Problem :-(
Fra : Jessen

Dato : 24-08-04 19:00

Hej ng.

har lige opdaget et problem, håber i kan hjælpe mig.

har en tank på ca. 300 liter, som var beklæt med fliseklæber, nu er dette
kommet af, men har til min skræk opdaget at der sidder en form for en hvid
hinde på indvændig side af glasset, hvordan fjerner jeg denne hinde, skal
jeg have fat i en syre af en slags, til at fjerne dette med (jeg har selv en
ide om det måske kan være en form for kalk-lag, men er meget langt fra
sikker) håber der er en eller flere venlige sjæle der kan hjælpe lidt til

På Forhånd Mange Tak

Venlist

D. Jessen

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 25-08-04 18:43

"Jessen" <jessen1@mail.dk> wrote in message

> [...]
> ide om det måske kan være en form for kalk-lag, men er meget langt fra
> sikker) håber der er en eller flere venlige sjæle der kan hjælpe lidt til

Det er højst sandsynligt et lag kalk fra fliseklæben. Du kan i byggemarkeder
købe specielt sæbe til at fjerne det med, men hvis det var mig ville jeg
bruge ren eddike Du skal nok bruge rigeligt. Er dette ikke nok så vil jeg
forsøge med en mild eddikesyre opløsning. Den omtalte sæbe er vidst ret dyr.
Du kan også bruge saltsyre, men jeg ved ikke om det skader silikonen. Jeg
tror det ikke og ville selv bruge det inden jeg købte den omtalte sæbe. Hvis
de andre midler ikke kan fjerne laget, så tror jeg nu heller ikke sæben kan,
men man ved jo aldrig

Held og lykke

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : Jan Bøgh

Dato : 26-08-04 10:47

Christian M. Nielsen wrote:
> [...]

> jeg ved ikke om det skader silikonen. Jeg tror det ikke og ville selv
> bruge det inden jeg købte den omtalte sæbe.

Saltsyre (fortyndet) er ganske glimrende til at rense akvarier med.

vh
Jan