Manglende vejgreb på en AMG-mercer
Fra : Thomas H.

Dato : 21-08-04 16:03

Nu blev der gjort en del grin med i Topgear, at sådan en CL 65 AMG var en
stor gang hjulspin, men jeg sidder alligevel og undrer mig over, hvordan
hulen de kan få SÅ mange kræfter ned i vejen.

Lige en sammenligning med den der MTM RS4 :

RS4 med 4-hjulstræk:
vægt 1420 kg
Hk 602
0-100 4,0
0-200 13,2

SL65 AMG
Vægt 2057
Hk 612
0-100 3,9
0-200 12,6

Det er altså 637 kg mere, til næsten samme antal hestekræfter, og så med
automatgear og kun træk på baghjulene, så er det faktisk ret godt at kunne
fyre den af til 100 på 3,9! Selvfølgelig mangler der vejgreb i landet hvor
det altid regner, og selvfølgelig skal man nok ikke give den max gas i et
sving hvis man ikke ved hvad man gør, men jeg tror nu alligevel der er ret
godt bid i sådan en sag

Thomas H.

Fra : Cosworth POWER

Dato : 21-08-04 16:19

> give den max gas i et sving hvis man ikke ved hvad man gør, men jeg
> tror nu alligevel der er ret godt bid i sådan en sag

Hehe - bestemt :)

Forskellen til MTM'en er jo at Merceren er bygget til 612hk, hvorimod MTM'en
er tunet til 602hk.

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Thomas H.

Dato : 21-08-04 16:29

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hehe - bestemt :)
>
> Forskellen til MTM'en er jo at Merceren er bygget til 612hk, hvorimod
MTM'en
> er tunet til 602hk.

Ja det har mange gange meget at sige, om bilen er klar til det, men
alligevel er SL'eren jo ikke bygget om som sådan, så den er jo også bare
tunet, selvom fabrikkerne altså tit klarer det bedre end eksterne tunere

Fra : No1

Dato : 21-08-04 17:28

> [...]
> sving hvis man ikke ved hvad man gør, men jeg tror nu alligevel der er ret

I hvilket omdrejningsinterval kan Audi'en levere så mange heste? Hvad
med momentkurven? Det har også noget at sige.