Kilrem sprunget SHIT!
Fra : Elbarto

Dato : 22-08-04 23:24

Bilen står ~8km hjemmefra og ingen falck abbo og kuns en lille fiat som
slæbevogn til en sierra
Hvad bliver drevet af kilremmen ?
Kan den klare at køre hjem uden kilrem ?

Bilen er en sierra 1.6 årgang 85 OHC mindes jeg fra reg. papir
Og blev stoppet da remmen sprang

Elbarto
OZ3BTO

Fra : Martin Vollert

Dato : 22-08-04 23:40

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> wrote in message news:cgb6kg$1gh4$1@news.cybercity.dk...
> Bilen står ~8km hjemmefra og ingen falck abbo og kuns en lille fiat som
> slæbevogn til en sierra
> Hvad bliver drevet af kilremmen ?
> Kan den klare at køre hjem uden kilrem ?

Formodenlig din generator og vandpumpe, så hvis du vælger at køre hjem i den,
skal du ihvertifald holde GODT øje med din køle temp, og på et tidspunkt vil strømmen
til lys og tænding også forsvinde da batteriet ikke bliver ladet.
Så jeg ville nok vente til imorgen når det bliver lyst og så få en til at trækken den hjem
og så bruge den rasterene strøm til katastrofeblikket.
Men hvis den skal hjem så må du jo se hvor langt du kan komme før du løber tør for strøm,
Men igen pas meget på din vand temp.
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Hans Christian

Dato : 23-08-04 05:08

"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og så bruge den rasterene strøm til katastrofeblikket.
> Men hvis den skal hjem så må du jo se hvor langt du kan komme før du løber

Nu kender jeg ikke ford. Men på de fleste biler er vandpumpen drevet af
tandremmen.
Men jeg tror nu ikke det vil være noget problem at køre de 8km med mindre du
har et dårligt batteri så
du løber tør for strøm undervejs. Spar ihvertfald mest muligt på strømmen.

Venlig Hilsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-08-04 08:59

Hans Christian telepaterede følgende til sin PC:
> Nu kender jeg ikke ford. Men på de fleste biler er vandpumpen drevet
> af tandremmen.

Mine Mitsubishier med 2,5 TD/TDi trækker vandpumpen med kilerem.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 24-08-04 05:50

En helt masse bits fra Morten Fruergaard til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Mine Mitsubishier med 2,5 TD/TDi trækker vandpumpen med kilerem.

Min gamle Mazda 626 2.0D brugte svjh hverken tandremmen eller kilremmen, men
havde netop vandpumpen/sm.o.-pumpen til at sidde på ydersiden af hjulet til
kilremmen. En løsning jeg ikke erindre at have set ved andre personbiler, men
som havde den fordel at jeg uden problemer kunne køre fra Odense til Århus,
uden kilrem (batteriet var godt nok også trist til sidst :)).

Jeg mener at de gamle Toyota Hi-Ace'r (årgang '82 og deromkring) havde en
lignende konstruktion, men ellers har jeg ikke set det.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Dugs and football. What a perfect way to spend a saturday afternoon"
-- Rhys Ifans as Iki in '51st State'

Fra : Ian Matheson

Dato : 23-08-04 06:42

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvad bliver drevet af kilremmen ?
> Kan den klare at køre hjem uden kilrem ?
>
> Bilen er en sierra 1.6 årgang 85 OHC mindes jeg fra reg. papir

Jeg har engang trukket en Volvo med en 6 hk have-traktor et par kilometer,
så en fiat skulle vel nok kunne trække en ford

Fra : Cosworth POWER

Dato : 23-08-04 17:38

> Jeg har engang trukket en Volvo med en 6 hk have-traktor et par
> kilometer, så en fiat skulle vel nok kunne trække en ford

LOOOL! :D
--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Unlimited

Dato : 24-08-04 15:39

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message
> [...]

Du skal da ikke grine af en havetraktor :)
Tror selv Kermit (Den grønne "havetraktor" der bla. var til dhb) kunne rende
fra din ford.... Hehe..

Men synet af en volvo bag en havetraktor, må have været lidt sjovt..

/F

Fra : Olesen

Dato : 24-08-04 17:40

"Unlimited" <-unlimited-@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal da ikke grine af en havetraktor :)
> Tror selv Kermit (Den grønne "havetraktor" der bla. var til dhb) kunne
rende
> fra din ford.... Hehe..

Den larmer ondt, lyder ikke specielt godt, men lidt 'syntetisk':..,o)
Er iøvrigt en Hayabusa 1300 motor med 176 HK.
6 gear og vandkølet.
Fik en førsteplads i 2002 og en tredjeplads denne sæsson.

Sjovere er det at se "First Smoke", som har en
Audi 1.9TDI motor med Valmet brændstofpumpe, dyser
fra en lastbil og WestSpeed topstykke...

Fra : Broegger

Dato : 23-08-04 08:07

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev news:cgb6kg$1gh4$1@news.cybercity.dk:

> [...]
> Hvad bliver drevet af kilremmen ?
> Kan den klare at køre hjem uden kilrem ?
>
> Bilen er en sierra 1.6 årgang 85 OHC mindes jeg fra reg. papir

Hvad med at købe en ny kilerem og tage med i lommen. Det eneste der skal
bruges for at skifte den er et topnøglesæt samt en fastnøgle eller 2 + evt.
et dækjern til at stramme remmen op med.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-04 12:21

"Broegger" <me@privacy.net> wrote in message

> [...]
evt.
> et dækjern til at stramme remmen op med.

Jeg er også klart tilgænger af at skifte remmen på stedet.
Jeg har selv prøvet at køre uden rem 4 Km i en Sierra 1.6. Motoren kogte
helt vildt på den korte tur, så hvis man ikke vil risikere en toppakning så
kører med IKKE videre.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-04 12:52

> Jeg har selv prøvet at køre uden rem 4 Km i en Sierra 1.6. Motoren kogte
> helt vildt på den korte tur, så hvis man ikke vil risikere en toppakning

> kører med IKKE videre.

Så hvis den kan skiftes når bilen står på jorden, er sagen uddebatteret. MED
ØVELSEN BEEEGYND ;).

Fra : Olesen

Dato : 23-08-04 16:28

> [...]
> Hvad bliver drevet af kilremmen ?
> Kan den klare at køre hjem uden kilrem ?
>
> Bilen er en sierra 1.6 årgang 85 OHC mindes jeg fra reg. papir

Prøv da med Fiatten som mulddyr *S*.
Du kan jo bare hive lidt i håndbremsen
hvis den går helt amok.

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-04 19:44

> Prøv da med Fiatten som mulddyr *S*.
> Du kan jo bare hive lidt i håndbremsen
> hvis den går helt amok.

hvis den virker

Jeg har hængt efter min fars bil engang du koblingskablet røg. Man skal godt
nok trampe hårdt når bremseforstærkeren er "frakoblet" og man sidder på nåle
hele tiden fordi afstanden kun er 2 m til den trækkende bil.

--
Tom

Fra : Jens-Ole H .Møgelmos~

Dato : 23-08-04 22:11

> [...]
nåle
> hele tiden fordi afstanden kun er 2 m til den trækkende bil.

Bremseforstærkere er for folk der ikke kan lide at mærke man kører bil..! Hæ
hæ hæ

--
Mvh. Jens-Ole H. Møgelmose
Mini Van '79

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 23-08-04 23:34

Tom wrote:
> Man skal godt nok trampe hårdt når bremseforstærkeren er "frakoblet" og
> man sidder på nåle hele tiden fordi afstanden kun er 2 m til den
> trækkende bil.

Hæ. Jeg skulle slæbe min nevøs golf hjem da den havde kvæstet gearkassen.
Da vi kom hjem brokkede han sig over at det ikke var til at bremse os ned
(jeg kørte selv golf) og at bremsepedalen var stenhård. Jeg så forbavset på
ham og spurgte: Hvorfor startede du ikke bare motoren?

mvh
Henning

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 23-08-04 20:59

> [...]
> Hvad bliver drevet af kilremmen ?
> Kan den klare at køre hjem uden kilrem ?
>
> Bilen er en sierra 1.6 årgang 85 OHC mindes jeg fra reg. papir

Ja, da. - Det er no problem. :)

-M

Fra : Elbarto

Dato : 23-08-04 23:13

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> "Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, da. - Det er no problem. :)
>
> -M

Den er oss kommet hjem .. den blev lidt varm det var det ....Efter skift af
rem startede den iøvrigt uden hjælp lækkert
Og nå lyser ladelampen heller ikke svagt mere

Elbarto
OZ3BTO