Cykelstativ
Fra : Ege

Dato : 21-08-04 02:57

Hej

Jeg skal have et cykelstativ monteret på min CV, og vil derfor gerne høre
jeres erfaringer med dette.

Umidelbart vil jeg helst have det monteret foran, men da min CV er lidt
tung fortil kan dette muligvis ikke lade sig gøre.

Hvor meget stiger kugletrykket hvis det monteres 3 cykler foran på CV'en?

Hvor meget falder det hvis de monteres bag på?

Med venlig hilsen

EGE

Fra : Steen Larsen

Dato : 21-08-04 04:43

Ege wrote:
> [...]
> lidt tung fortil kan dette muligvis ikke lade sig gøre.
>
> Hvor meget stiger kugletrykket hvis det monteres 3 cykler foran på

Det stiger næsten med vægten af de tre cykler.

> Hvor meget falder det hvis de monteres bag på?

Det falder med ca. 2/3 af vægten på de 3 cykler.

Der er også en tredie muglighed som jeg har valgt da jeg fik ny vogn at
få et cykelstativ på taget af bilen, så sparer man jo vægten på
campingvognen, men det kræver jo selføgelig at bilen må laste både
cykler,personer, oppakning, og kugletryk.

--
MVH Steen Larsen
Hyundai Santa Fe

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 22-08-04 19:47

Hej Ege

Hvis jeg var dig ville jeg lave en kombination af det Steen skriver- De
fleste biler må som regel kun laste 50 Kg på taget og derfor kan 3 cykler
godt overskride denne grænse (afhængig af cykeltype).
Fordel ved at laste cykel på træk af c.vognen er du kan holde øje med
cyklerne (om de stadig er med på turen), de har dem "lavt" lastet på
Campingvognen som øger vognens kørsels stabilitet.
Ved montering bag på C.vogn kan du ikke se om de er med , desuden er
lastehøjden meget højere end på trækket = du har tung vægt op i bagenden af
vognen.
Med Tung vægt på trækket og tung vægt højt plaseret i bagenden af vognen
behøver du også tung vægt over dine/din aksel på vognen for at gøre den
stabil at køre med !
Hvis jeg var dig ville jeg købe cykelstativer til taget af din
bil(forhandlerne har som regel dem som ekstraudstyr, til fornuftige penge) -
Desuden vil jeg anbefale dig et stativ til f.eks. 2 cykler på trækket , men
hvor du kun sætter 1 cykel .

Kim