spørgsmål til avi-film
Fra : Aage

Dato : 25-08-04 18:35

Hej jeg har lige fået det nyde K-cd blad og der står at avi-film er noget
man kan have kørene på skriveboret.

Jeg forstår enlig ikke hvad de mener. Skal man have et program til at køre
avi-film???? eller kan man bare tage en trailer ehh f.eks dumgeon-siege og
så bruge den som film i baggrunden???

er der nogen der kan forklare mig lidt mere og hvordan jeg får en film på
skrivebordet? og hvis der skal hentes programmer så hvor???

Mange tak jeg er ikke helt sikker på at det er det rigtige sted jeg spørger
men jeg prøver.

Venlig Hilsen Lars

Fra : Mads

Dato : 25-08-04 19:55

On Wed, 25 Aug 2004 19:35:09 +0200, "Aage" <aage@post11.tele.dk>
wrote:

> [...]
>skrivebordet? og hvis der skal hentes programmer så hvor???
>
>Mange tak jeg er ikke helt sikker på at det er det rigtige sted jeg spørger

Nu har AVI film ikke ret meget med spil at gøre, men pyt.

Med den rigtige afspiller kan du faktisk godt have
en AVI fil kørende på desktoppen, altså med dine
ikoner ovenpå.
BSplayer kan gøre det og den er endda gratis.
http://www.bsplayer.org/

mvh Mads

Fra : Koeffe

Dato : 25-08-04 23:04

"Mads" <Madsen@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse

> BSplayer kan gøre det og den er endda gratis.

Hvordan? Fortæl fortæl....

--
Koeffe

Fra : Sune Salminen

Dato : 25-08-04 23:08

Koeffe wrote:
> "Mads" <Madsen@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse

> Hvordan? Fortæl fortæl....

Start en film i BSPlayer og tryk D

(højreklik, video, desktop mode)

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Dopedog

Dato : 25-08-04 19:56

> [...]
> skrivebordet? og hvis der skal hentes programmer så hvor???
>
> Mange tak jeg er ikke helt sikker på at det er det rigtige sted jeg

Jeg vil tro du skal prøve denne gruppe:
dk.teknik.tv+video

Her er det ihvertfald OT :)

Fra : Morten Wulff Nielsen

Dato : 25-08-04 20:32

> Jeg vil tro du skal prøve denne gruppe:
> dk.teknik.tv+video
>
> Her er det ihvertfald OT :)

Der skal han da SLET ikke prøve.... så hellere dk.edb eller
dk.edb.system.ms-windows

I øvrigt Aage, så skal du bare bruge den indbygged afspillet i windows. Den
hedder Media Player, og hvis alt er som det burde være så starter den selv
op når du dobbelt klikke på avi-filen.

MVH

Morten

Fra : Sune Salminen

Dato : 25-08-04 20:41

Morten Wulff Nielsen wrote:

> [...]
> windows. Den hedder Media Player, og hvis alt er som det burde være
> så starter den selv op når du dobbelt klikke på avi-filen.

Ja, men WMP kan ikke afspille film som 'skrivebordsbaggrund' og det er
det han efterlyser.
Det kan BSPlayer, som en anden skrev, i øvrigt min foretrukne
medieafspiller, lækker sag, meget stabil og nem at bruge. Og så ser den
godt ud med det rigtige skin.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Morten Wulff Nielsen

Dato : 25-08-04 20:43

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det kan BSPlayer, som en anden skrev, i øvrigt min foretrukne
> medieafspiller, lækker sag, meget stabil og nem at bruge. Og så ser den

Nej han spørger om hvordan man afspiller en AVI fil generelt. men det er
også lige meget. tråden høre ikke hjemme her i gruppen, så slut herfra......

MVH

Morten

Fra : Sune Salminen

Dato : 25-08-04 21:33

Morten Wulff Nielsen wrote:
> "Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

/snip

> Nej han spørger om hvordan man afspiller en AVI fil generelt. men det
> er også lige meget. tråden høre ikke hjemme her i gruppen, så slut
> herfra......

Jamen du må da gerne få det sidste ord.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Mads

Dato : 25-08-04 21:40

On Wed, 25 Aug 2004 21:43:26 +0200, "Morten Wulff Nielsen"
<wulffonline(fjern_dette)@hotmail.com> wrote:

>Nej han spørger om hvordan man afspiller en AVI fil generelt. men det er
>også lige meget. tråden høre ikke hjemme her i gruppen, så slut herfra......

Og vi citerer lige det oprindelige spørgsmål :
"avi-film er noget man kan have kørene på skriveboret"
altså ikke i et vindue, men som selve desktoppen,
noget kun meget få afspillere kan klare,
deriblandt BSplayer.

mvh Mads

Fra : Robert Eriksen

Dato : 25-08-04 21:15

Sune Salminen wrote:

> [...]
> Det kan BSPlayer, som en anden skrev, i øvrigt min foretrukne
> medieafspiller, lækker sag, meget stabil og nem at bruge. Og så ser den

Ellers kan det vel ordnes ved at embed'e AVI'en i et HTML dokument og
bruge via Active Desktop.... og så er vi vist ovre i webdesign grupperne.

Fra : ASKF

Dato : 26-08-04 09:41

Robert Eriksen ytrede sig i <cgirvs$2hd2$2@news.cybercity.dk> med dette:

>Ellers kan det vel ordnes ved at embed'e AVI'en i et HTML dokument og
>bruge via Active Desktop.... og så er vi vist ovre i webdesign grupperne.

Det var også min tanke at det skulle gøres sådan, jeg kendte ikke den
feature ved BSPlayer.

Det får mig til at tænke på om ikke man kan køre et spil i window-mode
og embedde det i baggrunden via Active Desktop?

Jeg tænker selvfølgelig på de mere simple single player spil. Muligheden
er der helt klart for div. spil lavet i Macromedia Flash.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Gerner

Dato : 26-08-04 09:59

On Thu, 26 Aug 2004 10:41:01 +0200, ASKF <nospam@askf.dk> wrote in
dk.spil.computer:

> [...]
>
>Jeg tænker selvfølgelig på de mere simple single player spil. Muligheden
>er der helt klart for div. spil lavet i Macromedia Flash.

Der er åbenbart så lidt trafik i denne gruppe at der stadig skal debatteres OT
indlæg. Så er det denne gruppe der skal nedlægges.

fut dk.admin
--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Sune Salminen

Dato : 26-08-04 12:12

Gerner wrote:
> [...]
>

> Der er åbenbart så lidt trafik i denne gruppe at der stadig skal
> debatteres OT indlæg. Så er det denne gruppe der skal nedlægges.

Når det en dag lykkes for dig at få gruppen nedlagt, hvor skal man så gå
hen for at læse dine fantastiske indlæg?

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Gerner

Dato : 26-08-04 12:37

On Thu, 26 Aug 2004 13:12:15 +0200, "Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk>
wrote in dk.spil.computer:

>Når det en dag lykkes for dig at få gruppen nedlagt, hvor skal man så gå
>hen for at læse dine fantastiske indlæg?

Du læser jo kun de indlæg du kan smide mudder på, som dette.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto