Satanistiske bands
Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 25-08-04 13:14

Hejsa

Jeg skal ud og undervise en 9. klasse i kristendom. De ville gerne have om
sekter bl.a satanisme. SÅ tænkte jeg at jeg kunne starte med at spille et
nummer med et band der kalder sig satanistisk. Det må gerne være en bestemt
sang, som måske giver udtryk for nogle af de karakteristiske træk ved
satanisme. Hvad skal jeg kigge efter, der behøver ikke være heavy metal. Det
eneste jeg selv lige kan komme i tanke om er King Diamond, men hans musik
kender jeg slet ikke.

Nogle forslag.

Mvh. Brian

Fra : Thanks Fresh Prime S~

Dato : 25-08-04 14:06

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> wrote in message
> [...]
Det
> eneste jeg selv lige kan komme i tanke om er King Diamond, men hans musik

Jeg ved ikke et klap om heavy, så her har jeg ingen gode råd. Dog mener jeg
ikke King Diamond er erklæret satanist, tværtimod.

Jeg kommer umiddelbart til at tænke på NON nummeret "Total War". NON er Boyd
Rices enmandsprojekt. Boyd Rice har i perioder fungeret som talsmand for The
Church of Satan i USA, og jeg har set ham spille nummeret i en dokumentar om
sataniske overgreb mod børn.

Prøv måske også at checke noget af Blood Axis musik ud.

Kasper.

Do you want total war
Turn man into a beast once more?
Do you want to rise and kill
To show the world an iron will?

Do you want total war
Throw out Christ and bring back Thor?
Do you want total war?
Do you want total war?

Do you want to stand and fight
To rip asunder this pallid night?
To smite your foes that they might die
To splatter blood across the sky?

Do you want might to prevail
To kick aside the weak and frail?
Do you want total war?
Do you want total war?

Do you want total war
To see life's will return once more?
Do you want total war?
Unleash the beast in man once more?

Do you want total war?
Do you want total war?

Yes you want total war
Yes you want total war

Total War! Total War!

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 26-08-04 12:43

> Jeg ved ikke et klap om heavy, så her har jeg ingen gode råd. Dog mener
jeg
> ikke King Diamond er erklæret satanist, tværtimod.

Han medvirkede i en version af Eleva2eren for en del år siden, hvor han
fortalte om satanisme som han bekendte sig til. Han kan godt have skiftet
synspunkt, men det tror jeg nu ikke. (Han har vel heller ikke råd til at
gøre det.)

Men hans tidligere plader, og de tidlige Mercyful Fate er klart sataniske,
hvis man læser teksterne. De seneste er mere om det onde, kristendommen har
forvoldt, og menneskers iboende ondskab.

--
MVH Claus Ellegaard Skytte, Ringe

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 27-08-04 22:06

In <412c8ef9$0$307$edfadb0f@dread11.news.tele.dk> "Thanks Fresh Prime Skeleton" <spam@spam.invalid> writes:

>Jeg ved ikke et klap om heavy, så her har jeg ingen gode råd. Dog mener jeg
>ikke King Diamond er erklæret satanist, tværtimod.

King Diamond er erklæret satanist. Satanisk forums blad har en lang artikel
med ham i nummer 3 og 4.
http://www.sataniskforum.dk/sforg/laes/gamle.php

Se ogsaa:

http://www.sataniskforum.dk/sforg/info/presse.php

/Martin

Fra : Thanks Fresh Prime S~

Dato : 28-08-04 17:49

"Martin Moller Pedersen" <tusk@daimi.au.dk> wrote in message

> King Diamond er erklæret satanist. Satanisk forums blad har en lang
> [...]

Som sagt ved jeg ikke et klap om heavy, så jeg skulle nok bare have holdt
min mund Min hukommelse spillede mig åbenbart et pus, for jeg mente
bestemt at have hørt ham sige at han ikke var satanist.

Det er forøvrigt sjovt så mange af svarene der går på heavy. Også indenfor
neo folk, apocalyptic folk og lidt noise er der bestemt folk af en
satanistisk observans. Check for eksempel nogle af Cold Meat Industrys og
World Serpents udgivelser.

Kasper

Fra : -V-

Dato : 25-08-04 14:50

Brian, Rikke & Kristian wrote:
> [...]
> behøver ikke være heavy metal. Det eneste jeg selv lige kan komme i
> tanke om er King Diamond, men hans musik kender jeg slet ikke.

I ventetiden før Kong K giver sit bud, så kan jeg da lige komme med et
indspark.

Der er mange bands, ja endda rigtigt mange, som af uoplyste og indskrænkede
personager er blevet kaldt for satanistiske. I realiteten er det nok de
færreste, som i virkeligheden har været det. En del bands har givet under
for fristelsen til at kalde sig det, velvidende at det sælger skiver blandt
de oprørske unger, som bare skal høre det vildeste.

Et af de første bands, som for alvor blev kendt som satanister er Venom. De
spillede noget ret brutal punklignende metal, og havde nogle holdninger, som
ikke alle fandt lige behagelige.

Udover dem er den såkaldte Scandinavian Black Metal kendt for at flirte mere
eller mindre udtalt med satanisme, og i den forbindelse er der et enkelt
band, som imo skiller sig voldsomt ud: Mayhem.

Læs op på deres historie og gys. De drenge var (de er ikke allesammen i live
endnu...) ...ahem...ret syge i potten. Læs fx her:
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=MIDMR0408250951&sql=11:3ad4vwmva9qk~T1.

Ellers bør du nok kigge efter bands som Danzig, Cradle of Filth, Obituary og
Napalm Death.

-V-

Fra : Zodiax

Dato : 25-08-04 15:05

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote:

> Ellers bør du nok kigge efter bands som Danzig, Cradle of Filth, Obituary
og
> Napalm Death.

Nææ nej, Napalm Death er ikke satanistisk. Jeg vil foreslå Deicide eller
Satyricon.

--
Zodiax

Fra : -V-

Dato : 25-08-04 15:21

Zodiax wrote:

> Nææ nej, Napalm Death er ikke satanistisk. Jeg vil foreslå Deicide
> eller Satyricon.

Næh, det har du sgudda ret i - my bad.
Deicide er svjv et af de hårdere, men jeg kender next to nothing til dem,
selv om Kong K minder mig om dem konstant.

Jeg ville også til at skrive en slat om Slayer (som ikke-indviede tror er
djævledyrkere) og deres påståede satanisme, som overhovedet ikke korrekt.
De er ikke satanister, men 'blot' imod organiseret religion og hykleriet
deri.

De kommer da forøvrigt snart til DK?

-V-

Fra : Lina

Dato : 25-08-04 15:55

> [...]
> De er ikke satanister, men 'blot' imod organiseret religion og hykleriet

Ja, de gør så - d. 19. oktober sammen med Slipknot. Nogen, der skal med?
Jeg skal i hvert fald!

Fra : Dopedog

Dato : 25-08-04 16:42

> Ja, de gør så - d. 19. oktober sammen med Slipknot. Nogen, der skal med?
> Jeg skal i hvert fald!

Ja jeg skal ind og se Slayer og Piksnot ... sorry, Slipknot :)

Fra : Feeling 102, acting ~

Dato : 25-08-04 16:47

"Lina" <lina@kornkids.com> wrote in message

> Ja, de gør så - d. 19. oktober sammen med Slipknot. Nogen, der skal med?
> Jeg skal i hvert fald!

Ikke når idioterne fra Slipknot også kommer!

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 26-08-04 08:15

"Feeling 102, acting 17" <@> skrev i en meddelelse
> "Lina" <lina@kornkids.com> wrote in message

> Ikke når idioterne fra Slipknot også kommer!

Dem har jeg heller aldrig haft noget til overs for, men må så indrømme at
der faktisk på deres nyeste album befinder sig et par ret gode sange. F.eks.
nummeret "Circle"

Mvh. Brian

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 28-08-04 19:51

"Feeling 102, acting 17" <@> skrev i en meddelelse
> "Lina" <lina@kornkids.com> wrote in message
> er
> korrekt.

> Ikke når idioterne fra Slipknot også kommer!

Vil godt lige vide, hvorfor I ikke kan lide SlipKnot. Elsker deres musik, og
er ret ligeglad med deres masker, er ikke forarget og er heller ikke vild
med det. De må bare gøre deres shit som de vil. Syns deres bløde numre på
Vol. 3 sux. Ikke fordi jeg kun høre heavy metal, kan da godt høre Teitur og
Saybia tit. Og deftones har da også nogle meget søde og bløde numre.

Fra : Feeling 102, acting ~

Dato : 28-08-04 19:44

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote in message

> [...]
og
> Saybia tit. Og deftones har da også nogle meget søde og bløde numre.

Slipknot er musik, når det er allerværst. Hvor er harmonierne og melodien
henne i det larm, de fyrer af?
De er ikke rigtige musikere i mine ører, men jeg respekterer da, at andres
krav til kvalitet ikke er så store som mine, når det gælder musik.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 29-08-04 12:00

> De er ikke rigtige musikere i mine ører, men jeg respekterer da, at andres
> krav til kvalitet ikke er så store som mine, når det >gælder musik.
Jeg er dybt forarget over du kalder det musik på lavere plan, håber du
ellers kan lide metal, fordi så kan jeg måske grunde lidt over din holdning.

> Slipknot er musik, når det er allerværst. Hvor er harmonierne og melodien
> henne i det larm, de fyrer af?
Techno er musik når det er allerværst!!!!!!!!!
Det skal jo ikke være harmonisk. Lissom man ikke kan høre på Saybia eller
Teitur uden at have en melankolsk personlighed. Grundbasen i metal er det
omvendte af melankolik. Melankolske sange bringer menneskets sorger ud,
eller hvad man nu føler når man hører den slags musik.
Men når man hører metal er det fordi man vil give afløb på al sin vrede, som
man kan have bygget op. Begge to stilarter er fremragende terapi-musik. Men
man skal ikke hvile for meget på den ene slags. Man skal jo ikke blive en
hadefuld person, fordi man lytter til metal hele tiden. Og man skal jo
heller ikke blive en person som begræder sin egen situation eller verdens
situation.

Du har selvfølgelig nok dine grunde til at mene som du gør. Det er heller
ikke alle deres numre jeg kan lide.
De er ekstremister, og det er det jeg kan godt kan lide ved dem. Der er
sange som "proshetics", "the virus of life" som kører stilen på
"stalker"-planet.
Det største problem med SlipKnot er nok en gruppe af de fans de tiltrækker.
Nemlig psykopaterne... Men derfor behøver vi andre "metal-heads" sgu da ikke
at bøde på grund af nogle idioter, som tror at det er cool at være en
massemorder med maske, fordi et band har bygget deres stil på den slags.

Fra : Feeling 102, acting ~

Dato : 29-08-04 22:45

> Jeg er dybt forarget over du kalder det musik på lavere plan, håber du
> ellers kan lide metal, fordi så kan jeg måske grunde lidt over din
holdning.

Iron Maiden, ACDC, Metallica, Judas Priest osv kan jeg da godt holde ud at
høre på.

> Techno er musik når det er allerværst!!!!!!!!!

Enig, lad os da også bare udvide det til også at omfatte hip hop og rap.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 30-08-04 00:47

> Iron Maiden, ACDC, Metallica, Judas Priest osv kan >jeg da godt holde ud
at
Det sgu lissom hvis jeg sagde æble, og så du sagde agurk...

> melodien
>
> Enig, lad os da også bare udvide det til også at omfatte >hip hop og rap.
Lytter du kun til melankolsk rock eller hva'?

Fra : Ole Thomsen

Dato : 29-08-04 11:11

Feeling 102, acting 17 wrote:

> De er ikke rigtige musikere i mine ører, men jeg respekterer da, at
> andres krav til kvalitet ikke er så store som mine, når det gælder
> musik.

Sikkenoed bræk at fyre af.

Hvor er respekten henne når du lægger dine egne, i mine øjne ret
tvivlsomme kvalitetsnormer til grund for (ned)vurderingen?

Store krav til kvalitet, min bare...

Ole Thomsen

Fra : Feeling 102, acting ~

Dato : 29-08-04 22:50

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> wrote in message

> Sikkenoed bræk at fyre af.

Næ!

> Hvor er respekten henne når du lægger dine egne, i mine øjne ret
> tvivlsomme kvalitetsnormer til grund for (ned)vurderingen?
>
> Store krav til kvalitet, min bare...

At du måske ikke kan høre forskel på musik og larm, synes jeg er ret
sørgeligt.
Jeg kan trøste dig med, at du deler skæbne med størstedelen af befolkningen!

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 30-08-04 00:44

> At du måske ikke kan høre forskel på musik og larm, synes jeg er ret
> sørgeligt.
Eftersom du åbenbart har den rigtige smag for musik, så burde du også vide
at SlipKnot ikke er folkets musiksmag.

Fra : Dopedog

Dato : 25-08-04 16:44

>Cradle of Filth

CoF er IKKE satanister! At de så hentyder en del til det i deres sange er jo
en anden side af sagen. Jeg har et par interviews hvor man ser Dani Filth
tale åbenlyst om at det hele er en del af deres image.

-Ronnie

Fra : -V-

Dato : 25-08-04 17:22

Dopedog wrote:
> [...]
> sange er jo en anden side af sagen. Jeg har et par interviews hvor
> man ser Dani Filth tale åbenlyst om at det hele er en del af deres

I beg to differ.

Jeg læste et gammelt interview med Dani, hvor han påstod at han bekendte sig
til Beelzebub.
Men det er da slet ikke utænkeligt, at han bare ville score nogle billige
point.

Det illustrerer bare vanskelighederne ved at separere dem med de hvide
cowboyhatte fra dem med de sorte cowboyhatte.

-V-

Fra : Dopedog

Dato : 25-08-04 19:59

> [...]
> til Beelzebub.
> Men det er da slet ikke utænkeligt, at han bare ville score nogle billige

Næ det er jo det. Den fede hvalp Men deres nye skive skal da nok blive
underholdende alligevel. 6 track promoen er ihvertfald meget dejlig :)

> Det illustrerer bare vanskelighederne ved at separere dem med de hvide
> cowboyhatte fra dem med de sorte cowboyhatte.

Eh .... ??

Fra : -V-

Dato : 26-08-04 09:20

Dopedog wrote:

> Eh .... ??

Har du aldrig set westerns fra 50'erne?

De Gode havde altid hvide cowboyhatte på, og De Onde havde altid sorte
cowboyhatte.
Hvem man så vælger at kalde for De Gode og De Onde i satanistisk forbindelse
er vel op til fortolkning.

-V-

Fra : Dopedog

Dato : 27-08-04 06:50

> [...]
> cowboyhatte.
> Hvem man så vælger at kalde for De Gode og De Onde i satanistisk

Ah tænkte nok det var noget i den stil ... men nej, westerns fra 50'erne er
ikke det jeg ser mest

-Ronnie

Fra : Dopedog

Dato : 25-08-04 16:45

> [...]
> Det
> eneste jeg selv lige kan komme i tanke om er King Diamond, men hans musik

Deicide, Cannibal Corpse og Mayhem er nok mine bedste bud.

Ellers en del black metal bands, som dog ikke selv er satanister, har en del
referencer i deres sange til satan.

Jeg ved ikke om Dimmu og hans bande (Dimmu Borgir) er satanister men de
growler da en del om det i diverse sange :)

Fra : Kong Kent

Dato : 27-08-04 16:16

> Deicide, Cannibal Corpse og Mayhem er nok mine bedste bud.

Cannibal Corpse er ikke satanister.

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Dopedog

Dato : 28-08-04 09:46

> Cannibal Corpse er ikke satanister.

Det havde jeg faktisk også på fornemmelsen de ikke var men af mine venner
bliver ved med at sige de er!

Oh well

-Ronnie

--
Fjern DELETETHIS ved privat svar

Remove DELETETHIS when answering private

Jellybelly@ofir.dk sucks

Fra : Kong Kent

Dato : 28-08-04 14:21

> Det havde jeg faktisk også på fornemmelsen de ikke var men af mine venner
> bliver ved med at sige de er!

Det eneste sataniske jeg kan finde ved Cannibal Corpse er, at Glen Benton
har været med som backing-vocal på et par sange; "Skull Full Of Maggots" på
deres første plade "Eaten Back To Life" og "Vomit The Soul" på deres anden
skive "Butchered At Birth".'

Ellers er det bare splatter fortalt på en meget dyster måde

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Adonai

Dato : 25-08-04 22:15

Brian, Rikke & Kristian wrote:
> Hejsa
> Jeg skal ud og undervise en 9. klasse i kristendom.
wow! skal du afsted alle 3 ? Så husk og fortæl om korstog,
heksebrændinger og alt det menneskelige ved kristendom

> De ville gerne have om sekter bl.a satanisme.
Go' ide! Sekter er alle de trossystemer, der ikke er folkekirken......go
fornøjelse.

SÅ tænkte jeg at jeg kunne starte med at spille et
> nummer med et band der kalder sig satanistisk.
Så pas på ikke at forveksle hårdrock-bands med gyserfilm-image med
satanister: ægte satanister er sjældne, og har vigtigere ting at
foretage sig end at spille hård rock.

At være folkekirkekritisk gør ingen til satanist. Sørg for at ha' helt
styr på begreberne, inden du belærer nogen.

mvh
Adonai (nej, jeg er for gammel til det larm)

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 26-08-04 08:12

"Adonai" <adonai.take_it_away@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> heksebrændinger og alt det menneskelige ved kristendom

> Go' ide! Sekter er alle de trossystemer, der ikke er folkekirken......go
Nej det er det faktisk ikke, sekter er de tros systemer der ikke er
anerkendt som en religion. Jødedom, islam, hinduisme, budishme er f.eks.
ikke sekter.

> [...]

> Så pas på ikke at forveksle hårdrock-bands med gyserfilm-image med
> satanister: ægte satanister er sjældne, og har vigtigere ting at

Det havde jeg heller ikke planer om. Kender f.eks. godt selv White Zombie og
Marilyn Manson, som man vel godt kan sige spiller på et satanistisk image,
men ingen af dem er vel i bund og grund satanister. Men siden du ved at ægte
satanister har vigtigere ting at tage sig til, så lyder det som om du ved en
del om området, og måske kunne hjælpe mig. Jeg er ikke ude efter et band jeg
kan kalde satanister og så sable deres musik eller holdning. Jeg ville bare
gerne starte med et stykke musik som en appetit vækker til emnet. Om bandet
så er satanistisk eller blot giver udtryk for satanistiske holdninger i
sangen, gør ikke så meget.

> At være folkekirkekritisk gør ingen til satanist. Sørg for at ha' helt
> styr på begreberne, inden du belærer nogen.

Jeg belærer ikke nogen noget (kan ikke lide det begreb). Jeg tror du har en
forestilling om at jeg er ude på at fremstille satanisme som noget farligt
og den lige vej til helvede. Dette er jeg ikke. Jeg skal i praktik på den
pågældende skole og de havde ønsket at have om sekter især om satanisme. Jeg
har så tre timer til at beskæftige mig med det. Jeg vil gerne fortælle dem
så rigtig som jeg nu kan, hvad satanisme er. Kristendoms faget er et
kundskabsfag og jeg skal hverken missionere eller omvende nogle til det ene
eller det andet. Nå men nu hører et vist ikke til her i musik mere.

mvh. Brian

PS: Hvis du har noget viden om disse ting Adonai, må du gerne maile mig
direkte, hvis du har forslag til hvor jeg kan indhente lidt viden.

Fra : ASKF

Dato : 26-08-04 11:12

Brian, Rikke & Kristian ytrede sig i
<P5gXc.4552$l74.4121@news.get2net.dk> med dette:

[snip]
>PS: Hvis du har noget viden om disse ting Adonai, må du gerne maile mig
>direkte, hvis du har forslag til hvor jeg kan indhente lidt viden.

Jeg vil foreslå dig at læse lidt på <http://www.sataniskforum.dk/>[1].

På deres msg. board <http://forum.sataniskforum.dk/sfoboard/> skulle der
nok også være god mulighed for at få hjælp til at finde den musik du
ønsker.

Wolf og Amina har været ret aktive i <news:dk.livssyn> og Amina i
<news:dk.videnskab.religion> (hun studerer religionsvidenskab).

Folk er generelt meget hjælpsomme i <news:dk.videnskab.religion>, både
til at give hints til læsestof og til at forklare det du måtte være i
tvivl om (dog kan emnet satanisme godt give lange tråde).

Et lille tip er at søge i Google Groups efter "satanisme" og du vil have
læsestof til flere timer, blot fra de gange emnet har været behandlet i
livssyn og religion grupperne.

[1] Jeg og mange andre er dog ikke enig i deres definition, da de har
defineret sig ud fra hvad kristne kalder dem; og udfra deres definition
vil jeg også kunne betegnes som satanist, selvom jeg er ateist (eller
ikke troende agnostiker).
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 27-08-04 22:10

In <P5gXc.4552$l74.4121@news.get2net.dk> "Brian, Rikke & Kristian" <brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> writes:

>Nej det er det faktisk ikke, sekter er de tros systemer der ikke er
>anerkendt som en religion. Jødedom, islam, hinduisme, budishme er f.eks.
>ikke sekter.

Anerkendt af hvem ? Den dansk stat som er sammenblandet med den kristne
kirke.

>PS: Hvis du har noget viden om disse ting Adonai, må du gerne maile mig
>direkte, hvis du har forslag til hvor jeg kan indhente lidt viden.

Hvis du kan faa nogle penge af skolen til materialer, kan du koebe nogle
eksempler af Satanisk Bulletin.

http://www.sataniskforum.dk/

Mvh
Martin M. Pedersen

Fra : Adonai

Dato : 27-08-04 22:48

Brian, Rikke & Kristian wrote:
(snip) Jeg tror du har en
> forestilling om at jeg er ude på at fremstille satanisme som noget farligt
> og den lige vej til helvede. Dette er jeg ikke.
Det havde jeg det har jeg ikke mere (pga. dine andre postninger)
Beklager mine beskylninger

> PS: Hvis du har noget viden om disse ting Adonai, må du gerne maile mig
> direkte, hvis du har forslag til hvor jeg kan indhente lidt viden.
'sværre, se de andre svar
men held & lykke
Adonai

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 26-08-04 08:14

Jeg kan se det ikke er så lige til at finde disse sange. Men hvad så med
nogle sange der giver udtryk for satanistiske holdninger, hvor bandet måske
ikke ligefrem er satanistisk, men blot har brugt det som pr. Så kan jeg jo
bruge det som indgangsvinkel, at satanisme nogle gange bruges til at sælge
noget (f.eks.) musik.

Mvh. Brian

Fra : Q

Dato : 26-08-04 20:05

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> skrev i en
meddelelse news:Qq%Wc.404$hP5.238@news.get2net.dk...
> [...]
Det
> eneste jeg selv lige kan komme i tanke om er King Diamond, men hans musik

Jeg ved ikke om jeg vil kalde satanisme for en sekt..

Såvidt jeg husker hedder faget idag religion ?..

Hvis det er religion der undervises i er det specielt vigtigt at sørge for
at skaffe undervisningsmaterialer der ikke er skrevet ud fra enten det ene
eller det andet synspunkt.. F.eks er materialer fra Dialogcentret næppe
upartiske da det er et kristent foretagende ( ikke at der er noget skidt i
det i sig selv, men der er unægteligt smurt tykt på rundt omkring )

Jeg tror den bedste måde du kan køre den slags undervisning er at lokke
f.eks en præst fra folkekirken, en muslim og et par af de mindre gængse folk
til at lave en 10 minutters præsentation af hvad deres tro går ud på..

Den med musikken er sku svær.. OK.. et stort antal satanister hører
overvejende metal, men der er da også masser af andre ting på pladehylderne,
men du kan ikke under nogen omstændigheder karakterisere religion af nogen
art ved brug af et stykke musik

På den anden side kunne det da være fedt hvis man bare kunne sige: Whoa..
Det her stykke musik er bare SÅ kristent!

Der er en klat udemærket info incl. anbefalinger af litteratur om satanismen
www.sataniskforum.dk

/peter

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 27-08-04 08:33

"Q" <Q@Q.Q> skrev i en meddelelse

> Jeg ved ikke om jeg vil kalde satanisme for en sekt..

Det kan man vil diskutere, men som sagt havde de ønsket at høre om sekter og
om satanisme, så de ting kan man vil godt beskæftige sig med i forlængelse
af hinanden.

> Såvidt jeg husker hedder faget idag religion ?..
Nope, desværre ikke, det hedder kristendomskundskab. Jeg og mange andre
kommende kristendomslærer ville gerne have titlen ændret så faget blev
obligatorisk for alle. Det er nemlig ikke et missionerende fag. Men da
kristendommen må siges at have haft den største betydning blandt
religionerne for hvordan vores samfund ser ud, og for nogle af de etiske og
moralske holdninger vi tillægger betydning, vil den kristne religion
selvfølgelig fylde mest i undervisningen. Men efterhånden er andre
religioner jo også blev repræsenteret i større og større del, og derfor må
de jo også behandles og fortælles om.

> [...]
> upartiske da det er et kristent foretagende ( ikke at der er noget skidt i
> det i sig selv, men der er unægteligt smurt tykt på rundt omkring )

Jeg har ingen interesse i at tale for det ene eller det andet. Min eneste
interesse det er at eleverne bruger deres sunde fornuft og tænker for sig
selv, og ikke lader en religion eller sekt stå for de vigtige beslutninger i
ens liv...

> [...]
folk
> til at lave en 10 minutters præsentation af hvad deres tro går ud på..

Det har jeg desværre nok ikke tid til at nå, da jeg kun er i praktik og har
en begrænset periode.

> [...]
pladehylderne,
> men du kan ikke under nogen omstændigheder karakterisere religion af nogen

VIl sådan set heller ikke karakterisere satanisme udfra musikken, men vil
bruge det som indgangsvinkel til at tale om nogle af de holdninger der
repræsenteres i musikken og i satanisme.

> På den anden side kunne det da være fedt hvis man bare kunne sige: Whoa..
> Det her stykke musik er bare SÅ kristent!

Det mest kristne stykke musik jeg kender er walking in memphis. Verset "Tell
me are you a Christian child, and I say mam I am tonight" (frit som jeg
husker det), så er det lige ved at jeg bliver kristen.

> Der er en klat udemærket info incl. anbefalinger af litteratur om
satanismen
> på www.sataniskforum.dk

Jeg vil kigge der.
Mvh. Brian

Fra : Kong Kent

Dato : 27-08-04 16:25

> [...]
Det
> eneste jeg selv lige kan komme i tanke om er King Diamond, men hans musik

Du skal ikke bruge King Diamond, for hans sataniske tilhørsforhold er ikke i
nærheden af det samme ekstreme (og underholdende!! (husk det er 9. klasse -
de vil have action!)) niveau som så mange andre bands der er derude.

Husk - man kan være satanisk, ikke satanistisk *GG*

Af bands der er erklærede satanister kan jeg bl.a. nævne Deicide, Satyricon,
Mayhem, Emperor, Darkthrone, Venom og en håndfuld flere. I dette tilfælde er
Deicide og Mayhem klart de mest underholdende. Hvorfor? Forklaring følger
nedenfor:

Deicide: Forsanger Glen Benton brændte et omvendt kors ind i panden på sig
selv da han blev træt af at male det på til hver koncert han afholdt, så han
tænkte det var bedre bare at brænde det ind i panden én gang for alle. Det
ar har jeg set på én meters afstand - det er ægte nok!! Deicide synger meget
direkte om hvordan de hader Gud, Jesus og alt der er helligt, og bruger
Satan og satanismen som middel til at hævne sig i teksterne på alt det onde
og undertrykkende religion har gjort. Sangen "Sacrificial Suicide" fra deres
debutplade med titlen "Deicide" er et godt eksempel herpå.

Deicide har gennem tiderne smidt griseblod ud blandt publikum, men er i dag
meget mere nedtonede. Teksterne og holdningerne er dog de samme: SATAN
knepper Jesus, og Jesus fortjener det! Vi er i det univers

Her kan du hente teksterne til alle Deicides sange:
http://lyrics.rockmagic.net/lyrics/deicide/

Mayhem: For det første begik deres oprindelige sanger "Dead" selvmord. Den
daværende guitarist "Euronymous" tog billeder af den afdøde forsanger, der
havde blæst hjernen ud med et haglgevær, og brugte billedet som cover på
deres næste live-album (en bootleg). Senere blev selvsamme guitarist dolket
ihjel med 17 knivstik af et rivaliserende band (en-mands bandet Burzum), og
siden har skandalerne fulgt efter. Nu består bandet af den oprindelige
trommeslager og bassist, mens deres nye forsanger gladeligt skærer sig i
armene under koncerterne og lader blodet flyde over det hele, og smider
afbrændte grisehoveder ud blandt publikum.

Mayhem er fra Norge og prædiker en meget bizar form for satanisme, og går
ikke så meget op i Satan vs. Jesus, men mere at man har egen fri vilje, og
man ikke skal lade sig binde af regler. Det samme gør Deicide, mens de dog
går meget op i det litterære om at Jesus skal have nogle tæsk, Gud skal
pines osv. osv. - de maler nogle lidt mere farverige billeder rent
tekstmæssigt *hehe*

Vil du vide mere, så mail endelig på kongkentSNABELAanarki.dk - jeg skal nok
forklare yderligere

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Thomas

Dato : 28-08-04 01:28

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> skrev i en meddelelse

> Deicide og Mayhem klart de mest underholdende. Hvorfor? Forklaring følger
> nedenfor:

Jeg er helt enig i at de må være de mest oplagte, hvis man går efter det
værste af det værste. De er fandeme fucked-up . Men du er da kun lige
begyndt at tage hul på de sjove detaljer. Lad mig supplere:

> [...]
han
> tænkte det var bedre bare at brænde det ind i panden én gang for alle.
[...]

Glenn Benton har en søn. Ham har han efter sigende døbt Daemon. En gang for
mange år siden proklamerede han også, at han ville være død, når han nåede
en vis alder (svjh. 34 år). Til stor skuffelse for fansene har han passeret
alderen og lever stadig. (Uh, hvor ville jeg ønske at alle mine gamle
fanzines ikke lå hjemme på min fars loft, så jeg kunne give de præcise
detaljer).

> [...]
og
> siden har skandalerne fulgt efter. [...]

Billedet af den døde Dead er absolut ikke for sarte sjæle.

Euronymous havde også en butik kaldet Helvete. Hertil sikrede han sig en
stump af Deads hjerneskal, som han solgte som smykker (angiveligt skulle
stykket være skåret ud i 666 stykker). Noget af det med hjerneskallen er dog
myte, tror jeg. Skandalerne der fulgte efter inkluderede nedbrændinger af
norske stavkirker, gravskændinger og vist også et mord på en homoseksuel,
som en fra miljøet kom i spjældet for. Hele miljøet blev af den norske
presse døbt "Den svarta cirklen" og det bragte virkelig noget i kog deroppe.
Hele denne "opstand af satanister" satte sig også spor i andre lande, inkl.
Danmark, men ingen steder tog det mig bekendt så grelt fat som i Norge. I
Danmark beløb det sig til noget hærværk mod kirker og kirkegårde, som da
ikke er i nærheden af mord. Tidsmæssigt er vi i starten og midten af
'90erne.

Skal du have bogen om emnet, så er det "Lords of chaos : the bloody rise of
the satanic metal underground", du skal have fat i. Jeg bilder mig ind at
have set den oversat til dansk eller norsk, men kan ikke finde den som
sådan, så måske tager jeg fejl.

Det er lidt mærkeligt at kigge tilbage på, at man var fascineret af den
slags, ja, netop den gang omkring 9. klasse. Det blev dog ved en
fascination, jeg tog aldrig, deres ideer til sig i nogen udstrakt grad.
Noget af musik kan jeg dog stadig finde på at høre. Burzums "Dunkelheit"
(ja, det var ham, der knivdræbte den anden) er en fantastisk meditativ sang
og Mayhems "Pagan Fears" er også en lækker sag. Mortiis, som vist kun var en
lille knægt den gang, og derfor aldrig rigtigt involveredes i skandalerne,
har også lavet noget lækkert Ambient, som kan høres. Det er dog ikke
satanisk, og det er hller ikke metal. Jeg er vist begyndt at brede mig ud
over emnet, opslugt af minderne.

Der var også enkelte bands i miljøet, der var erklærede kristne. Jeg kan kun
huske Mortification (australsk eller amerikansk), og dem brød jeg mig ikke
om. Ikke pga. kristendommen, men musikken stank

Thomas S

Fra : Kong Kent

Dato : 28-08-04 09:46

> [...]
> alderen og lever stadig. (Uh, hvor ville jeg ønske at alle mine gamle
> fanzines ikke lå hjemme på min fars loft, så jeg kunne give de præcise

hehe... har også de gamle Terrorizer og Metal Hammer blade liggende, hvori
de interviews er, og ja, knægten er skam døbt Daemon, og Glen har en
tatovering på indersiden af det inde håndled hvor navnet står. Det med de 34
år er også rigtigt, og det beklager han da også i den dvd der følger med i
"Scars Of The Crucifix" skiven der udkom sidste år. Altså at han ikke har
kunnet leve op til egne postulater

> Billedet af den døde Dead er absolut ikke for sarte sjæle.

Nej fy for pokker. Der ligger godt nok lidt hjerne hist og pist...

> [...]
> Danmark beløb det sig til noget hærværk mod kirker og kirkegårde, som da
> ikke er i nærheden af mord. Tidsmæssigt er vi i starten og midten af

Jeps. Mener det var Faust fra Darkthrone der drabte ham bøssen, fordi han
lagde an på ham inde på et værtshus, mens man vist aldrig har fundet ud af
hvem der brændte stavkirkerne af, selvom det unægtelig nok også har været
Faust, Euronymous, Greven og hvad de nu kaldte sig...

Hele årsagen til, at Greven (Burzum) dræbte Euronymous er jo, at sidstnævnte
netop havde butikken Helvete i Oslo, og drev sit pladeselskab herfra hvor
han udgav Mayhems debutskive Deathcrush. Han skulle så også udgive Burzums
plader, men hev det i langdrag da han udmærket godt vidste, at Burzums
materiale ville konkurrere med Mayhems, så det var han naturligvis ikke
interesseret i at få ud på markedet lige med det samme. Rygterne vil så
også, at han cockede Burzums daværende kæreste, og en aften slog det altså
klik for Grev Grieschnack, og så mødte han op i Euronymous' lejlighed, blev
budt indenfor og hakkede hans ansigt og ryg i stykker. Han blev stukket ned
bagfra!!

> [...]
> the satanic metal underground", du skal have fat i. Jeg bilder mig ind at
> have set den oversat til dansk eller norsk, men kan ikke finde den som

I know. Har længe gået og kigget på den over internettet, men er bange for
der ikke står ret meget jeg ikke allerede ved

> [...]
> har også lavet noget lækkert Ambient, som kan høres. Det er dog ikke
> satanisk, og det er hller ikke metal. Jeg er vist begyndt at brede mig ud

hehe... minder er en god ting. Jeg hører stadig musikken. Var på Wacken Open
Air i år, og her så jeg bl.a. Mayhem spille live, igen, samt Satyricon med
et specielt set hvor de spillede 30 min. Darkthrone sange fordi Darkthrones
forsanger Nocturno Culto mødte op og sang på scenen. KANON koncerter!

> [...]
> huske Mortification (australsk eller amerikansk), og dem brød jeg mig ikke
> om. Ikke pga. kristendommen, men musikken stank

Ja, Mortification har aldrig været de skarpeste strenge i skuffen *GG*

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Hans Huttel

Dato : 31-08-04 15:11

Brian skrev:

> [...]
>eneste jeg selv lige kan komme i tanke om er King Diamond, men hans musik

Tilsyneladende er vores allesammens Marc Almond fra Soft Cell også satanist:

http://www.dpjs.co.uk/people.html

Samme Marc Almond var i Aalborg forleden som DJ (han er blevet meget
begejstret for electroclash)
- hørte ham dog ikke. Fandens også, siger jeg nu...

Tilsyneladende er Almond ven med Boyd Rice, der på
http://www.boydrice.com gør et stort nummer ud af at han ikke er fascist
og at hans bedste venner er (osv.)

Hans

--
Hans Hüttel | email: hans@cs.auc.dk
BRICS, Dept. of Computer Science | WWW: http://www.cs.auc.dk/~hans/

Fra : Thanks Fresh Prime S~

Dato : 03-09-04 12:54

> Tilsyneladende er Almond ven med Boyd Rice, der på
> http://www.boydrice.com gør et stort nummer ud af at han ikke er fascist
> og at hans bedste venner er (osv.)

Som jeg nævnte i mit første svar, så vill Boyd Rice/NON også være et
udmærket bud på musik med sataniske undertoner. Boyd Rice er medlem af, og
har været en slags talsmand for The Church of Satan.
Han er også en del af kredsen omkring Death In June, Der Blutharsch, Fire
and Ice, Deutsch Nepal, Strength Through Joy etc, som stadig "kæmper" med
"rygter" om deres nazistiske/fascistiske tilknytning og sympatier. Dette har
resulteret i en masse spilleforbud og demonstrationer før deres koncerter,
blandt andet da de spillede i Århus for et par år siden. Sidste Death in
June og Der Blutharsch koncert jeg var til her i Kbh, forløb dog helt uden
problemer, og begge (men især Der Blutharsch) gav sparke røv koncerter. Jeg
har stadig en NON-koncert til gode.

Boyd Rice er også en notorisk spamager og joker, så ALT hvad han siger skal
tages med et gran salt. Hans sidste nye grille er den hellige gral og
tempelridderne, og for nylig hørte jeg ham udtale, at han lå inde med
information, som vil ændre menneskeheden for altid. Han har vidst også
udtalt noget om at han er den rette tronarving i Frankrig.

Kasper