flytning
Fra : Ukendt

Dato : 23-08-04 10:07

hvordan planlægger man at flytte et 112L akvarie fra den ene ende af
stuen til en anden?

VH jakob

Fra : Jesper Laursen

Dato : 23-08-04 11:24

Hej !

Jeg har altid gjordt sådan her ved omrokering af akv.

fiskene op, vandet ud, flyt akv., nyt vand i, fiskene i
og det er altid gået uden problemer.

Jeg har ALDRIG i mine 25 år m. akvarier
ventet med at putte fisk i nyt vand, og jeg har
aldrig obseveret dødsfald pga. af det.
bare sørg for at ramme den temp. vandet har som
fiskene går i inden du smider dem over i.

Det skal lige siges jeg holder Malawicichlider
om de er mere hårdføre end andre fisk tør jeg ikke lige sige.

Hilsen Jesper

Fra : Per W.

Dato : 23-08-04 11:29

"Jesper Laursen" <jesper@FJERNlaursen.mail.dk> skrev i melding
> [...]
> aldrig obseveret dødsfald pga. af det.
> bare sørg for at ramme den temp. vandet har som
> fiskene går i inden du smider dem over i.

Det går som regel helt fint hver gang. Det med at det er så mye man må passe
på er for at det skal høres ut som en avansert hobby. Det sitter mange rundt
med måleutsytr og masse dill dall til masse penger, og de må jo ha en tro på
at de trenger det. MEN, det finnes fisker som trenger mer pleie og er mer
følsomme for variasjoner, men for de fleste som har akvarier har dette hokus
pokuset med hvor gammelt vannet er, innkjøring osv. ingen ting å si.

/Per W.

Fra : Ole Larsen

Dato : 23-08-04 19:19

"Per W." <pwbuf@tiscali.no> skrev i en meddelelse
> [...]

hokus
> pokuset med hvor gammelt vannet er, innkjøring osv. ingen ting å si.

Nu er du jo tilsyneladende fra Norge. Og i Norge har i gennemgående
anderledes vand (blødere) end vi har i Danmark.
Derfor kan dine erfaringer klart være i strid med Danske ditto
Indkøring og betydningen heraf er så veldukomenteret at din påstand ville
svare til at påstå jorden er flad. Men igen - vandets hårhed har stor
indflydelse her (balancen ammoniak vs. ammonium).

--
Mvh, Ole. Fotografiske billeder på:
http://home.tiscali.dk/nordlandsbaad/

---

Fra : Per W.

Dato : 23-08-04 21:44

"Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> skrev i melding

> [...]
> svare til at påstå jorden er flad. Men igen - vandets hårhed har stor
> indflydelse her (balancen ammoniak vs. ammonium).

Ok, har selv brønnvann med avkaklkningsfilter (afherdningsfilter?) som
bruker salt til å fjerne kalk, og dermet så ja, vannet er meget, meget
blødt. Så det kan være en grunn til at jeg aldri har problemer med dette,
men det er jo de med tappevann som sier det samme, men det er jo klart at
dette sikkert kan være annerledes enn vannet i Danmark. Så ok, jorden er
rundt.

/Per W.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 23-08-04 13:51

"JcLind" <Svar her i gruppen> wrote in message
> hvordan planlægger man at flytte et 112L akvarie fra den ene ende af
> stuen til en anden?

Sætter sig ned, stikker en finger i øret og ser meget eftertænksom ud!

vh
--
Jan Bøgh
hp: http://jan.boegh.net

Fra : Kenneth T

Dato : 23-08-04 18:18

> Sætter sig ned, stikker en finger i øret og ser meget eftertænksom ud!

*Bliver sidende til vandet er fordampet
*Samler fiskne sammen
*flytter baljen
*smider fisk & ny vand i

:)
-
Kenneth

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-08-04 18:42

JcLind wrote:
> hvordan planlægger man at flytte et 112L akvarie fra den ene ende af
> stuen til en anden?

Planlægger ?

Der er ikke så meget at planlægge - bare flyt det

Nu er det ikke så stort - så tag 2/3 af vandet op - så kan I godt bære det
hvis I er to om det - og så bare flyt det - og fyld det op med frisk vand -
så får I samtidig skiftet vand for et godt stykke tid.....

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk