VW 100 Hk TDI?
Fra : Ukendt

Dato : 22-08-04 17:24

Er der nogle i gruppen der har erfaringer med VW 1,9 TDI 100 Hk?
Jeg synes, at der ser ud til at være mange til salg. Er maskinen for lille
eller er der andre problemer med modellen?
På forhånd tak.

Mvh.
Jan Andersen

Fra : Thomas

Dato : 22-08-04 18:36

"Jan Andersen" <avajbasnabelaworldonline.dk> wrote in message
> Er der nogle i gruppen der har erfaringer med VW 1,9 TDI 100 Hk?
> Jeg synes, at der ser ud til at være mange til salg. Er maskinen for lille
> eller er der andre problemer med modellen?
> På forhånd tak.

Jeg har en Passat Stc. 100 HK TDI fra april, 2004.

Jeg er meget tilfreds med både motor og bil. Tidligere havde jeg en Passat
TDI 110 HK fra 1999. Da jeg stor for at skulle skifte, var jeg sådan set
indstillet på at det skulle være en 130 HK i stedet. Da jeg havde prøvet
begge kom jeg dog meget i tvivl. Ved almindelig kørsel er det svært at mærke
forskel på de to motorer. Hertil kommer at 130 HK føles noget mere grov i
det end 100 HK.. og sidst men ikke mindst mener jeg, at prisforskellen på
30.000 kr. ganske enkelt er for stor, når man ikke får mere udstyr med oven
i pakken.

Jeg har kørt 15.000 km. nu, og det er min klar vurdering, at den nye 100 HK
TDI er mere kvik end den gamle 110 HK. Til gengæld er den også lidt mere
tørstig. Før kørte jeg 18-20 km/l ved blandet kørsel - nu ligger jeg som
regel omkring 16,5-18,5 km/l.

De mange brugte skyldes sikkert at andre end jeg har brugt de 30.000 kr. på
andet end motorstørrelsen... f.eks. Trendline med læder rat osv.

Thomas

Fra : Tp

Dato : 22-08-04 21:54

Prøv at se på www.polo9n.dk der er flere brugere her som har en TDI motor.
Bla. mig. Jeg har den Polo 9N med 100 hk TDI PD og kan kun sige at jeg er
meget glad for den bil og motor.

Er der noget specielt du vil vide så skriv.

Mvh Tim

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-04 19:50

> Er der nogle i gruppen der har erfaringer med VW 1,9 TDI 100 Hk?
> Jeg synes, at der ser ud til at være mange til salg. Er maskinen for lille
> eller er der andre problemer med modellen?

Jeg har een Passat Variant TDi 100 HK fra april 2002 og er MEGET tilfreds.

Vi kører i snit 18 km/l og jeg er ikke helt blød hat endnu!

Vi er oppe på 54.000 km nu så om ca. 6.000 km skal vi til andet service. Det
er også meget rart. Dog skal man nok være opmærksom på at de lange
serviceintervaller stiller bremser m.m. lidt mere udsat hvis ikke de skilles
ad og smøres mellem service intervallerne, i sær hvis man bor tæt på vandet
som vi gør.

Hvad står de til brugt? Vi købte også Trendline udstyr, får man noget for
det ved brugtsalg?

MVH

Bo

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-04 19:58

> Jeg har een Passat Variant TDi 100 HK fra april 2002 og er MEGET tilfreds.

Dog er førerdøren lige begyndt at knirke helt vildt også er der også nogle
gange lidt problemer med en dør der ikke åbner når de andre åbner via
fjernbetjeningen!

MVH

Bo