Variabel højde på en div
Fra : Troels Jensen

Dato : 25-08-04 14:55

Jeg er ved at lave opbygningen på min hjemmeside om fra tables til css:

http://www.test.troelsweb.dk/test.asp

Jeg vil gerne have de to bokse (menuen og newsbar'en) til at gå helt ned
til bunden af siden og flugte med den blå boks.
Det kunne jeg selvfølgelig gøre med en fast højde, men jeg vil gerne
kunne undgå at ændre i højden, hvis teksten i midten bliver længere
eller kortere.

Hvordan kan det gøres?

--

/Troels

http://www.troelsweb.dk

Fra : Ravnefane

Dato : 26-08-04 21:13

Troels Jensen wrote:
> [...]
> Det kunne jeg selvfølgelig gøre med en fast højde, men jeg vil gerne
> kunne undgå at ændre i højden, hvis teksten i midten bliver længere

Vil du være tilfreds med en illusion som løsning?

Løsningen vil ikke gøre "spalterne" lige høje - det vil blot se sådan
ud, og den vil automatisk tilrette sig højeste "spalte".

mvh
Mogens

Fra : Troels Jensen

Dato : 27-08-04 14:35

> Vil du være tilfreds med en illusion som løsning?

Ikke helt forstået...?

> Løsningen vil ikke gøre "spalterne" lige høje - det vil blot se sådan
> ud, og den vil automatisk tilrette sig højeste "spalte".

Det er det, jeg har brug for. Hvis det virker i alle browsertyper, er
jeg glad.

Jeg har leget lidt med min-height, men det virker ikke i IE.

/Troels
--

http://www.troelsweb.dk

Fra : Ravnefane

Dato : 28-08-04 23:16

Troels Jensen wrote:

> Ikke helt forstået...?

> Det er det, jeg har brug for.

... og det er det der er illusionen!

> Hvis det virker i alle browsertyper, er
> jeg glad.

Jeg kan kun garantere dig, at det ikke virker i alle browsertyper!

Jeg tillader mig at antage at det nok heller ikke er det du mener, for
så vil du aldrig blive glad.

Illusionen virker fx. i IE4+, Opera 7+ (sikkert også 5 og 6) samt nyere
udgaver af Netscape/Mozilla.

> Jeg har leget lidt med min-height, men det virker ikke i IE.
>
> /Troels

Nej, IE er en dårlig vittighed.

Jeg har sammensat en side hvor du kan se en simpel, men detaljeret løsning:

http://ravnefane.1go.dk/spalteillusion.shtml

Go' fornøjelse
Mogens

Fra : Troels Jensen

Dato : 29-08-04 13:57

Ravnefane wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> .. og det er det der er illusionen!

Illision eller ej: det virker. Mange tak.

> Illusionen virker fx. i IE4+, Opera 7+ (sikkert også 5 og 6) samt nyere
> udgaver af Netscape/Mozilla.

Kender du til nogle browsere, det ikke virker i?

/Troels
--

http://www.troelsweb.dk

Fra : Ravnefane

Dato : 30-08-04 00:06

Troels Jensen wrote:

> Illision eller ej: det virker. Mange tak.

Det var så lidt.

> Kender du til nogle browsere, det ikke virker i?
>
> /Troels

Ja. F.eks. IE3 og Lynx, men det er vel næppe relevant?

Hvorfor ikke blot installere de browsere som du gerne vil have det til
at fungere i?

mvh
Mogens

Fra : Troels Jensen

Dato : 30-08-04 11:07

Ravnefane wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Ja. F.eks. IE3 og Lynx, men det er vel næppe relevant?
>
> Hvorfor ikke blot installere de browsere som du gerne vil have det til
> at fungere i?

Jeg spurgte, fordi det virkede i alle de browsere (5 stk.), jeg har
installeret på min computer.

/Troels
--

http://www.troelsweb.dk