Boheme
Fra : Jørgen

Dato : 20-08-04 22:42

Jeg har planer om at se La Boheme på Gamle Scene.

Er der nogen her, der har set Michael Melbys udgave, som nu genopføres?
Er den "som Boheme skal være". Dvs. ligner den den sædvanlige gammeldags
opførelse? Har de det sædvanlige gamle tøj på, og ligner handlingen det, man
kender?

(Jeg så en gang Rigoletto, hvor sangerne havde moderne tøj på, og vi var
ikke hos Hertugen af Mantua. Vi var hos en mafiaboss.)

Mvh
Jørgen

Fra : Jette

Dato : 20-08-04 22:47

Jørgen <skjelm@hotmail.com> wrote:
> [...]
> Er den "som Boheme skal være". Dvs. ligner den den sædvanlige
> gammeldags opførelse? Har de det sædvanlige gamle tøj på, og ligner

Du kan roligt tage afsted. Jeg få forestillingen for et par år siden og den
er ualmindelig flot.

Læse evt. mere på Det Kongelige Teaters hjemmeside:
http://www.kgl-teater.dk/dkt2002/opera/frame.htm

God fornøjelse.

Mvh Jette

Fra : Jørgen

Dato : 21-08-04 11:49

> Du kan roligt tage afsted. Jeg få forestillingen for et par år siden og
den
> er ualmindelig flot.

Flot, det er den sikkert, men er det den gammeldags udgave, man er vant
til.?
Jeg skal have min svigerdatter med til opera for første gang i hendes
40-årige liv, og så skal det være "det rigtige".
Det kongelige Teater skriver i deres hjemmeside, at det ikke er ualmindeligt
i vore dage, at nye instruktører eksperimenterer med kostumer og miljø og
tidsalder, bare musikken er intakt.

Der skal ikke eksperimenteres med en forestilling, jeg skal give 200 - 600
kr for pr billet. (
Hilsen
Jørgen

Fra : Jette

Dato : 22-08-04 06:44

> [...]
> kostumer og miljø og tidsalder, bare musikken er intakt.
>
> Der skal ikke eksperimenteres med en forestilling, jeg skal give 200

Det er den gamle udgave og dermed også den du kender.

Hvis du går ind på Det Kongelige Teaters hjemmeside kan du se et billede fra
forestillingen og det skulle gerne give dig en indtryk.

Mvh Jette

Fra : Jørgen

Dato : 22-08-04 12:24

Tak, Jette