position af tabel i CSS
Fra : Lindkold

Dato : 25-08-04 15:47

Har prøvet at google, men fandt ikke lige det jeg skal bruge.

Hvordan definerer jeg i CSS at min tabel er centreret i på siden, og det
samtidig validerer med nyere browsere??
Skal der div om tabellen eller hur??

Skriv gerne så selv jeg kan finde ud af det
På forhånd tak.

Lindkold

Fra : Troels Jensen

Dato : 25-08-04 15:57

Lindkold wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Hvordan definerer jeg i CSS at min tabel er centreret i på siden, og det
> samtidig validerer med nyere browsere??
> Skal der div om tabellen eller hur??

Hvis du mener en tabel, som du opbygger din side vha., så kan du gøre
sådan her:

body {
   width: 700px;
   margin-left: auto;
   margin-right: auto;
   }

/Troels
--

http://www.troelsweb.dk

Fra : Lindkold

Dato : 25-08-04 15:59

"
[...]

Hej Troels

Har lavet tabellen her: http://www.powersaturday.dk/forside.html

og mangler nu bare at centre tabellen (f.x. i %) på siden vha. css

Lindkold

Fra : Lindkold

Dato : 25-08-04 16:11

[...]

Det virker fint horisontalt, men tilføjer jeg:

margin-top: auto;
margin-bottom: auto;

fungerer det ikke vertikalt ??

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 25-08-04 16:21

"Lindkold" <lindkoldNO@SPAMcity.dk> wrote:

> Det virker fint horisontalt, men tilføjer jeg:
>
> margin-top: auto;
> margin-bottom: auto;
>
> fungerer det ikke vertikalt ??

Vertikal centrering kan ikke umiddelbart lade sig gøre med CSS. Det
kræver, at man kender til højden af elementet, og at man benytter sig
af et lille "hack" der involverer negative marginer. En løsning er
illustreret her:

<http://www.milov.nl/code/css/verticalcenter.html>

--
Anders Thorsen Holm, BSc i datalogi-multimedier.

Jeg søger fuldtidsjob i eller nær Århus - gerne studierelevant,
men ingen betingelse. Læs mit CV: http://www.thorsenholm.dk/cv/

Fra : Lindkold

Dato : 25-08-04 16:23

> Vertikal centrering kan ikke umiddelbart lade sig gøre med CSS.

Pokkers !

> Det kræver, at man kender til højden af elementet, og at man benytter sig
> af et lille "hack" der involverer negative marginer. En løsning er
> [...]
takker for hjælpen..