/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
GDS undervognsbehandling - færdig
Fra : Lauge Søndergaard


Dato : 22-08-04 11:58

Jeg ville lige melde tilbage til gruppe at jeg nu er blevet færdig med min
GDS undervognsbehandling.
Jeg endte med at vælge Tectyl, fordi der var relativ enighed i gruppen om at
mærket ikke betød det store. Og det virkede som om Tectyl kan fås flere
steder end fx Dinitrol, derudover er Tectyl lidt billigere.

Selve arbejdet var ikke så slemt som jeg havde frygtet, men det sviner
meget, og Tectyl er noget fedtet skidt at få på fingrene og tøjet.

Jeg har nok samlet brugt 10 timer på projektet - men fordelt over flere
omgange. Jeg har så også haft dørsider osv. af, for at kunne komme rigtigt
til. Det mest besværlige er helt sikkert at give bunden, hvor man skal ind
under bilen. Jeg havde bilen oppe på at par bukke, men det er ikke en
optimal arbejdshøjde, specielt når Tectyl'en gerne vil dryppe ned på en

Samlet set har jeg vel brugt for ca. 500kr i materialer, og hvis man ikke er
bange for at blive "lidt" beskidt synes jeg sagtens man kan klare en
undervognsbehandling selv.

Igen tak til gruppen for gode råd

- Lauge



 
 
Ukendt (22-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-08-04 12:08


"Lauge Søndergaard" <nospam@nospam.hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41287c3d$0$74256$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg ville lige melde tilbage til gruppe at jeg nu er blevet færdig med min
> GDS undervognsbehandling.
> Jeg endte med at vælge Tectyl, fordi der var relativ enighed i gruppen om
at
> mærket ikke betød det store. Og det virkede som om Tectyl kan fås flere
> steder end fx Dinitrol, derudover er Tectyl lidt billigere.
>
> Selve arbejdet var ikke så slemt som jeg havde frygtet, men det sviner
> meget, og Tectyl er noget fedtet skidt at få på fingrene og tøjet.
>
> Jeg har nok samlet brugt 10 timer på projektet - men fordelt over flere
> omgange. Jeg har så også haft dørsider osv. af, for at kunne komme rigtigt
> til. Det mest besværlige er helt sikkert at give bunden, hvor man skal ind
> under bilen. Jeg havde bilen oppe på at par bukke, men det er ikke en
> optimal arbejdshøjde, specielt når Tectyl'en gerne vil dryppe ned på en

>
> Samlet set har jeg vel brugt for ca. 500kr i materialer, og hvis man ikke
er
> bange for at blive "lidt" beskidt synes jeg sagtens man kan klare en
> undervognsbehandling selv.
>
> Igen tak til gruppen for gode råd

Fint, tillykke med arbejdet.
Jeg laver det også altid selv, så er man da sikker på man ikke "glemmer" et
eller andet.
De 500 Kr er også ca. det som det koster mig at give mondeo'en en tur.
Jeg plejer at bruge 4-5 timer på det fordi jeg har adgang til lift/grav og
kan stå rimelig bekvemt. Men et par enkelte sorte prikker plejer jeg da også
at få i hovedet.


--
Tom



Ukendt (22-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-08-04 12:13


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
news:41287e6f$0$158$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Lauge Søndergaard" <nospam@nospam.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:41287c3d$0$74256$14726298@news.sunsite.dk...


.. Men et par enkelte sorte prikker plejer jeg da også
> at få i hovedet.
> Tom

Det forklarer dit udseende

Og tillykke med koncernens guldmedalje i Bitten Clausen i Athen. så det lige
for 30 min siden.
--
Møller



Lauge Søndergaard (22-08-2004)
Kommentar
Fra : Lauge Søndergaard


Dato : 22-08-04 14:20

> Jeg laver det også altid selv, så er man da sikker på man ikke "glemmer"
et
> eller andet.

Det er lige det, man ved præcis hvad der er blevet gjort.

> Men et par enkelte sorte prikker plejer jeg da også
> at få i hovedet.

Det er værre at få i håret...tro mig

- Lauge



Ukendt (22-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-08-04 12:11


"Lauge Søndergaard" <nospam@nospam.hotmail.com> wrote in message
news:41287c3d$0$74256$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg ville lige melde tilbage til gruppe at jeg nu er blevet færdig med min
> GDS undervognsbehandling.

KLIP
>
> Igen tak til gruppen for gode råd
Så mangler du bare Sonax-kur med polis nr 3 og vox, det er hurtig gjort , en
eftermiddag. og du har en vandskyende vogn, husk så lige Rain-x. eller
lignede på for5ruden.


Min fik turen for en mdr. siden.

Så stil den ud i solen, så den bliver rigtig gennembagt, så bliver olien
letflydende og kommer ned i alle de nederste samlinger i døre, for og
bagklappe og forsegler samlingerne optimalt før vand og salt kan komme
til.

Det er der mest besværlig er i hulrum over aller rør og benzintank.

Har du husket, at alle stråleplader over udstødning og katalysator skal være
helt rene, de er normalt lavat ef rustreit stål og alu-beklædte plader, og
de skal skinne som nye, så væk med al undervognsbeskyttelse her.
Jeg havde fået behandlet min ved køb, før den blev hentet, og da var alt
sovset ind, jeg var ikke lige opmærksom på språlepladerne, så jeg har stået
inder den for at rense det af, mineralsk terpentin er sagen, det er det
samme man får på behandlingsstationerne dog i lugtfri udgave svarende til
lampeolie.

Mangle du nogetså hat jeg 4,5 l tilbage. Jeg kom det på med en forstøver lod
det sidde i 5 min og tørrede det af med værkstedspapir. Godt man har adgang
til grav og lift ;.)

--
Møller



Ukendt (22-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-08-04 12:40



> Har du husket, at alle stråleplader over udstødning og katalysator skal
være
> helt rene, de er normalt lavat ef rustreit stål og alu-beklædte plader, og
> de skal skinne som nye, så væk med al undervognsbeskyttelse her.

når vi nu taler om kat. og undervognsbehandling, så sidst jeg skiftede olie
røg der er god sjat over på katten og den er viklet ind i noget flettet tråd
så den er god til at holde på skidtet
Det har taget ca. 2 måneder før bilen holdt op med at lugte af brændt
olie........for søren jeg skal nok være mere forsigtig næste gang.

--
Tom



Lauge Søndergaard (22-08-2004)
Kommentar
Fra : Lauge Søndergaard


Dato : 22-08-04 14:35

> Så mangler du bare Sonax-kur med polis nr 3 og vox, det er hurtig gjort ,
en
> eftermiddag. og du har en vandskyende vogn, husk så lige Rain-x. eller
> lignede på for5ruden.

Tror lige jeg venter med voksen til jeg alligevel skal gøre bilen
efterårsklar. Derudover er det nok smart at holde den væk fra bilvasken et
par uger, så Tectyl'en kan nå at tørre lidt mere igennem.

> Det er der mest besværlig er i hulrum over aller rør og benzintank.

Hulrum over rør fik med spray for det meste, hvis jeg ikke kunne komme til
med pensel. Min benzintank er af plastic , og man kan ikke komme til over
den uden at tage den af - hvilket jeg også tvivler på er nødvendigt.

> Har du husket, at alle stråleplader over udstødning og katalysator skal
være
> helt rene, de er normalt lavat ef rustreit stål og alu-beklædte plader, og
> de skal skinne som nye, så væk med al undervognsbeskyttelse her.

Dem har jeg ikke rørt ved, jeg tænkte de sikkert blev for varme så tæt på
udstødningen og de var helt blanke

> Jeg havde fået behandlet min ved køb, før den blev hentet, og da var alt
> sovset ind, jeg var ikke lige opmærksom på språlepladerne, så jeg har
stået
> inder den for at rense det af, mineralsk terpentin er sagen, det er det
> samme man får på behandlingsstationerne dog i lugtfri udgave svarende til
> lampeolie.

Suk :-/ Det lyder som noget af et arbejde! Jeg fik også selv brugt en del
terpentin, men det var nu mest for at rense mig selv og værktøjet.

> Godt man har adgang til grav og lift ;.)

Ja det ville jeg godt nok også gerne ha'

- Lauge



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177520
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408661
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste