Forvarmelampe lyser konstant, men forvarme~
Fra : Mads Stetter

Dato : 21-08-04 08:49

Hej

Min kammy har lige købt en fin GTD...

Når han sætter tænding på begynder forvarmeren at lyse, men går ikke ud som
den
skal!(Den går først ud når han tænder bilen) Den starter umiddelbart fint
nok,
så går ud fra den forvarmer som den skal!

Nogen der ved hvad der kan være galt?

MVH Mads Stetter
Golf 1,6 TD '89
Suzuki RF400R

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 21-08-04 10:24

On Sat, 21 Aug 2004 09:49:19 +0200, "Mads Stetter"
<m_stetter@hotmail.com> wrote:

>Hej
>
>Min kammy har lige købt en fin GTD...
Og det er en Ford Orion 1986 ?
Kom lige med lidt mere data på bilen så det ikke er det rene gætteleg.
/Hans

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 21-08-04 13:24

> Og det er en Ford Orion 1986 ?
> Kom lige med lidt mere data på bilen så det ikke er det rene gætteleg.

Det er da en Golf II GTD (Golf TurboDiesel?)

/Kasper Hansen

Fra : Mads Stetter

Dato : 21-08-04 17:01

Hans Kjaergaard wrote:
> Og det er en Ford Orion 1986 ?
> Kom lige med lidt mere data på bilen så det ikke er det rene gætteleg.
> /Hans

Ja ja... Okay så!

Det er en Golf 2 GTD årgang '90

MVH Mads Stetter

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 22-08-04 09:24

On Sat, 21 Aug 2004 18:01:00 +0200, "Mads Stetter"
<m_stetter@hotmail.com> wrote:

>Ja ja... Okay så!
>
>Det er en Golf 2 GTD årgang '90
I en sådan ville jeg måle om gløderørerne får spænding når glødelampen
lyser. Gør de det ville jeg kigge efter tempeturføleren (og dårlige
forbindelser i forvarmerkredsløbet)
Ellers er forvarmerrelæet en mulig synder.

/Hans

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 21-08-04 21:49

Mads Stetter wrote:

> Når han sætter tænding på begynder forvarmeren at lyse, men går ikke
> ud som den skal!(Den går først ud når han tænder bilen) Den starter
> umiddelbart fint nok, så går ud fra den forvarmer som den skal!

Tsk Tsk. Gamle golfer
Først, mål på gløderørene om der er spænding når I forvarmer.
En prøvelampe kan gøre det.
Prøv med et andet forvarmerelæ. Det koster ikke en bondgård.

Tjek evt. om generatoren for nok stel. Brug en ledning og forbind stel fra
batteriet til generatoren med en ledning af passende kvadrat. Et startkabel
er perfekt.

Jeg havde ligende problemer med min GTD før den blev stjålet. Der var det
stel til generatoren der var problemet.
En hel del automekanikere kom med den ene fantasifulde fejlårsag efter den
anden, men der måtte en automatikmekaniker til for at finde fejlen.

mvh
Henning