import bil på gule plader
Fra : Ukendt

Dato : 20-08-04 18:56

Hej
Kan det lade sig gøre at få en import bil fra tyskland på gule plader

mvh Lina

Fra : Mogens

Dato : 20-08-04 19:48

"lina" <linsnabelalarsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Kan det lade sig gøre at få en import bil fra tyskland på gule plader

Du kan godt importere en st. car til DK, hvorefter
du ombygger den efter de regler, der gælder ifm.
gule plader. Husk på at varevognsbegrebet og gule
plader er meget dansk og ikke kendt syd for grænsen.

De kender til det i Norge og Sverige...
(ej helt det samme)

Fra : Peter Herløv

Dato : 21-08-04 10:27

Ja snildt, den skal bare ombygges til varebil (vægttavler, adskillelse,
varerum, etc.) efter gældende regler inden du stiller til
registreringssyn..og rent vægtafgiftsmæssigt mener jeg det er en klar fordel
hvis bilen er af ældre dato (spørg det lokale Told/Skat)

Mvh
Peter