Dækstørrelser på 15" fælg til Corsa B
Fra : Ukendt

Dato : 21-08-04 09:20

Hej NG,

Jeg har fået fat i et sæt 6x15" alufælge til min Corsa B. (Irmscher
Softstar)
Den størrelse, jeg har regnet mig frem til, at ville ha' er: 175/55-15
Men uanset hvilken dækmontør jeg spørger, fraråder de mig netop den
størrelse.
HVORFOR???

* Std. montering er 145-13 eller 165/70-13 eller 165/60-14
* motor er en 45 hestes. Altså er jeg ikke interesseret i "brede dæk"
(195 eller mere)
pga. større rullemodstand.
* Forholdet mellem dæk og fælg er: 0,87 Hvilket giver en præcis og
"sportslig" styring
* Dimensionen er ca 2% større end org. montering
* Mercedes Smart kører på samme størrelse i bag.

Kan i komme med saglige bidrag, hvorfor at dækmontør nødigt vil sælge den
størrelse!
Eller om jeg godt kan bruge den størrelse!

mvh
Jesper

Fra : Rasmus

Dato : 21-08-04 10:06

"Jesper" <jesper(G)reho.dk> wrote in message
> [...]
> Den størrelse, jeg har regnet mig frem til, at ville ha' er: 175/55-15
> Men uanset hvilken dækmontør jeg spørger, fraråder de mig netop den

.....fordi de næpper har den på lager??, eller måske er den urimeligt dyr?

Det er en dårlig ide at montere 195 dæk på en fælg der kun er 6" bred.

mvh
Rasmus

Fra : John Sahl

Dato : 21-08-04 10:26

Rasmus wrote:
> Det er en dårlig ide at montere 195 dæk på en fælg der kun er 6" bred.

Nu er det godt nok 175/55 dæk der er tale om, og med
alle dem i Tyskland der kører rundt på lignende monteringer
kan jeg ikke se hvorfor han ikke skulle gøre det.

P.S. 195 er ikke en specielt vild montering på en 6" fælg

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Rasmus

Dato : 21-08-04 11:22

"John Sahl" <spamtrap7@mandezonen.dk> wrote in message

> Nu er det godt nok 175/55 dæk der er tale om, og med

Ved jeg, men kunne forestille mig de fleste dækfirmaer foreslår 195/50-15 da
de er billige, og de har dem på lager. (sidst jeg skulle købe dæk, ville de
også sælge mig nogle dæk i andre størrelser end dem som passer til
fælgen/bilen)

> alle dem i Tyskland der kører rundt på lignende monteringer
> kan jeg ikke se hvorfor han ikke skulle gøre det.

Hvor har jeg skrevet noget om at han ikke skulle vælge 175/55 ??

> P.S. 195 er ikke en specielt vild montering på en 6" fælg

.....nej, det ser bare grimt ud, og man er da sikker på ikke at få ridser i
fælgen.

mvh
Rasmus

Fra : John Sahl

Dato : 21-08-04 11:34

Rasmus wrote:
> ....nej, det ser bare grimt ud, og man er da sikker på ikke at få
> ridser i fælgen.

Ingen grund til at diskutere, eg læste bare dit første indlæg
som om du havde læst forkert da du pludselig ævlede om
195 dæk.

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-04 12:50

> ....fordi de næpper har den på lager??, eller måske er den urimeligt dyr?

www.daekonline.dk har dem fra 500,- til 700 pr. stk.
så helt urimelige er de ikke i pris.

Hvis de ikke er på lager så kunne de sige det i stedetfor at komme med
søforklaringer...

/jesper