denne version til primært amerikanske

Ja, det ved jeg godt.
Venter blot på, at plusversionen en dag dukker op til overfladen med
oplysninger om pris og features

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : aafe

Dato : 26-08-04 13:14

On Thu, 26 Aug 2004 13:51:58 +0200, "Kjeld Nielsen" wrote:

>Ja, det ved jeg godt.
>Venter blot på, at plusversionen en dag dukker op til overfladen med
>oplysninger om pris og features

Ja, det er jo så op til Sebastian, hvornår det sker, men prisen bliver
ganske lille (vel omkring 100-150 kr.). Fra min side er extra features
pt.
1. Ved visse folketællinger kan der optræder identiske filnavne på
filer placeret i forskellige directories i samme tælling, hvilket
hidtil har resulteret i overskrivning, men i plusversionen sker der
ingen overskrivning i sådan en situation, idet alle downloadede filer
får tilføjet et fortløbende ekstranummer.
2. I de tilfælde hvor download går i stå, har man hidtil været henvist
til at starte forfra, men i plusversionen har man mulighed for at
starte download fra et offset (som f.eks. fra opslag 75).
3. Efter ønske fremsat her i gruppen, kan der nu også browses frem til
en downloadmappe på computeren, hvis man ønsker det.
4. Ja, her er der ikke tilføjet noget endnu, men hvis det du lige har
opdaget er en slags anti-download anordning, finder vi en løsning på
dette problem
5. Og, her er der heller ikke tilføjet noget endnu, men med tiden
kommer der vel videre udviklinger til

med venlig hilsen
Arne

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-04 13:43

Den 26/08-2004 klokken 14:13, skrev
aafe <intet@svar.dk>
i <b2kri0plbbtful8i24fg0keumltg0thg7a@4ax.com>:

> Ja, det er jo så op til Sebastian, hvornår det sker, men prisen bliver
> ganske lille (vel omkring 100-150 kr.). Fra min side er extra features
> pt.
<klip>

Lyder virkelig lækkert. Sebastian vil straks have en kunde her, når han
starter

Med venlig hilsen,
Kjeld