Dark ages of Camelot - fryser!
Fra : Bro

Dato : 21-08-04 20:22

Håber meget I kan hjælpe.

Spillet kørte fint det første døgn.
Nu fryser spillet umiddelbart efter at det er startet op, og på begge husets
pc'er! Venner der spiller på samme gameservere, har ingen problemer.
Den ene PC er med en 1400 MhZ CPU, den anden med en 2200 MhZ.
Begge med ATI Radeon 9600 grafikkort.
Begge maskiner har 512 mb ram.

På forhånd tak!!!

Fra : Laziter [9440]

Dato : 21-08-04 20:27

"Bro" <clemmensen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> pc'er! Venner der spiller på samme gameservere, har ingen problemer.
> Den ene PC er med en 1400 MhZ CPU, den anden med en 2200 MhZ.

Linux, windows 95, 98, ME, 2000 eller XP?

Mvh
Benjamin

Fra : Bro

Dato : 21-08-04 20:58

"Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSmailme.dk> skrev i en meddelelse

> "Bro" <clemmensen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> husets
>
> Linux, windows 95, 98, ME, 2000 eller XP?
>
> Mvh
> Benjamin

Der er xp på bægge pc'er så det skulle gerne kunne køre.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 21-08-04 22:33

> [...]
> Begge med ATI Radeon 9600 grafikkort.
> Begge maskiner har 512 mb ram.
>
> Der er xp på bægge pc'er så det skulle gerne kunne køre.

Godt så..
Med disse informationer har vi lidt at gå ud fra..

Du ligger langt over minimums kravene til PC, så der burde ikke være noget
med dit hardware..

Lad os så kigge lidt på hvad der er installeret..

Har du:
-installeret de sidste nye drivere til grafik, lyd og bundkort (det behøver
nu ikke være de sidste nye, bare de er installeret)?
-installeret directx 9 (specielt hvis du har installeret udvidelsen til
spillet)?
-installeret antivirus og/eller firewall (der er enkelte der kan få spil til
at køre mærkeligt)?
-problemer med varme (spillet er jo 3d, og bliver gfx kortet for varmt kan
det godt finde på at fryse systemet i spil)?

Mvh
Benjamin

Fra : Bro

Dato : 22-08-04 09:05

---klip-----
> [...]
behøver
> nu ikke være de sidste nye, bare de er installeret)?
Ja, bios-opdatering for 1 måned siden

> -installeret directx 9 (specielt hvis du har installeret udvidelsen til
> spillet)?
Ja

> -installeret antivirus og/eller firewall (der er enkelte der kan få spil
til
> at køre mærkeligt)?
Zonealarm og AVG antivirus - vi har prøvet at slå Zonealarm fra, men det
hjælper ikke. I hjælpfilen til spillet står der noget om nogle porte der
skal være åbne, men vi aner ikke hvordan man tjekker det, eller ændrer det.
Vi er koblet på nettet via en router, men her er firewall ikke aktiveret så
vidt vi ved... og spillet kørte jo også fint det første døgn.

> -problemer med varme (spillet er jo 3d, og bliver gfx kortet for varmt kan
> det godt finde på at fryse systemet i spil)?
Første gang det gik ned på pc1, var det helt sikkert på grund af varme - i
Bios'en stod CPU temp til 99 grader!!! så den pc skal nok repareres under
alle omstændigher, for der kan ingen spil køre nu - men det var så på den
ene pc... og efter at have spillet konstant i 5 timer.
Vi prøvede flere gange at få det til at virke på pc1 bagefter, men den frøs
efter 1 minut... og pc1 kan kun slukkes ved at tage strømmen.
Så installerede vi spillet på pc2, hvor alt andet kører perfekt, og som
aldrig et gået ned på grund af varme... masser af køl og
blæs...Counterstrike, Unreal m.m. kører alle perfekt på pc1.... men her frøs
Camelot også efter kun 1 minut!

Venlig hilsen Rasmus og mor

Tak fordi du vil hjælpe, det er virkelig fedt!

Fra : Laziter [9440]

Dato : 22-08-04 09:39

> [...]

> Vi er koblet på nettet via en router, men her er firewall ikke aktiveret

> vidt vi ved... og spillet kørte jo også fint det første døgn.

Her er et link der beskriver lidt omkring Zonealarm og hvordan den
konfigureres til DAoC
http://kortlink.dk/darkageofcamelot/9su
AVG antivirus burde ikke være skyld i at spillet fryser så den lader vi
ligge indtil videre.
For at åbne de nødvendige porte i routeren skal manualen dertil lige tages
frem og gennemgås.
Hvilken router er det iøvrigt?

Iøvrigt kom jeg til at tænke på bundkortet, hvilket mærke/model er det?

> Venlig hilsen Rasmus og mor
>
> Tak fordi du vil hjælpe, det er virkelig fedt!

Jamen det var da så lidt, jeg lærer jo også selv lidt ved at hjælpe til

Mvh
Benjamin

Fra : Bro

Dato : 23-08-04 14:46

"Laziter skrev
> [...]
> http://kortlink.dk/darkageofcamelot/9su
> AVG antivirus burde ikke være skyld i at spillet fryser så den lader vi
Tak for det. Vi har freewareudgaven af Zone-alarm. Vi har prøvet at slå den
helt fra, men det hjalp ikke.

> For at åbne de nødvendige porte i routeren skal manualen dertil lige tages
> frem og gennemgås.
> Hvilken router er det iøvrigt?
D-link DI-604

> Iøvrigt kom jeg til at tænke på bundkortet, hvilket mærke/model er det?
Pc1 = Asus A7V600-X
Pc2 = Asus A7N266-C

Pc1 er sendt til reparation i dag, for den fryser efter 1 minut ved alle
spil nu - blå skærm og andre grimme ting...

V.h. Rasmus og mor