Search bar ?? kan den fjernes?
Fra : Starup

Dato : 21-08-04 19:02

Hej

Jeg har pludselig fået en ny værktøjslinie der hedder "search bar" med
knapperne "go", "privacy", "software", "mp3 & movies", "dating", "pharmacy",
"finance" m.m.

Hvordan får jeg den væk igen??? Den ændre også hele tiden min startside.

Mvh.
Jan

Fra : Jesper Hansen

Dato : 21-08-04 19:16

On Sat, 21 Aug 2004 20:02:06 +0200, "Starup" <janulla@"dette skal
væk"hjortegaarden.dk> wrote:

>Hvordan får jeg den væk igen??? Den ændre også hele tiden min startside.

Prøv og kør en Spybot: http://www.safer-networking.org/en/spybotsd/
eller Ad-aware: http://www.lavasoftusa.com/software/adaware/

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Anders Lund

Dato : 21-08-04 20:30

Starup wrote:

> Hvordan får jeg den væk igen??? Den ændre også hele tiden min startside.

Hvad sker der hvis du trykker "search"? Hvilken side kommer du ind på?
Der står nogle gange inde på disse sider, hvordan man afinstallere denne
"search bar". Hvis det findes, så brug det. Scan dog din maskine igennem
bagefter med de programmer Jesper Hansen henviser til.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Zyklone

Dato : 27-08-04 16:43

"Starup" <janulla@"dette skal væk"hjortegaarden.dk> wrote in message
> [...]
> "pharmacy",
> "finance" m.m.
>

> Hvordan får jeg den væk igen??? Den ændre også hele tiden min startside.

Ja det er således at du har raget noget Spyware til dig.
Prøv engang at gå ind i kontrol panelet og se om der er installeret noget
software du ikke kender.

Det er sandsynligt der ligger noget fra CoolWebSearch.

Finder du noget software som du ikke kender så fjern det hvis du er sikker
på det ikke er noget du har installeret.

Såfremt at Ad-Aware og Spybot ikke gør jobbet ville jeg henvende mig hos
www.spywarefri.dk eller www.eksperten.dk og få dem til at ordne problemet.

Fra : Lobais

Dato : 28-08-04 09:37

Sat, 21 Aug 2004 20:02:06 +0200. skrev Starup:

> [...]
> "finance" m.m.
>

> Hvordan får jeg den væk igen??? Den ændre også hele tiden min startside.

Det er spyware. Et bug i IE, der gør at sider kan installere programmer
uden man beder den om det. Prøv eventuelt at skifte browser.

--
Lobais - http://thomas.ahle.dk/
Einstein - Science without religion is lame, religion without science is blind.