red alert
Fra : Morten Jacobsen

Dato : 22-08-04 10:53

jeg ville gerne spille red alert over lan på xp men det virker ikke.. er
spillet for gammelt eller er der en med et hint.

på forhånd tak

Fra : Laziter [9440]

Dato : 22-08-04 11:01

"Morten Jacobsen" <dittemorten@privat.dk> skrev i en meddelelse
> jeg ville gerne spille red alert over lan på xp men det virker ikke.. er
> spillet for gammelt eller er der en med et hint.

1. Indsæt installations CD'en, opret en genvej til setup filen på
skrivebordet.
2. Gør genvejen Windows 95 kompatibel og start installationen.
3. Har du Counterstrike og Aftermath følger du punkt 1+2 til begge CD'er i
nævnte rækkefølge.
4. Installér sidste "nye" patch som du finder her:
ftp://ftp.westwood.com/pub/redalert/updates/
5. Gør alle .exe filer i Red Alert mappen Windows 95 kompatible.

Nu skulle du gerne kunne køre Red Alert under Windows XP.

Mvh
Benjamin

Fra : Laziter [9440]

Dato : 22-08-04 11:10

"Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSmailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 5. Gør alle .exe filer i Red Alert mappen Windows 95 kompatible.
>
> Nu skulle du gerne kunne køre Red Alert under Windows XP.

Og så hjælper det nogle gange at læse spørgsmålet rigtigt...
Har du installeret IPX protokollen i Windows XP?
Den kræves nemlig for at kunne spille over LAN.

Mvh
Benjamin

Fra : Morten Jacobsen

Dato : 22-08-04 11:11

jeg kan godt køre spillet men det er når man skal spille mod andre i et
netværk at det ikke funker

Fra : Morten Jacobsen

Dato : 22-08-04 11:29

nu har jeg installeret ipx protokollen men det virker stadig ikke :(

Fra : Laziter [9440]

Dato : 22-08-04 11:39

"Morten Jacobsen" <dittemorten@privat.dk> skrev i en meddelelse
> nu har jeg installeret ipx protokollen men det virker stadig ikke :(

Du har brug for denne patch:
http://www.planetcnc.com/files/main/index.asp?singlefile=yes&fileid=999

Det er en uofficel patch, men den får RA til at kunne køre netværk +
internet.
Der findes forresten en miniudgave af RA hvor kun multiplayer delen er
tilstede, den er patchet med nævnte patch og fylder kun ca. 8 Mb i pakket
tilstand, jeg har den liggende hvis du er int.?
Du kan iøvrigt sagtens kopiere nye maps ind i miniudgaven og spille dem.

Mvh
Benjamin

Fra : Morten Jacobsen

Dato : 22-08-04 11:51

jeg er meget interesseret... :). Hvis du også har patchen liggende ville det
også være cool

mvh morten

Fra : Laziter [9440]

Dato : 22-08-04 12:22

"Morten Jacobsen" <dittemorten@privat.dk> skrev i en meddelelse
> jeg er meget interesseret... :). Hvis du også har patchen liggende ville
det
> også være cool

Jeg har pakket filerne sammen i en .rar fil som du kan hente hos mig her:
http://laziter.dyndns.dk

Mvh
Benjamin

Fra : Morten Jacobsen

Dato : 22-08-04 12:32

Fra : Laziter [9440]

Dato : 22-08-04 12:46

Det var da så lidt.
Det kunne jo være at vi stødte på hinanden på nettet til en lille frisk
battle?

Mvh
Benjamin

Fra : Morten Jacobsen