lyst
Fra : Mette

Dato : 09-05-01 08:10

Hejsa
Jeg har haft en periode hvor jeg ikke har haft specielt meget lyst til sex,
nu hvr jeg har lyst til at have lyst gør det så pokkers ondt.... Hvor hurtig
bliver man stram igen ? Og hvad skal jeg gøre for at det ikke gør så ondt
??? Jeg har overvejet at drikke mig kaonfuld og så "tvinge" mig selv til
det...og det skal så hentage sig nogle gange, men det er jo ikke specielt
fedt.....
Hvad foreslår I ??

Venligst

Mette

Fra : Hanne L

Dato : 09-05-01 10:28

Mette skrev i en meddelelse

Hej Mette

> [...]
sex,
> nu hvr jeg har lyst til at have lyst gør det så pokkers ondt.... Hvor

Har du født? Siden du skriver om at blive stram igen?
Hvis du har, vil amningen af dit barn medvirke til, at din livmoder
trækker sig sammen, så det hele heler. Det kan gøre ondt et stykke
tid og bla være derfra, smerterne stammer. Ligesom hele skeden
har været udvidet temmelig meget, hvorfor den skal have tid til at
"komme sig".

Ellers hedder rådet vist knibeøvelser. Jeg har nu aldrig lavet sådan
nogle efter fødslen af mine tre børn, men er blevet stram igen af mig
selv. Jeg tror heller ikke, naturfolk laver knibeøvelser, men det er da
godt at vide, at de kan være løsningen, hvis man har det problem.

> Og hvad skal jeg gøre for at det ikke gør så ondt
> ???

Du må vist lige fortælle, om det er en fødsel eller noget helt andet,
der er årsag til, at du har så ondt?
Ellers er det svært at råde dig.

> Jeg har overvejet at drikke mig kaonfuld og så "tvinge" mig selv til
> det...og det skal så hentage sig nogle gange, men det er jo ikke specielt
> fedt.....
> Hvad foreslår I ??

At du i hvert fald ikke drikker dig kanonfuld og tvinger dig selv til
noget som helst. Det bliver for det første ikke nogen fornøjelse for
hverken dig selv eller den involverede mand. Og kommer sandsynligvis
ikke til at gøre mindre ondt bagefter.

Venlig hilsen
Hanne L

Fra : Mette

Dato : 09-05-01 17:47

> Har du født? Siden du skriver om at blive stram igen?

Nej, jeg har ikke født, med stram mener jeg....nu hvor det er et stykke tid
siden min kæreste og jeg har været sammen føler jeg mig næsten som en jomfru
igen *grin* - Altså, jeg føler mig utrolig snæver/stram, hvad man nu siger,
og derfor gør det ondt når min kæreste prøver at trænge op i mig.

> Du må vist lige fortælle, om det er en fødsel eller noget helt andet,
> der er årsag til, at du har så ondt?
> Ellers er det svært at råde dig.

Hehe, som du kan se er der ikke så megen årsag til at det gør ondt andet end
at det er længe siden...TROR JEG ! Jeg har døjet med svamp, hvilket er en af
grundene til at vi har holdt pause længe........ Men det burde jo være væk
nu, såååå - nogle bud ???

Venligst

Mette

Fra : Sott

Dato : 09-05-01 18:40

Hej Mette :0) (hmm... og velkommen, ikk'?)

"Mette" <nejtak@tilprivatemails.dk> skrev i en meddelelse

> Hejsa
> Jeg har haft en periode hvor jeg ikke har haft specielt meget lyst til
sex,
> nu hvr jeg har lyst til at have lyst gør det så pokkers ondt....

Hvordan gør det ondt.
Jeg har prøvet pludselig at opleve en voldsom smerte ved samleje, det
skræmte mig ret meget. Det viste sig at være pga. at jeg havde haft en
periode med diarré, og det gjorde at et stykke tid herefter, der var mit
tarmsystem så følsomt, at samleje gjorde ondt.

Det kan også være fordi du frygter det, og derfor spænder.
Eller fordi du egentlig ikke har lyst, og derfor ikke er våd. Samleje uden
væde kan være ret smertefuldt.
En nedsunken livmoder kan også resultere i smerte ved samleje.

Ork - der kan være mange årsager. Snak evt. med din læge, det ville jeg nok
gøre.

> Hvor hurtig
> bliver man stram igen ?

Hmm...
Jeg var stram igen inden udskrivelsen fra hospitalet første gang jeg fødte -
hvis det er det du mener.
Og hvis det ikke er det du mener - så er jeg lidt tabt.
Anden gang jeg fødte, der tog det lidt tid - men ikke mere end 1 måned eller
to.
Tredie gang var det fandme vildt svært. Hvilket er en sandhed med
modifikationer, så der gik ikke ret længe, før muskulaturen var på plads, og
lægen mente at alt var som før. Men selvom jeg kan spænde osv. så føler jeg
mig overhovedet ikke så stram efter tredie fødsel som før fødslen - og det
er altså snart 7 år siden. Min læge har sagt, at jeg må acceptere, at det
aldrig bliver helt det samme.

> Og hvad skal jeg gøre for at det ikke gør så ondt
> ???

Snak med din læge, snak med din partner.
Slap af, og sig til din partner, at han skal være forsigtig og blid og
indlevende.
Da jeg oplevede det (det er for nyligt), der blev jeg så forskrækket, at jeg
gav et sæt i kroppen og med det samme brød ud i gråd. Bagefter var jeg helt
anspændt, men min kæreste elskede med mig så uendeligt blidt og forsigtigt,
at vi sagtens kunne fortsætte - og langsomt slappede jeg af, og det var
dejligt - ømt og inderligt og meget kærligt. *sukker lige henført*

> Jeg har overvejet at drikke mig kaonfuld og så "tvinge" mig selv til
> det...og det skal så hentage sig nogle gange, men det er jo ikke specielt
> fedt.....
> Hvad foreslår I ??

Jeg vil i hvert fald ikke foreslå, det du skriver ovenfor.

Jeg vil foreslå:
Samtale (med lægen og din partner - som nævnt tidligere)
Tid
Ro
Ømhed

Jeg ønsker dig al mulig held og lykke.
Tusinde hilsner
Søs

Fra : Mette

Dato : 09-05-01 20:46

> Hej Mette :0) (hmm... og velkommen, ikk'?)

Joo, de kan man vel godt sige Jeg har været herind for nogle år siden,
men har valgt ikke at vise mit efternavn denne gang.... Den eneste jeg
husker godt er Peder

> Hvordan gør det ondt.

Det svier....MEGET

> Det kan også være fordi du frygter det, og derfor spænder.
Det kan det sagtens være, men hvad skal jeg gøre for at slippe af med
frygten for smerte ?

> Eller fordi du egentlig ikke har lyst, og derfor ikke er våd. Samleje uden
> væde kan være ret smertefuldt.
Kan det ogsp sagtens være, men lysten mangler jo kun fordi jeg er bange for
at det gør ondt.

> En nedsunken livmoder kan også resultere i smerte ved samleje.
Det har jeg selv tænkt på, er det noget der bare kan "dukke" op...det var jo
aldrig et problem tidligere....

> Ork - der kan være mange årsager. Snak evt. med din læge, det ville jeg
nok
> gøre.
Har talt med ham, da han kiggede på mig havde jeg så svamp....men selvom det
er væk gør det meget ondt (svier, men mere end svier, der er decideret
smerte ved....måske er det "bare" frygt)

> Snak med din læge, snak med din partner.
Taler meget med min partner om det, og han er vildt sød, men han må da
mangle at få sex !! Den eneste måde han får noget på nu er når jeg hjælper
ham med at onanere og han så også hjælper mig.... det gør nemlig ikke ondt
sålænge jeg ikke skal have noget op.

> Jeg vil foreslå:
> Samtale (med lægen og din partner - som nævnt tidligere)
> Tid
Der er gået for lang tid allerede....det har stået på siden januar, og nu
VIL jeg have lysten tilbage. Den er også så småt ved at komme, men kommer
ikke rigtig fordi jeg ved de gør ondt.
> Ro
Har det fået.....
> Ømhed

> Jeg ønsker dig al mulig held og lykke.
Tak...jeg håber det snart bliver bedre

- Mette

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 09-05-01 22:10

"Mette" <nejtak@tilprivatemails.dk> wrote in message

> Det svier....MEGET

min umiddelbare tanke er : er du SIKKER på at svampen er væk og ike har
udviklet sig til noget underlivsbetændelse???
jeg har nemlig selv døjet meget med underlivet for nylig og har ikke
kunne finde en ordentlig årsag til det før jeg fik konstateret
underlivsbetændelse...
det vil jeg sige er det primære..... at du er helt sikker på at det ikke
er en helbredsmæssig årsag og derefter kan arbejde med det psykiske.....

> Det kan det sagtens være, men hvad skal jeg gøre for at slippe af med
> frygten for smerte ?

slappe af..... og laaaangsomt vænne din krop til sex igen.... personligt
kom det af flere kortvarige og "små" samlejer fordelt over flere dage...
og langsomt øge varigheden af det enkelte samleje uden bare at køre på
og forvente orgasme hver gang.....

Samleje uden
> Kan det ogsp sagtens være, men lysten mangler jo kun fordi jeg er
bange for
> at det gør ondt.

glidecreme, massage, nærhed og kærlighed kan gøre meget.... det og så at
du virkelig kan slappe fuldstændig af...

> Det har jeg selv tænkt på, er det noget der bare kan "dukke" op...det
var jo
> aldrig et problem tidligere....

som jeg ser det tror jeg ikke det er det der er årsagen.... den vil nok
snarere give en stikkende smerte i maven frem for en svien.... anyone??

> [...]
> er væk gør det meget ondt (svier, men mere end svier, der er decideret
> smerte ved....måske er det "bare" frygt)

igen... er du SIKKER??? og er du sikker på at din partner ikke kan have
fået det og dermed smittet dig igen?

> [...]
hjælper
> ham med at onanere og han så også hjælper mig.... det gør nemlig ikke

endnu en tanke om at det evt kunne være underlivsbetændelse.... det var
nemlig mit eget primære symptom.....

> [...]
nu
> VIL jeg have lysten tilbage. Den er også så småt ved at komme, men

mit bud...: gå til lægen og bliv tjekket og podet for ALT du kan tænke
på og lægen kan komme i tanken om..... få din kæreste tjekket i samme
åndedrag.... DEREFTER kan i begynde at arbejde på om det er psykiske
årsager der ligger til grund for det.... og her kommer roen og ønheden
helt klart ind.....
--
knus sabina

behind every good woman, lies
a trail of men.....*SF*

Fra : Mette

Dato : 10-05-01 07:24

> [...]
> det vil jeg sige er det primære..... at du er helt sikker på at det ikke
> er en helbredsmæssig årsag og derefter kan arbejde med det psykiske.....

Det kan godt være at jeg skal få min læge til at checke mig igen (hader at
ligge og sprede benene oppe ved ham, eew) - Han har jo ikke set på mig siden
han konstaterede svamp.....

> [...]
> kom det af flere kortvarige og "små" samlejer fordelt over flere dage...
> og langsomt øge varigheden af det enkelte samleje uden bare at køre på

Jamen, jeg føler jo også et ansvar for at gøre det "fuldt ud" for min
kærestes skyld.......selvom jeg ved godt han er forståelig...........

> igen... er du SIKKER??? og er du sikker på at din partner ikke kan have
> fået det og dermed smittet dig igen?
Ja, han er ikke i tvivl når han har det, og desuden er det mest mig der får
det (Muligvis fordi jeg er for "renlig", men nu har jeg købt specielsæbe
på apoteket, så skulle det i hvertfald hjælpe for det)

> endnu en tanke om at det evt kunne være underlivsbetændelse.... det var
> nemlig mit eget primære symptom.....
Ja, det vil jeg gøre - jeg troede bare at sådan noget sveg når man tissede,
og der har jeg jo ingen problemer.

> [...]
> åndedrag.... DEREFTER kan i begynde at arbejde på om det er psykiske
> årsager der ligger til grund for det.... og her kommer roen og ønheden
Jeg var ved lægen 2 gange, første gang alene og han kiggede....anden gang
havde han sagt han ville kigge igen, så jeg tog kæresten med og ja...så
foreslog han det ikke??? Jeg ved ikke om han ikke brød sig om at kigge på
mig når min kæreste var med...så jeg må nok hellere tage derop igen.

Venligst Mette

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 10-05-01 07:50

> [...]
(hader at
> ligge og sprede benene oppe ved ham, eew) - Han har jo ikke set på mig

ubehageligt er det men rart når man finder ud af om der er noget at
komme efter og evt finder årsagen til ubehaget....

> Jamen, jeg føler jo også et ansvar for at gøre det "fuldt ud" for min
> kærestes skyld.......selvom jeg ved godt han er forståelig...........

jamen hvorfor??? kommer du selv HVER gang i har sex da??? og hvis det
kunne hjælpe at starte op igen ikke at gennemføre samlejerne helt....
men betragte dem som forspil og evt gøre ham færdig med hånden/munden
hvis "skyldfølelsen" bliver for stor...

> [...]
specielsæbe
> på apoteket, så skulle det i hvertfald hjælpe for det)

bare fordi han som oftest kan mærke det er det kan det altså godt
snyde..... plus at han kan "bære" det på sig og smitte dig
alligevel.....

en anden ting der er god er Vivag stikpiller... de opretholder det rette
"klima" i skeden.....

> Ja, det vil jeg gøre - jeg troede bare at sådan noget sveg når man
tissede,
> og der har jeg jo ingen problemer.

det er blærebetændelse der svier*G*.... og tynger ned....
underlivsbetændelse _kan_ vise sig med svien ved samleje.... ømhed i
maveregionen (inden i)... smerter/trykken nedadtil i underlivet...

> [...]
> foreslog han det ikke??? Jeg ved ikke om han ikke brød sig om at kigge

> mig når min kæreste var med...så jeg må nok hellere tage derop igen.

jeg synes det ville være en god ide... har i samme læge?
en grund til at han ikke ville undersøge dig foran din kæreste kunne jo
være han fik en fornemmelse af at du var utryg ved ham.... man hører jo
så meget om misbrug af patienter og lignende......

personligt døjer jeg stadig med underlivet... og har fået en henvisning
til gynækolog..... DET kan jeg tilgængæld ikke lide...... en almindelig
undersøgelse generer mig ikke..... men bare tanken om evt at skulle
scannes indvendig ... puhabad....

Fra : Hanne L

Dato : 10-05-01 15:51

Sabina Hertzum skrev i en meddelelse

Kære Sabina

> [...]
> være han fik en fornemmelse af at du var utryg ved ham.... man hører jo
> så meget om misbrug af patienter og lignende......

Så skulle han jo netop gøre det, når kæresten var der. Det er da mere
underligt, hvis han kun vil, når han ikke er med.
Mange læger har forøvrigt i dag en sygeplejerske, som er der, mens
man bliver undersøgt. Så undgås mistanken om misbrug.
Min gynækolog har.

> [...]
> til gynækolog..... DET kan jeg tilgængæld ikke lide...... en almindelig
> undersøgelse generer mig ikke..... men bare tanken om evt at skulle

Det gør meget mindre ondt end en underlivsundersøgelse, hvis
den altså gør ondt?
Jeg er blevet scannet for at se, om der var en cyste i mit underliv.
Scanneren er en tynd stav (tyndere end en dildo), som bliver ført
ind i skeden, og så kan man følge med på en skærm, og lægen
kan fortælle, hvad det er, man ser, da det er lidt uigennemskueligt.
Og det kan slet ikke mærkes.

Jeg kan lige fortælle, at jeg havde en cyste på 5 cm i diameter.
Tidligere skulle man opereres og være indlagt i 5 dage for at få
fjernet sådan en. Min gynækolog satte en nål i toppen af scanneren,
stak den gennem skedevæggen, stak hul på cysten og tømte den.
Vupti og overstået. Stikket føltes ikke grimt, men snarere som
når man føler sig tung i underlivet af menstruationssmerter. Ikke
noget at snakke om.
Men jeg nåede da at blive temmelig svedig i hænderne, inden
det skete, og før jeg vidste, hvordan det føltes. Der hjalp
kærestens trygge hånd *S*. For han var naturligvis med.

Kærlig hilsen
Hanne L

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 10-05-01 18:39

"Hanne L" <maane69@worldonline.dk> wrote in message
> Sabina Hertzum skrev i en meddelelse
>
> Kære Sabina

hej hanne

> [...]
> Mange læger har forøvrigt i dag en sygeplejerske, som er der, mens
> man bliver undersøgt. Så undgås mistanken om misbrug.

det har du så uendelig ret i..... men min tanke var nu at han i
"misforståethed" havde opfattet at mette havde taget kæresten med fordi
hun ville undgå undersøgelsen eller sådan noget.... lidt svært at
forklare... det er nok bare mit twistede hovgede der ser muligheden*G*

> [...]
> ind i skeden, og så kan man følge med på en skærm, og lægen
> kan fortælle, hvad det er, man ser, da det er lidt uigennemskueligt.

jeg ved det godt... har prøvet det en gang før.... men det er mere den
ubehagelige fornemmelse af at der står en fremmed og fører den tingest
op i mig jeg ikke bryder mig om..... men jeg ¨håber det bliver kanpt så
ubehageligt denne gang, det er nemlig en kvindelig gynækolog jeg skal
til.... sidst var det en mandlig....

> [...]
> det skete, og før jeg vidste, hvordan det føltes. Der hjalp
> kærestens trygge hånd *S*. For han var naturligvis med.

ubehageligt... og jeg er glad for at det ikke er mig...... sidst fik jeg
konstateret at mine smerter og blødninger ( dengang) kom fra min
livmoderhals og mine tarme...... for dem der ikke ved det endnu kan jeg
fortælle at jeg lider af en kronisk tarmsygdom.....
jeg fik penslet min livmoderhals mod blødningerne ( noget med mine
p-piller så hut jeg hvisker) og så var den potte ude..... smerterne ved
tarmene kunne han ikke gøre noget ved, fik jeg at vide.... surt show
desværre havde jeg ikke kæresten med sidst... og har heller ikke
muligheden næste gang..... desværre..... men sådan er livet jo.... man
kan ikke altid få det som man vil have det....

Fra : Mette

Dato : 10-05-01 21:10

> [...]
> hun ville undgå undersøgelsen eller sådan noget.... lidt svært at
> forklare... det er nok bare mit twistede hovgede der ser muligheden*G*

Ja, jeg tror også det var det der skete, for han nævnte den slet ikke. Sååå,
nu ringer jeg på mandag og siger at jeg vil undersøges IGEN, og omhyggeligt
så det der er galt bliver fundet, for ja, øm er jeg *øv øv øv*

Knus

Mette

Fra : Sott

Dato : 11-05-01 08:33

Hej Mette :0)

> [...]
omhyggeligt
> så det der er galt bliver fundet, for ja, øm er jeg *øv øv øv*

Jeg så "lægens bord" - tror det var i går.
Der blev der snakket om en sygdom, som nogle kvinder lider af, med et ret
komplekst navn *S*
Det drejede sig om at f.eks. en slimhinde der ellers så helt normal ud,
reagerede med ret voldsom smerte ved berøring - sygdommen var endvidere
kendetegnet ved, at der under normale omstændigheder ikke var smerter, kun
ved direkte berøring, oftest i forbindelse med sex.

Hos nogle kvinder var det seksuelt invaliderende, og hos mange kvinder var
det en tilstand, der forsvandt i løbet af et par år af sig selv. De kvinder,
der fik det konstateret - var alle meget lettede og glade for at finde ud
af, hvad der var i vejen - så de ikke hele tiden bekymrede sig om
infektioner osv.

Nogle kvinder kunne så opereres, der lokaliserede lægen præcis den slimhinde
der voldte problemer - fjernede den og erstattede den med en slimhinde taget
fra et andet sted i skeden f.eks.

Jeg tror nok, at det var det hele - det er i hvert fald hvad jeg fik fat i.
Mens jeg så udsendelsen, tænkte jeg sådan på dig - og jeg blev helt grebet
af det. Så nu iler jeg med at overbringe min sparsomme viden :0)

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 11-05-01 08:46

"Sott" <sott@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
kun
> ved direkte berøring, oftest i forbindelse med sex.

jeg fandt lige følgende link til netdoktor... jeg _tror_ det du taler om
hedder vulvodyni.... kan det passe??

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/vulvodyni.htm

Fra : Sott

Dato : 11-05-01 08:57

Hej Sabina :0)

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> jeg fandt lige følgende link til netdoktor... jeg _tror_ det du taler om
> hedder vulvodyni.... kan det passe??
>
> http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/vulvodyni.htm

Jow - jeg tror faktisk at det var det den hed.

Du er en knag :0)

Knus
Søs

Fra : Hanne L

Dato : 11-05-01 10:36

> [...]

> hun ville undgå undersøgelsen eller sådan noget.... lidt svært at
> forklare... det er nok bare mit twistede hovgede der ser muligheden*G*

Jeg kan godt se, hvad du mener, havde bare ikke tænkt på det på
den måde. Det er ikke særlig twisted *S*. Men han skal jo være
den professionelle og i hvert fald foreslå at undersøge Mikkeline.
Så må det være op til hende, hvad hun vil.

> [...]
> op i mig jeg ikke bryder mig om..... men jeg ¨håber det bliver kanpt så
> ubehageligt denne gang, det er nemlig en kvindelig gynækolog jeg skal

Fornuftigt af dig at skifte til en, du måske bliver mere tryg ved.
Og jeg håber, det bliver en bedre "oplevelse" med hende.

Min er mandlig, genert, men god *S*. Han er mindre genert, når
min kæreste er med. Og jeg har fået lært ham, at jeg vil have ALT
at vide om det, han foretager sig. Og ikke, som i starten, få breve med
svar på undersøgelser/blodprøver, jeg ikke vidste, han havde foretaget.
Han skriver nemlig til en, hver gang, man har været der. Og det er alle
tiders. Meget betryggende og omhyggeligt.

> desværre havde jeg ikke kæresten med sidst... og har heller ikke
> muligheden næste gang..... desværre..... men sådan er livet jo.... man
> kan ikke altid få det som man vil have det....

Har du ikke en god veninde, du kan tage med?

Kærlige hilsner
Hanne L

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 11-05-01 14:37

> Kære Sabina

hej igen Hanne...

> [...]
> den professionelle og i hvert fald foreslå at undersøge Mikkeline.
> Så må det være op til hende, hvad hun vil.

absolut..... men ikke alle tænker jo som os... desværre )

> Fornuftigt af dig at skifte til en, du måske bliver mere tryg ved.
> Og jeg håber, det bliver en bedre "oplevelse" med hende.

det er faktisk i samråd med min nye læge.... også kvindelig..... hende
jeg havde før var fast vikar og havde desværre en tidsbegrænset
ansættelse... men jeg er glad for min læge nu... hun er god til at høre
efter hvad JEG ønsker mig.... hvordan jeg gerne vil have det i stedet
for bare at stille en diagnose og ordinere en behandling som jeg ikke
vil være indforstået med...... samtidig er hun god til at forklare mig
om bivirkningerne af medicinen.... det giver mig mere tryghed..... især
efter hvad jeg har været igennem og med den kendskab det har givet mig
omkirng min krop....

> [...]
> Han skriver nemlig til en, hver gang, man har været der. Og det er
alle
> tiders. Meget betryggende og omhyggeligt.

det skal jeg huske..... det gør min private læge men jeg kender jo ikke
den nye gyn. men jeg vil have din beretning her i mente når jeg er hos
hende

> Har du ikke en god veninde, du kan tage med?

nope.... min bedste veninde bor i københavn og der er ikke rigtig andre
her i området jeg er så tryg ved.... det er nu heller ikke noget
problem..... jeg skal nok klare det..... det er nok en af de mindre ting
jeg har været igennem det her... i forhold til hvad jeg har prøvet
før

Fra : Hanne L

Dato : 10-05-01 15:41

Mette skrev i en meddelelse

> [...]

> Det kan godt være at jeg skal få min læge til at checke mig igen (hader at
> ligge og sprede benene oppe ved ham, eew) - Han har jo ikke set på mig

Hader du i det hele taget at sprede benene? (hos lægen altså *G*),
eller er det, fordi han er mand? Så få en kvindelig læge. Min
erfaring er, at de er lidt bedre til det med håndelaget, fordi de ved,
hvad man, som kvinde, kan tåle lige netop der. Hvor mænd somme
tider er mere ufølsomme (når det drejer sig om aseksuelle,
gynækologiske undersøgelser).

> Jamen, jeg føler jo også et ansvar for at gøre det "fuldt ud" for min
> kærestes skyld.......selvom jeg ved godt han er forståelig...........

Nu synes jeg altså, det er dit helbred og din lyst, der er det vigtigste
lige nu. Så må hans tilsidesættes for en tid. Eller blive tilfredsstillet
på anden vis. Benyt dig af hans forståelse til at komme på fode
igen og få lysten tilbage.

> [...]
specielsæbe
> på apoteket, så skulle det i hvertfald hjælpe for det)

Som skrevet andetsteds, kan mænd sagtens bære rundt på svamp
og smitte med det uden at mærke noget som helst. Det er ikke
nødvendigvis ens fra gang til gang.

Sæbe? Dernede? Totalt forbudt!
Man behøver overhovedet ikke bruge sæbe forneden, men kan
sagtens holde sig ren med vand alene, det er jeg et glimrende
eksempel på. Nej, man kommer IKKE til at lugte. Jeg har
altid kun hørt fra mine mænd, at jeg både lugtede og smagte godt.

> [...]
> foreslog han det ikke??? Jeg ved ikke om han ikke brød sig om at kigge på
> mig når min kæreste var med...så jeg må nok hellere tage derop igen.

Din læge bør være så professionel, at det ikke betyder noget, om
din kæreste var med eller ej. Reagerede min læge sådan, ville jeg
blive lidt mistænksom og finde en anden.
Jeg synes, det er rart at have en med mig til læge, fordi den anden
altid har andre spørgsmål end en selv, så man når længere rundt
omkring problemet.

Kærlig hilsen
Hanne L

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 09-05-01 22:57

"Mette" skrev

Hej Mette og velkommen tilbage.

Skrev du fra initialer@nork.auc.dk?

Indrømmet, jeg måtte lige se efter i arkivet over interessante
indlæg for at finde mailadressen (DrengePowrs beviser for urime-
lige behandling af mænd).

Du er i øvrigt stadigvæk cheerleader og der er et par fjollede
citater fra dig, på wuhwuhwuh.siden.dk som pt. er i transit i for-
bindelse med skift af webhotel...

> Den eneste jeg husker godt er Peder

Uhh, jeg håber at det er for noget godt?

Uprioriteret liste over gamle dss-hoveder som stadigvæk er her:

Dana kigger af og til forbi.

Tomas O. er vistnok optaget i udlandet pt.

Leyna kigger indenfor, hvis der ikke sker meget i dk.snak. Hun
tager nogle gange hendes kæreste med.

Lars CA har stukket hovedet indenfor, for et par dage siden.

Mic skriver kun, hvis han tror at han kan provokere nogen (han
skulle tage sig lidt sammen og banke et sommerhus sammen til den
næste dss-fest (DSS-sommer(hus)fest 2001 3. eller 4. weekend i
juni på Sjælland et sted)).

René og Nicolai drøner rundt ude i haven og leger lille og store-
bror (vandkamp?).

Stones(TM) smugkigger i gruppen, men det er meget sjældent fordi
han arbejder hele tiden (det er nok noget med en ny krævende kære-
ste (ny er måske så meget sagt, han boede sammen med hende i slut-
ningen af januar måned (sidste gang jeg så ham))).

Allan H. har forklædt sig som Tomgirl, nånej det har han ikke mere
men han har ikke fundet et nyt øgenavn (han kaldte sig dr.eteller-
andetjegligeharglemt) endnu.

Sun (Solveig) er en sjælden gæst.

The Larholms er her også en gang i mellem.

Alle dem jeg har glemt, banker mig nok til næste fest, men Mic og
Stones(TM) er dørmænd/ bodyguards så jeg frygter intet.

> Det kan det sagtens være, men hvad skal jeg gøre for at slippe
> af med frygten for smerte ?

Den eneste måde jeg kender, hvor man kan slippe af med frygt, er
gentagne gange at opleve situationen som dejlig og rar, så mange
gange at man glemmer at situationen godt kan være urar.

Den bedste måde jeg umiddelbart kan komme i tanke om, er at du
tvinger superhelten derhjemme til at give dig en grundig omgang
forspil med tunge og ivrige fingre. Hvis han fortsætter til du
kommer gør det ikke noget, for du slapper så dejligt af bag-
efter (og er sandsynligvis dryppende våd).

Mon ikke frygten forsvinder, hvis han gør det ovennævnte ved dig
et par måneder i træk?

> Kan det ogsp sagtens være, men lysten mangler jo kun fordi jeg
> er bange for at det gør ondt.

Hmm, du nævnte noget i det første indlæg om at "snyde" dig selv,
ved at drikke dig fuld.

Tillad mig at præsentere en alternativ ide:

Vejret er jo strålende, måske skulle du benytte lejligheden til at
tage lidt sol og lade Ham smøre dig ind i et eller andet beskyt-
tende på stranden, bagefter kan du nusse Ham lidt bag øret og gen-
gælde venligheden.

Når i kommer hjem er det måske en ide med et fælles brusebad, hvor
i forsigtigt vasker hinanden (i har sikkert fået for meget sol) og
bagefter smører hinanden ind i noget afterburner eller andet som
kan køle huden ned. Den eneste ulempe jeg lige kan få øje på i
forbindelse med afterburner, er hvis Han skulle få lyst til at
kysse dig fra tå til top, for afterburner smager sikkert ikke ret
godt (hmm, i kan jo prøve og melde tilbage om det er noget i kan
anbefale).

Huhej hvor det går, jeg må nok hellere gå ud og se om jeg kan fin-
de mig en forårskæreste i morgen (date på stranden er da ikke en
dum ide, er det?), så jeg kan få udlevet min trang til at smøre en
kvindekrop ind.

Hvis du derefter giver ham lov til at lave din yndlingsret i køk-
kenet og selv tager en skønhedssøvn imens, er jeg næsten sikker
på at du er parat, efter i har spist, til at lade Ham kærtegne din
nøgne krop med et jordbær.

Personligt synes jeg den ovennævnte metode er næsten skudsikker,
jeg tvivler på at den kan få lysten til at skjule sig i skyggen.

> Taler meget med min partner om det, og han er vildt sød, men han
> må da mangle at få sex !!

Hvis det er ham som trak dig med til Sjælland, er jeg sikker på
at han godt kan udsætte sine behov, fordi han elsker dig, til han
ikke føler at han belaster dig med sine behov.

> Den eneste måde han får noget på nu er når jeg hjælper ham med
> at onanere og han så også hjælper mig.... det gør nemlig ikke
> ondt sålænge jeg ikke skal have noget op.

Også en finger når du er våd?

> Der er gået for lang tid allerede....det har stået på siden
> januar, og nu VIL jeg have lysten tilbage.

Du kan ikke presse lysten frem, den kommer når den, nåja, har
lyst. Hvis du forsøger at presse den frem, havner du i en negativ
spiral som gør det endnu værre, næste gang skal du arbejde meget
mere for at presse lysten frem.

Oplever du nogle gange, at du har lyst men at du udskyder det til
et mere "passende" tidspunkt?

Med venlig hilsen

Peder. OPROP: DSS-sommer(hus)fest 2001 3. eller 4. weekend i
juni på Sjælland et sted.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 10-05-01 05:56

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@gmx.net> wrote in message
> Alle dem jeg har glemt, banker mig nok til næste fest, men Mic og
> Stones(TM) er dørmænd/ bodyguards så jeg frygter intet.

nope... jeg NÆGTER bare at tage en nedringet bluse på EVER når jeg er
sammen med dig fremover

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 10-05-01 06:00

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> wrote in message

ups... glemte at sige at jeg vil overtale resten af verdens kvinder til
det samme.... *snøft*
)

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 10-05-01 07:19

"Sabina Hertzum" skrev

Hej Sabina

> ups... glemte at sige at jeg vil overtale resten af verdens
> kvinder til det samme.... *snøft*

Det der vil jeg ikke finde mig i, det er trusler på livet.

Du kan forvente af høre fra abuse@wol.dk og du skal ikke blive
overrasket over hvis www.politi.dk henter dig på arbejdet.

Med venlig hilsen

Peder

Fra : Bente B. Riis (fka: ~

Dato : 12-05-01 11:42

Sabina Hertzum wrote:

> ups... glemte at sige at jeg vil overtale resten af verdens kvinder til
> det samme.... *snøft*
> )

Ja der må jeg jo så melde mig under fanerne *hulk* - jeg har måske ikke
været meget aktiv i gruppen - men jeg har faktisk været med siden
slutningen af 98 - og husker da selvfølgelig Mette - så lidt fornærmet
har jeg vel lov til at være eller hvad?

Knus
Bente
*som truer med tage nedringet tøj på og en sweater udenpå som jeg så kan
tage af når Peder er gået i seng*
--
ICQ:21826582
May the forces of evil

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 10-05-01 07:17

"Sabina Hertzum" skrev

Hej Frøken Fornærmet

> jeg NÆGTER bare at tage en nedringet bluse på EVER når jeg er
> sammen med dig fremover

Du er godt klar over, hvad det er du straffer mig for?

"Uprioriteret liste over gamle dss-hoveder som stadigvæk er her:"
------
Næste gang jeg kalder nogen gammel, skal jeg nok huske hejren i
Fredericia.

Kan du i øvrigt huske Mette? Hvis du ikke kan, hører du slet ikke
til på listen. En passende straf er vel, at du er topløs næste
gang vi er sammen.

Med venlige godmorgen hilsen

Peder

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 10-05-01 07:53

> "Sabina Hertzum" skrev
>
> Hej Frøken Fornærmet

ja sku da*GGG*

> Du er godt klar over, hvad det er du straffer mig for?
>
> "Uprioriteret liste over gamle dss-hoveder som stadigvæk er her:"
> ------

og er jeg ikke et gammel DSS hovede efterhånden??

> Næste gang jeg kalder nogen gammel, skal jeg nok huske hejren i
> Fredericia.

jeg tror nu ikke det er det du husker mig for*G*

> Kan du i øvrigt huske Mette? Hvis du ikke kan, hører du slet ikke
> til på listen.

hvorfor ikke??? du siger det selv ovenfor hvem der skulle på......

En passende straf er vel, at du er topløs næste
> gang vi er sammen.

hmmm... nu går jeg ALDRIG topløs..... ( kan ikke fordrage at samle
brysterne op fra gulvet når jeg skal bevæge mig)*G* så det får du mig
nok ikke til.....

> Med venlige godmorgen hilsen

du er jo slet ike så slem

Fra : Mette

Dato : 10-05-01 07:29

> Indrømmet, jeg måtte lige se efter i arkivet over interessante
> indlæg for at finde mailadressen (DrengePowrs beviser for urime-
> lige behandling af mænd).

Hehe, ja, det er jo ved at være et stykke tid siden

> Den eneste måde jeg kender, hvor man kan slippe af med frygt, er
> gentagne gange at opleve situationen som dejlig og rar, så mange
> gange at man glemmer at situationen godt kan være urar.
Jatak, I know Og det er også rart når vi hygger, men længere så er det
det gør ondt og ja........

Jeg tror jeg taler med min læge igen som Sabina foreslog, det er vidst nok
det bedste at gøre.

> [...]
> de mig en forårskæreste i morgen (date på stranden er da ikke en
> dum ide, er det?), så jeg kan få udlevet min trang til at smøre en
Hehe, gør det Hvor gammel er det nu du er...måske kender jeg nogen !
*grin*

> Også en finger når du er våd?
Nogengange ja !!

> Oplever du nogle gange, at du har lyst men at du udskyder det til
> et mere "passende" tidspunkt?

hehe, ja Hvilket jo også er en skidt ide....nej - jeg prøver lige at få
en snak med min læge

Venligst

Mette

Fra : Christian 'CeeJay' J~

Dato : 10-05-01 09:59

> Peder. OPROP: DSS-sommer(hus)fest 2001 3. eller 4. weekend i
> juni på Sjælland et sted.

I'm there.

...og ellers et godt indlæg .. noget af det samme som jeg sagde men med mere guf.
:)

- CeeJay

Fra : Sott

Dato : 10-05-01 07:33

Hej igen Mette :0)

"Mette" <nejtak@tilprivatemails.dk> skrev i en meddelelse

> Det svier....MEGET

Hmmm...
Jeg kan kun tilslutte mig det, som Sabina allerede har skrevet, og tilføje
at min søster oplevede lidt af det samme i forbindelse med blærebetændelse.

> Kan det ogsp sagtens være, men lysten mangler jo kun fordi jeg er bange
for
> at det gør ondt.

Mens du for fastslået om det er noget fysisk, så synes jeg at f.eks. Peder's
forslag lyder tiltalende
Jeg kan godt forstå, at du er blevet bange.

> Det har jeg selv tænkt på, er det noget der bare kan "dukke" op...det var
jo
> aldrig et problem tidligere....

Det plejer at være i forbindelse med fødsler, alder eller overvægt.

> [...]
> er væk gør det meget ondt (svier, men mere end svier, der er decideret
> smerte ved....måske er det "bare" frygt)

Måske er det dine slimhinder i skeden der er gået koks i efter svampen. Der
kan gøres meget for at genoprette balancen, noget med youghurt eller noget i
den retning. Det er der nok nogen der ved mere om end jeg - da jeg har været
så heldig, ikke at opleve problemer med mit underliv.

> [...]
> ham med at onanere og han så også hjælper mig.... det gør nemlig ikke ondt

Hmmm... analsex? *SF*
Spøg til side - jeg tror, at enhver ville kunne forstå dig, og så er det
ikke så vigtigt, om man mangler sex. Sex er også meget andet end "ind, ud" -
oralsex er også dejligt. Mange af de fyre jeg har kendt, har faktisk bedre
kunnet lide oralsex end alm. sex - hvilket i visse tilfælde kan blive
frygteligt irriterende

> Der er gået for lang tid allerede....det har stået på siden januar, og nu
> VIL jeg have lysten tilbage. Den er også så småt ved at komme, men kommer
> ikke rigtig fordi jeg ved de gør ondt.

Jeg mente nu også mere, at I giver jer god tid i situationen - sådan at du
kan slappe af.
Jeg ved, at jeg havde meget svært ved at slappe af, og spændte i hele
kroppen, men med tid, ømhed, kærtegn og søde ord kommer man langt *S*
(men på mig gjorde det så heller ikke ondt efterfølgende)

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Pia Klit Larholm

Dato : 10-05-01 08:52

Sott wrote:
> [...]
> den retning. Det er der nok nogen der ved mere om end jeg - da jeg har været
> så heldig, ikke at opleve problemer med mit underliv.

Mokosan, som kan købes i de fleste helsekost/alternative forretninger er
rigtig god til at genoprette balancen i skeden. Det er et mælkeprodukt,
med bakterier og syrer der svarer til skedens naturlige miljø.
Det kunne være du skulle overveje at vaske skeden indvendigt med dette.

Pia

* Pia Klit Larholm * Per Aspera Ad Astra *
* * http://www.solformoerkelse.dk *
* http://www.starkeys.com * http://www.larholm.dk/pia *
* egne fotoes og malerier * http://www.starkeys.com/bdsm-info *

Fra : Pia Klit Larholm

Dato : 10-05-01 08:52

Pia Klit Larholm wrote:
> [...]
> med bakterier og syrer der svarer til skedens naturlige miljø.
> Det kunne være du skulle overveje at vaske skeden indvendigt med dette.

Rettelse: Molkosan - jeg glemte lige l'et

Fra : Puk

Dato : 10-05-01 15:28

"Pia Klit Larholm" <pia@larholm.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> med bakterier og syrer der svarer til skedens naturlige miljø.
> Det kunne være du skulle overveje at vaske skeden indvendigt

Ganske almindelig youghurt naturel kan nu altså også gøre
tricket. Det virker hver gang for mig og min veninde. Også i
forbindelse med svamp kan det være en rigtig god løsning. Jeg
har næsten altid youghurt naturel i huset til madlavning og
oplever jeg den mindste kløe i eller omkring skeden, så får den
lige en tur med noget youghurt og så behøver jeg ofte slet ikke
gå igang med brug af svampeinfektionsmidler eller noget i den
stil.

Hyg sig så vældigt
Puk

Fra : Bente B. Riis (fka: ~

Dato : 12-05-01 11:47

Puk wrote:

> Ganske almindelig youghurt naturel kan nu altså også gøre
> tricket.

Når vi nu er ved husrådene fik jeg engang et råd om at stikke en
sukkerknald op i skeden... - det er noget med at sukkeret fodrer de
rigtige bakterier eller sådan noget.. jeg synes det hjælper - men det
skal siges at jeg ikke har haft store problemer med svamp, og at man
hvis det er et alvorligt angreb skal have stærkere midler i brug så at
sige... (Hvis man gør det vil jeg anbefale at bruge et bind da opløst
sukker klistrer ret meget i et par trusser *G*)

Mvh
Bente

Fra : Tomas O.

Dato : 08-06-01 14:25

"Bente B. Riis (fka: Petersen)" <bentep@groenjord.dk> skrev i en meddelelse news:3AFD14A7.B993592D@groenjord.dk...

SNIP SUKKER et vist sted.

Mannner Bente.. der fik jeg lige nogen associationer til hvordan det
mon må smage når der har ligget et stykke sukker dernede.. hmm.. som
nektar? ))

Hilsen
Tomas O.

Fra : Bente B. Riis (fka: ~

Dato : 09-06-01 14:05

"Tomas O." wrote:

> Mannner Bente.. der fik jeg lige nogen associationer til hvordan det
> mon må smage når der har ligget et stykke sukker dernede.. hmm.. som
> nektar? ))
hmmmm - jeg må indrømme jeg ikke har smagt efter - men jeg skal huske at
gøre det næste gang - så skal jeg nok melde tilbage *S*

Mvh
Bente

Fra : Christian 'CeeJay' J~

Dato : 09-05-01 20:48

> Hejsa

Hej Mette

> [...]
> det...og det skal så hentage sig nogle gange, men det er jo ikke specielt

Jeg tror ihvertfald ikke at det er nogen god idé at bedøve sig med alkohol først
og så tvinge sig selv.
Sex SKAL være gjort ud af lyst og helst uden anden påvirkning end en stor mængde
liderlighed.
Eller er det jo ikke sjovt og hvad er så ideén med at have sex ?

Jeg aner faktisk ikke om man kan blive stram igen , da jeg som mand ikke er
disponeret for den slags (Bøsserne her i gruppen ville sikkert være uenige) ,
men hvis ikke det er en form for sygdom/betændelse der gør at du har ondt, lyder
det simpelthen som om at du får staven for hurtigt.

Jeg ville anbefale samme forsigtige tilgang til det som til analsex , hvor man
netop er meget stram :
Gå forsigtigt til værks .. sørg for at varme godt op.
Lig i sengen (eller hvor i nu har lyst .. nu er det jo snart vejr til at ligge
udenfor ;) ) og nus, kys og tag på hinanden. Få fyren til at slikke dig og
fingerkneppe dig , og giv dig hen til det .. NYD det - Hvis du går og er nervøs
for at få den op , så spænder du og det kan gøre sagen værre.
Prøv at slappe af og nyde det , så når turen endelig kommer til at du skal have
pik så er du plask-dyppende gennemvåd og helt igennem villig.

Så går det bogstaveligt talt .. som smurt.

Mvh
Christian / CeeJay