konfiguration af HP printserver
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-08-04 21:09

Hej

jeg har en HP jetdirekt ex Plus som var blevet smidt til elektronik krodt i
det firma jeg var ansat i.... Men den virkede fint.. Men efter jeg har fået
ny Router, kan printserveren åbenbart ikke få tildelt ordenligt DHCP
adresser... Når jeg trykker på test knappen printer den en side ud med IP
adresser osv.. Og den har da også fået en IP, men jeg kan ikke pinge den...

Så er der nogen der kender et program så jeg kan programmere den til en fast
IP e.l?

Fra : TGD

Dato : 25-08-04 21:17

<KLIP>

> Så er der nogen der kender et program så jeg kan programmere den til en
fast
> IP e.l?

Den JetDirect jeg har kan man sætte IPen med en switch.

Fra : VIP

Dato : 25-08-04 21:27

Du kan nå din printserver med Telnet eller med HP jetDirect Softwaren som
kan downloades fra HP.

--
Venlig hilsen

Viggo

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-08-04 21:51

"VIP" <netbroker@detteskalfjernesmail.dk> wrote in message
> Du kan nå din printserver med Telnet eller med HP jetDirect Softwaren som
> kan downloades fra HP.

jeg prøvede for langt tid siden deres jet admin software.. det var et eller
andet mærkeligt program man installerede som server på pc´en.. Jeg kunne
vist ikke finde ud af at bruge det.. Men jeg vil da meget gerne prøve
igen... Men nu bliver man browsen igennem 16 siden før man når til der´ hvor
der står download.. og når man så trykker download kommer der ved gud grød
frem at man skal registere sig.. Når 14 sider senere, og man skal finde
serial nummer og meget mere og de staber Danmark forkert og meget andet,
kommer der så til sidst at serveren er nede og de undskylder..... Meget
sjovt

Fra : VIP

Dato : 25-08-04 22:17

Hej
det er korrekt at softwaren hedder JetAdmin, jeg huskede forkert
Prøv at lave en telnet forbindelse til den ip-adresse som printserveren har
fået tildelt, så er du fri for at indstallere Jetadmin

--
Venlig hilsen

Viggo