Afgift ved import (nye regler?)
Fra : Martin Sand.

Dato : 23-08-04 05:34

Hejsa

Jeg læste forleden dag i avisen, at Told & Skat ikke længere må beregne
afgiften ud fra en vurdering af en importbil, men derimod skal beregne den
ud fra den pris man har givet for bilen i udlandet (mod pris-dokumentation
selvf.).
Fx. en MB 420 SE/126 årg. 1991 imoprteret fra Tyskland til 20.000 DKR. Der
bliver beregnet afgift på 105% af de 20.000 kr.? Er dette korrekt forstået?

--
MVH Martin

Ved henv. på mail, udskift privacy.net med stofanet.dk

Fra : Verner Johnsen

Dato : 23-08-04 06:31

On Mon, 23 Aug 2004 06:34:02 +0200, "Martin Sand."
<feedback@privacy.net> wrote:

> [...]
>ud fra den pris man har givet for bilen i udlandet (mod pris-dokumentation

Er det den her, du tænker på:

<http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=209049&vID=0>

>Fx. en MB 420 SE/126 årg. 1991 imoprteret fra Tyskland til 20.000 DKR. Der
>bliver beregnet afgift på 105% af de 20.000 kr.? Er dette korrekt forstået?

Ovenstående gælder kun fabriksnye biler.
Så nej, det er ikke korrekt forstået.

--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)

Fra : Henrik B.

Dato : 23-08-04 19:13

"Verner Johnsen" <vejoh@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse

> <http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=209049&vID=0>

Der

> Ovenstående gælder kun fabriksnye biler.
> Så nej, det er ikke korrekt forstået.

Hmmm, man burde sgu starte en sag op mod T&S, for at få det til at gælde
brugtbiler også....

M.v.h.

Fra : Peter

Dato : 23-08-04 20:43

[klip]

> Hmmm, man burde sgu starte en sag op mod T&S, for at få det til at gælde
> brugtbiler også....

Er du frisk

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Henrik B.

Dato : 23-08-04 23:16

"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse

> [klip]

> Er du frisk
>
> /Peter

Tjah. Med den besparelse jeg vil kunne opnå, er der virkelig perspektiver i
det. Og med alle de biler der importeres, burde det være muligt med et
gruppe søgsmål. Og med dig ved pinden, vil det selvfølgelig være pro bono
)

M.v.h.

Fra : Peter

Dato : 24-08-04 20:48

[klip]

>. Og med dig ved pinden, vil det selvfølgelig være pro bono
> )

Hvis du mener gratis bliver den nok svær..... men er i mange nok til at dele
regningen er der jo intet problem

"En advokat må ikke indgå salæraftaler om vederlæggelse af en andel af det
udbytte, der måtte opnås ved gennemførelse af en sag (pactum de quota
litis).", fra vores etiske regler.

/Peter

--
http://www.grauslund.com