ram og bundkort
Fra : Saitek

Dato : 24-08-04 12:23

hvis jeg køber et nyt bundkort der kan tage ddr ram fra pc2100 op til pc3200
til en amd xp 2400+, hvillken ram kan jeg så købe?

har et board med pc 133 ram men det kan ikke betale sig at købe den slags
mener jeg ?? Og skifter jeg til en anden type CPU feks en Atlon 64, kan jeg
bruge mit ram igen (altså ddr ram.- med nyt bundkort)

Fra : JK ( at mail dot dk)

Dato : 24-08-04 12:42

On Tue, 24 Aug 2004 13:22:38 +0200, "Saitek" <wicbdk@Jubi.com> wrote:

>hvis jeg køber et nyt bundkort der kan tage ddr ram fra pc2100 op til pc3200
>til en amd xp 2400+, hvillken ram kan jeg så købe?
>
>har et board med pc 133 ram men det kan ikke betale sig at købe den slags

det kan ikke betale sig, nej

>mener jeg ?? Og skifter jeg til en anden type CPU feks en Atlon 64, kan jeg
>bruge mit ram igen (altså ddr ram.- med nyt bundkort)

Hvis du køber pc3200 ram, er det kompatibelt med athlon64. Det skal
dog være et ordentligt mærke, som _kan_ køre som pc3200. F.eks. Geil.

Du kan sagtens bruge pc3200, selv om en xp 2400+ kun kører det som
pc2100.

Du må gerne købe 2 lige store klodser, da det er en fordel med 2 stk.
i visse bundkort med dual-ram-band.

DDR PC3200 ram hedder det. 2 stk. 256 Mb, eller hellere 2 stk. 512 Mb
(sidstnævnte bliver gængs til 64 bits windows og longhorn, vil jeg
tro).

mvh

John

Fra : Saitek

Dato : 24-08-04 14:19

"JK ( at mail dot dk)" <johnknuhtsen@address.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> DDR PC3200 ram hedder det. 2 stk. 256 Mb, eller hellere 2 stk. 512 Mb
> (sidstnævnte bliver gængs til 64 bits windows og longhorn, vil jeg

alletiders mange tak vil så købe 2 styk 512 pc3200 og et bundkort så
kan jeg senere købe et andet til atlon54

tak igen

Fra : torben

Dato : 26-08-04 12:22

> Du kan sagtens bruge pc3200, selv om en xp 2400+ kun kører det som
> pc2100.
>
> mvh
>
> John

Dette syntes jeg er interessant. Hvor kan man se (tabel eller lignende)
hvilken cpu kører med maks pc ram?
-
torben