css'en virker overhovedet ikke?
Fra : rabjerg

Dato : 21-08-04 13:18

Jeg har lavet et begynder-css med link fra en helt simpel side
direkte kopieret fra en tutorial på www.html.dk. Alligevel er der
ingen forbindelse mellem html-fil og css-filen. Filerne ligger i
samme mappe og linket skulle være korrekt - css er gemt som *.css
-format.
Er der noget i min browser som skal aktiveres eller er problemet
et andet? Gode ideer modtages.

css-filen:
body {
   background-color: #FF0000;
}
html-filen:

<head>
   <title>Mit dokument</title>

   <link rel="stylesheet" type="text/css" href="css.css">

</head>

<h1>Mit første stylesheet</h1>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : pepss

Dato : 21-08-04 13:37

"rabjerg" skrev

> [...]
> -format.
> Er der noget i min browser som skal aktiveres eller er problemet

jeg vil tro det er noget med filnavnet eller mappen men prøv at komme med et
link til en test side så er det noget letter at hjælpe

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Per Rasmussen

Dato : 21-08-04 16:55

rabjerg wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> -format.
> Er der noget i min browser som skal aktiveres eller er problemet

Som linket er til css der skal din html side og css fil ligge i
samme folder for at det virker.

PerR

Fra : Allan Vebel

Dato : 21-08-04 19:37

rabjerg <rabjergweb@mail.dk> skrev:

> der ingen forbindelse mellem html-fil og css-filen.

Det kan være du kan blive klogere på det her: http://html-faq.dk/2010.asp,
eller det har måske noget med store og små bogstaver at gøre:
http://html-faq.dk/1016.asp.

Kom med et link til din side - så er det meget nemmere at hjælpe dig.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk