"Effektive tekniske foranstaltninger" ...?~
Fra : Morten S Hansen

Dato : 25-08-04 14:25

Jeg mener fuldstændig at staten ignorerer den gråzone der er med de
nuværende "kopispærringer"....

Når jeg sætter en cd i min computer for at overspille den til mp3, gør mit
musikprogram det helt automatisk uanset om cden er kopisikret eller ej...
Den eneste måde jeg opdager at cden er kopisikret er at det står på
coveret!!

Dette kan jeg ikke betragte som en "effektiv teknisk
foranstaltning" (lovens ord) - uanset hvad kulturministeriet og
antipiratgruppen skriver af vejledninger på deres hjemmesider...
Det offenliges vejledninger kan altså overhovedet ikke bruges i praksis
(måske med vilje - fordi de ved det er en gråzone...?)

Konkrete svar fra Kulturministeriet udbedes før jeg betragter det som
ulovligt at bryde en IN-effektiv teknisk foranstaltning!

mvh Morten Hansen, Roskilde

Fra : Jesper

Dato : 29-08-04 14:46

Morten S Hansen <undertegnede@SLETmail.dk> wrote:

> [...]
>
> Konkrete svar fra Kulturministeriet udbedes før jeg betragter det som
> ulovligt at bryde en IN-effektiv teknisk foranstaltning!

Der er ikke faldet dom for hvad effektive tekniske foranstaltninger er,
derfor er der reelt ingen der véd hvad effektive tekniske
foranstaltninger er.
--
There is no place like 127.0.0.1