kopiering af tekst
Fra : Per Nielsen

Dato : 23-08-04 16:06

Hej
Har hentet mange kirkebøger og FTère fra arkivalier online og har også
fundet mange aner,men det er ikke alt jeg kan tyde
så jeg vil gerne at man kunne tage det afsnit man gerne vil hade tydet og
sende det i dk.binaer hist.ved at man kan gøre da jeg har set flere eks. på
det, er der et kvik hoved der gider pensle det ud for mig.
På forhånd tak

--
MVH
Per Nielsen

Fra : Finn Rune Jensen

Dato : 23-08-04 17:13

Jeg bruger billede programmet ADCSee som gør det muligt at kopier en del af
et billede ved hjælp af musen - andre programmer kan det samme - husk bare
på at filen ikke bliver for stor - den kan reduceres ved hjælp af
programmet - af hensyn til dem som har en langsom internet fordindelse.

Med venlig hilsen

Finn Rune Jensen

www.finnrune.dk

Fra : Jan Østergaard

Dato : 23-08-04 16:39

Du kan evt. skrive en henvisning til hvilken kirkebog/folketælling du har
problemer med at tyde, så går den hjælpsomme selv ind og "tyder" teksten,
det kan mange gange være en hjælp at have hele teksten, istedet for et
udpluk.
Altså Sogn, Herred, Amt, Tekst, Fra, Til, hvilket opslag det drejer sig om
og nr.

Det var beskeden jeg fik i DIS-forum efter jeg selv havde gjort det du vil
gøre.

Mvh
Jan Østergaard

---

Fra : Ellen Rasmussen

Dato : 23-08-04 18:46

> [...]
> sende det i dk.binaer hist.ved at man kan gøre da jeg har set flere eks.

> det, er der et kvik hoved der gider pensle det ud for mig.

Jeg er helt enig med Jan i, at det kan være en fordel at se den
problematiske tekst sammen med resten af siden, og vil lige supplere med
flg. adr.: http://www.screen-capture.net/, hvor man kan downloade en
prøveversion af det lille program 5 Clicks, hvormed man kan markere og gemme
små udsnit af billeder, tekst, ikoner, eller hvad man måtte ønske.
Hvis det har interesse, kan licensen købes for et meget rimeligt beløb.

M.v.h.
Ellen Rasmussen>