Bundmaling
Fra : Klaus

Dato : 09-05-01 13:00

Da jeg skal til at give min jolle primer og bundmaling, har jeg lige nogle
spørgsmål ang. bundmalingen, da denne skal fjernes, da den har en del år bag
sig. Det drejer sig om en blød bundmaling, som skal fjernes!

Hvordan fjernes denne? Højtryksrenser, slibning eller hvordan?

Jeg har kigget i Hempels "Den lille søstærke", men der står at den skulle
være lige til at skrubbe af, efter man har vasket den i deres "Yacht
Cleaner", men jeg syntes bestemt at den sidder godt fast!

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 09-05-01 13:37

Prøv at kigge 3 dage tilbage da Thomas stilled nøjagtigt samme spørgsmål :)

/Hans-Henrik Andresen

Fra : Klaus

Dato : 09-05-01 20:17

Der fremgår det ikke hvordan man fjerner det! Højtryksrenser, slibning eller
hvordan?

Fra : Simon Pape

Dato : 09-05-01 20:39

Klaus wrote:
> Der fremgår det ikke hvordan man fjerner det! Højtryksrenser, slibning
> eller hvordan?
Jeg har aldrig gjort det selv, men under alle omstændigheder skal du
sørge for at beskytte dig selv og dine omgivelser, da det er noget
giftigt stads. Pak dig selv ind i en heldragt og bær åndedrætsværn (med
filter) og briller. For miljøets skyld er det bedst om du kan opsamle
det, de sliber af (enten ved sug&pose eller opsamling af spildevandet,
som bundfældes).

Jeg tror ikke du kan få primeren af med højtryksrenser, så du er nok
nødsaget til slipning.

--
Simon Pape

Nattergalevej 7, 3. sal Tlf.: 2684 4338