At støvsuge sin hund...
Fra : Rasmus

Dato : 22-08-04 08:04

Hej gruppe.

Vores labrador elsker at blive støvsuget på ryggen, med lav sugestyrke. Men
er der andre som også gør det, eller er det bare sascha som er lidt special
? Jeg kan nemlig ikke mindes at have hørt om det fra andre.

Fra : fam. Ager

Dato : 22-08-04 08:55

"Rasmus" <r_w_o@FJERNtdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
special
> ? Jeg kan nemlig ikke mindes at have hørt om det fra andre.

Hej Rasmus..

Jeg havde en skt. Bernhard for år tilbage, og hun elskede at blive
støvsuget..og det er ret praktisk, når det er en fældehund!!.
Hestefolk bruger det meget!!
så det er vel et spørgsmål og fornuftig tilvænning!
Mvh.Marie

Fra : DCH

Dato : 22-08-04 17:41

Hej Rasmus

Nej din lab er ikke speciel - min bl. er så glad for det at hun ligger
5m foran hver gang selvom hun er blevet en gang - og slukker jeg den
også tænder igen ligger hun helt op ad den.

Det er dejlig - det tager jo nogle af de løse hår inden de når gulvet og
bliver synlige....

MVH DCH

http://www.kandu.dk/

Fra : Gustav Kristoffer Ek

Dato : 22-08-04 18:51

In article <4128454f$0$232$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
"Rasmus" <r_w_o@FJERNtdcspace.dk> wrote:

> Vores labrador elsker at blive støvsuget på ryggen, med lav sugestyrke. Men
> er der andre som også gør det, eller er det bare sascha som er lidt special
> ? Jeg kan nemlig ikke mindes at have hørt om det fra andre.

Min hund - en eller anden krydsning af Manchester Terrier - kan bestemt
ikke lide støvsugeren, generelt er hun ret bange for lyde der "hvæser";
giver jo ret godt mening at være lidt bange for store underlige ting,
der siger hvæselyde. Det hjælper lidt at "lege" med støvsugeren og
klappe den tydeligt, til gengæld synes hun det er vildt underligt, hvis
jeg sætter munden til støvsugerslangen og laver lyde, så sidder hun og
vipper hovedet til den ene og den anden side.

Nogle gode idéer til hvordan man kan gøre hunden mere tryg overfor
støvsugere etc?

- stoffer

Fra : fam. Ager

Dato : 22-08-04 20:18

"Gustav Kristoffer Ek" <stoffer@perl.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> vipper hovedet til den ene og den anden side.
>
> Nogle gode idéer til hvordan man kan gøre hunden mere tryg overfor

---------------------------------------

hej!

nu ved jeg ikke hvilken støvsuger du har, men jeg har sådan en, med
regulerbar sugestyrke, og ved den laveste styrke, har jeg ladet den stå
tændt, og rost både hunde og katte til skyerne, når de har turdet nærme sig
monsteret... og jeg har ingen problemer, næsten tværtimod. hvalpen "angriber
mundstykket", og den ene kat er ofte ved at blive offer for
sugestyrken,fordi han ikke gider at flytte sig...
så langsom tilvending og masser af ros..
mvh. Marie

Fra : Gustav Kristoffer Ek

Dato : 26-08-04 17:02

In article <cgarhu$14tg$1@news.cybercity.dk>,
"fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

> nu ved jeg ikke hvilken støvsuger du har, men jeg har sådan en, med
> regulerbar sugestyrke, og ved den laveste styrke, har jeg ladet den stå
> tændt
[...]

Vil prøve. Tak for tippet

- stoffer