Problem med ny Motorola m3888
Fra : Peter Knutsen

Dato : 26-08-04 04:03

Jeg er helt totalt nybegynder mht. mobiltelefoner, men skal til
at lære det fordi mit fastnet bliver opsagt per 31. august.

Jeg har købt en Motorola m3888, en ældre model, for kr 400 hos
NetGet, og desuden bestilt TDC Mixit Kontant abonnement.

Jeg har så fået et SIM-kort fra TDC, samt et brev hvorpå der
står nogle koder. Der står er SIM-kort nummer på *mange* cifre,
og så står der en 4-cifret PIN1 kode og en 8-ciftet såkaldt PUK
kode. Desuden står min telefons nummer (8 cifre) og et nummer
til noget mobilsvar (også 8 cifre).

Jeg har indsat chipdimsen fra TDC i telefonen, og opladet
batteriet. Først beder telefonen mig om at indtaste PIN-koden.
Jeg indtaster så den 4-cifrede kode og det bliver godkendt. Så
står der først "Venligst vent med at indtaste special-kode". Jeg
kan godt indtaste cifre (de bliver "skjult" med *'er, som
sædvanlig), men der sker ingenting.

Jeg lægger så telefonen fra mig, og laver noget andet. Måske en
halv time efter kigger jeg igen på displayet. Nu står der
"Indtast special-kode nu".

Jeg forsøger mig først med PUK-koden, men det bliver besvaret
med "forkert kode". Derefter står der "venligst vent med at
indtaste special-kode".

Der står ikke andre koder i det brev jeg har fået fra TDC. Jeg
kan heller ikke finde andre koder angivet i manualen, end en
fire-cifret "låsekode" (min telefon siger at den såkaldte
"special-kode" skal være på *otte* cifre). Der står noget om en
PIN2 kode, i manualen, som man skal indtaste for at kunne bruge
flere funktioner i telefonen, men den kode har jeg altså aldrig
fået. Manualen forklarer også at PUK-koden skal bruges hvis jeg
skal af-blokere telefonen.

Jeg kan p.t. ikke bruge telefonen, da den ikke vil noget som
helst før jeg har indtastet denne her "special-kode", som jeg
altså ikke har.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Fischer

Dato : 26-08-04 04:56

> [...]
> står der først "Venligst vent med at indtaste special-kode". Jeg
> kan godt indtaste cifre (de bliver "skjult" med *'er, som

Det er selve telefonen - ikke SIM-kortet som kræver en kode.
Måske er det telefonens låse-kode - prøv med: 00000000

Hvis dette ikke virker, ser det ud til at telefonen måske ved en fejl er
SIM-låst?
I så fald er det NetGet du skal have fat i.

*Fischer

Fra : Peter Knutsen

Dato : 26-08-04 06:14

Fischer wrote:

> Det er selve telefonen - ikke SIM-kortet som kræver en kode.
> Måske er det telefonens låse-kode - prøv med: 00000000

Nej, låse-koden er angivet i manualen, den er på fire cifre, og
jeg har prøvet den. Jeg får så besked om at "special-koden" skal
være på otte cifre.

Jeg har også netop prøvet 00000000 (8x"0"). Det giver "Forkert
Kode!" svar

> Hvis dette ikke virker, ser det ud til at telefonen måske ved en fejl er
> SIM-låst?

Den er købt som "ikke SIM-låst".

Fra : Peter Knutsen

Dato : 31-08-04 16:22

Fischer wrote:
[...]
> Hvis dette ikke virker, ser det ud til at telefonen måske ved en fejl er
> SIM-låst?

Ja, det viste sig at netget.dk ved en fejltagelse har fået købt
et parti SIM-låste telefoner.

> I så fald er det NetGet du skal have fat i.

Jeg emailede dem i dag, og fik svar efter 6-8 timer. Så nu
virker min m3888. (Andre, der emailer netget.dk med samme
formål, skal huske at angive telefonens IMEI-nummer).

--
Peter Knutsen
sagatafl.org