Hæs/Forkølet kat ......gode råd?
Fra : Ukendt

Dato : 21-08-04 09:37

Hej kære folk!

Jeg har brug for lidt hjælp.
Min ellers rubuste og sygdomfrie Birma er blevet hæs.
Hun er otte år gammel og har for det først aldrig(til min viden) været syg,
så derfor over-pyller jeg nok lidt...
Jeg har lidt ondt af hende for som alle Birmaér er hun normalt meget
talene(læs: skrigende) og kommunikere meget med os..... men nu åbner hun
bare munden og presser lidt luft ud, ikke den mindste lyd kan huun få frem.
Hendes næse var der lidt hvidt (snot) omkring borerne ved i går, men det er
væk i dag, jeg har hørt hende hoste lidt her i dag.
Hendes øjne er klare.
Er der noget jeg kan gører/give hende for at hjælpe hende bedre over det?
Bør jeg gå til dyrlægen?(-det er så her jeg er overpylleret)

Jeg syndes bare det er synd for hende og hun virker også frustreret over at
have mistet stemmen.

Gode råd modtages gerne

M&G

Fra : Camilla Baird

Dato : 21-08-04 09:51

M&G wrote:
> [...]
> Bør jeg gå til dyrlægen?(-det er så her jeg er overpylleret)
>
> Jeg syndes bare det er synd for hende og hun virker også frustreret over at

Jeg ville bestemt snakke med dyrlægen. Katte kan godt få halsbetændelse
- det påvirker stemmen... Det behandles med antibiotika.
mvh Camilla

Fra : J

Dato : 21-08-04 11:41

"M&G" <MichaelATodc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej kære folk!
>
> Jeg har brug for lidt hjælp.
> Min ellers rubuste og sygdomfrie Birma er blevet hæs.

Hej M&G

Jeg ville også kontakte dyrlægen. Min Miver blev også pludselig hæs og kunne
ikke miave... Hun havde en infektion af en slags (kan ikke huske præcis
hvad, det er et par år siden). Hun blev behandlet og blev ret hurtigt frisk
igen.

Det går jo altid hurtigere at blive rask, hvis infektionen ikke får lov at
udvikle sig for længe. Så altså mit råd er : til dyrlægen.

Venlig hilsen Jette
Der går og venter spændt på Laurits

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=833&folde

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 21-08-04 11:56

"J" <8xjenyla@privat.dk(fjern 8x)> writes:

> Venlig hilsen Jette
> Der går og venter spændt på Laurits

Lettere utålmodig kunne jeg forestille mig *GG*
Han er nu også en køn lille Coonbamsemiver *savl*

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Ragna

Dato : 21-08-04 11:58

M&G skrev:
>Er der noget jeg kan gører/give hende for at hjælpe hende bedre over det?
>Bør jeg gå til dyrlægen?(-det er så her jeg er overpylleret)

Hej M&G!

Jeg vil også gerne blande mig i koret, der anbefaler at gå til dyrlæge.
Vores Fufu blev pludselig næsten stum sidste vinter, og ifølge dyrlægen
skyldtes det en infektion i halsen.
Hun gav den malende beskrivelse, at det lød som om nogen trak en sav frem og
tilbage nede i struben på den arme kat.
Heldigvis hjalp det hurtigt, da han fik antibiotika, og hans snakketøj kom
helt i orden på kort tid.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : maz

Dato : 21-08-04 16:50

M&G wrote:
> [...]
> huun få frem. Hendes næse var der lidt hvidt (snot) omkring borerne
> ved i går, men det er væk i dag, jeg har hørt hende hoste lidt her i
Hun skal til dyrlægen. Hvis hun får et sår på næsen inden for de næste par
dage, så er det helt sikkert herpes. Min gamle Hellig Birma, Zeus fik herpes
i udbrud sidste år og mistede også stemmen i flere dage. Herefter et sår på
næsen.
Men det kan også, som andre skriver, være en infektion i halsen.
God bedring med hende
Maria