igler
Fra : PL

Dato : 25-08-04 16:36

Hej NG!

Jeg er ikke helt sikker på om jeg er havnet i rigtig gruppe, men jeg prøver
alligevel:

Jeg har en 2. klasse i faget natur/teknik hvor vi den seneste tid har fisket
i ferskvand og fanget lidt hundestejler, frøer, igler, vandinsekter. For at
vise hvordan igler suger blod har jeg tænkt mig at være forsøgsperson og
lade en hesteigle mæske sig på min arm.

Spørgsmålet er så; er der nogen forholdsregler jeg bør tage? iglen er fanget
i en lillebitte dam og virker sund. Kan man fjerne den efterfølgende med
salt eller evt. sprit, hvad er bedst?

på forhånd tak

Per Lange

Fra : PL

Dato : 25-08-04 17:29

Ok, jeg har ved nærmere eftersyn fundet ud af at hesteiglens kæber ikke er
kraftige nok til at bide hul i menneskehud, men kan dog godt suge sig fast.
Slut herfra.
PL