Ting man kan lære sin hund ?
Fra : Karina

Dato : 22-08-04 13:32

Hejsa

Jeg vil bare høre om der er nogen som har et godt forslag til hvad jeg kan
lære mig hund.
Han kan sit, dæk, stå, blive stående, blive liggende, blive siddende, gø,
rulle rundt og plads.
Er der ikke et eller andet sjovt man kan lære ham?

Mange hilsner

Karina

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 22-08-04 17:57

"Karina" <ingen@email.her> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Er der ikke et eller andet sjovt man kan lære ham?

Hundekiks på snuden, hunden skal balancere med den til du siger vær'sgo!

Kryb... Hunden skal dække og krybe efter noget.

Apportere en godbid og aflevere i hånden

Min gamle flat kan alle 3 ting! Sig til hvis du mangler flere idéer, så kal
jeg se hvad jeg kan komme på!

--
MvH.
Rinnie Ilsøe

Fra : pedellen

Dato : 22-08-04 19:00

"Karina" skrev d. 22-08-04 13:32 dette indlæg :
> [...]
gø,
> rulle rundt og plads.
> Er der ikke et eller andet sjovt man kan lære ham?

Hej Karina

Der er masser af ting. Det er bare lige med at komme i tanke om dem.
Snurre rundt, samle tabte ting op, bære bagerposen hjem, hente far,
vinke, danse (gå rundt på bagbenene),hent en øl til mor, nikke og ryste
på hovedet, og tja lige nu kan jeg ikke komme på flere ideer, men jeg
venter også spændt på at få flere ideer.

Mange hilsner
Pedellen

http://www.kandu.dk/

Fra : Holm

Dato : 22-08-04 23:19

> [...]
> rulle rundt og plads.
> Er der ikke et eller andet sjovt man kan lære ham?

Hej Karina
ORKKK...der er masser ....
Jeg er træner på et "cirkus hold " og vi laver ikke andet end finde på nye
triks ...men det er svært at beskrive dem alle her , for jeg vil altid gerne
forklare hvordan de indlæres , det er nemlig det som kan være svært .
Men her er da lige nogle prej :

Vinke ( læres som gi´pote men uden man tager poten )
Sidde smukt
Trille med en bold ( godbidder placeres under bolden så den triller )
Vinke med både højre og venstre pote
Bakke ( en godbid placeres under brystet , på hunden he he ..og den
presses/lokkes bagud )
Spille død
Rulle
Give pote på fod ( hunden placerer skiftevis poten på din højre og venstre
fod ...bruges i bla freestyle )
Lyne lynlåse op og ned
tage låg af spande
lukke og åbne skabslåger ( gør kun dette hvis det ikke gør noget at hunden
kommer til det i "fritiden" )
Hente og bringe ting
Lege gemme leg
Placér hunden i et rum , og gem så godbidder i resten af huset , og leg
"søg"
Gem godbidder under kopper og lad hunden vælte dem
Brug tallerkener ( som ovenstående)
Spring over menneske ( leg spring buk )
Hvis du har to hunde , lad dem springe over hinanden .
Træn "det er min" med en godbid , og når hunden kigger dig i øjenene siger
du værs´go
Danse
Halse
Gå spor
Træn zig zag mellem ben eller kasser/stolper
Leg "hvor er den" gem en godbid under en plastikdåse ud af flere på række
......og pyh.....jamen jeg har sikkert mere ....men nu skal jeg altså i seng

Håber du kan bruge nogle af numrene , ))

Hilsen Holm

Fra : MGA

Dato : 23-08-04 06:21

"Holm" <dortheholm@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
seng

> Håber du kan bruge nogle af numrene , ))

Sådan et hold vil jeg på med Kali - ved du om de findes i Nordjylland?

Mette - og Kali, som har lært "dæk" på 3 dage.

Fra : Holm

Dato : 23-08-04 12:47

"> Sådan et hold vil jeg på med Kali - ved du om de findes i Nordjylland?

> Mette - og Kali, som har lært "dæk" på 3 dage.

Jeps i Nibe ....og jeg er træner på holdet .

Hilsen Holm

Fra : MGA

Dato : 23-08-04 18:38

> "> Sådan et hold vil jeg på med Kali - ved du om de findes i Nordjylland?

> Jeps i Nibe ....og jeg er træner på holdet .
>

> Hilsen Holm

=( Det vil jeg gerne - men ikke køre 1 time og 40 minutter for det. Kan du
ikke lave et sattelithold i Frederikshavn eller Skagen? =)

Mette

Fra : jk

Dato : 23-08-04 12:35

> [...]
> rulle rundt og plads.
> Er der ikke et eller andet sjovt man kan lære ham?

jeg er begyndt at lære vores hund lidt tegnsprog - f.eks. kan han allerede
nu 'sitte' hvis man blot giver tommelfingeren op -tegn, og han kan dække,
hvis man viser ham en flad hånd - jeg siger ikke noget til ham længere, han
har klart lært de 2 tegn.

/JK

Fra : Karina

Dato : 23-08-04 14:50

Hej alle

Tusind tak for alle jeres forslag

Nu har jeg en masse at gå igang med.

Mange hilsner

Karina

Fra : BHR

Dato : 24-08-04 07:31
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 27-08-04 10:49

Hejsa alle der har svaret Karina

"Karina" <ingen@email.her> skrev i en meddelelse
> Er der ikke et eller andet sjovt man kan lære ham?

Jeg kunne også godt tænke mig at lære Nicki nye ting, og jeg synes der er
kommet utrolig mange gode forslag, dog fortælle ingen hvordan man lærer
hunden det ?

Mange hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk