4-5 delt kystfluestang
Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 09-05-01 08:33

Hvilke mærker kan i anbefale i prislejet fra 1500 til 4000? Jeg har prøvet
et par stykker omkring 1500-2000, og er ikke helt tilfreds, men hvad får man
hvis man går op i pris?

Hvilke gode og dårlige erfaringer har I med de forskellige? Eller er de alle
så dårlige at jeg bare skal købe en alm 2 eller 3 delt.

mvh

Erik Breum Petersen

Fra : Peter Schrøder

Dato : 09-05-01 11:43

Erik Breum Petersen skrev...
> [...]
prøvet
> et par stykker omkring 1500-2000, og er ikke helt tilfreds, men hvad

En samlebåndsarbejder der taler engelsk istedet for
koreansk / kinesisk...

> Hvilke gode og dårlige erfaringer har I med de forskellige? Eller er de
alle
> så dårlige at jeg bare skal købe en alm 2 eller 3 delt.

Jeg prøvede, for år tilbage, en lille Hardy som var 5- eller 6-delt.
Kasteegenskaberne var sådan set ok, men aktionen var for
slatten for min smag. Med alle de nødvendige forstærkninger
må en sådan stang nødvendigvis blive temmelig toptung.
Er den ikke forstærket, knækker den. Sådan er dét.
Det utrygge er nok mest at man hele tiden havde en fornemmelse
af at en ferrule havde løsnet sig, med risiko for nært forestående
brud tilfølge.
Peter
pschATmail.dk
Replace AT with @ to reply.

Fra : Ard Jongsma

Dato : 19-05-01 09:59

On Wed, 9 May 2001 12:43:28 +0200, Peter Schrøder <nosp@mplea.se>
wrote:

>Erik Breum Petersen skrev...
>prøvet
>får

Lidt sent fordi jeg har været ude at rejse.
Jeg fisker med en Redington Red Start 8 fods stang (4-delt) og er
vildt glad for den. Den går på ryggen når jeg er ud med
spinnefiskegrejet så jeg altid har noget med til de situationer hvor
det kun er flue der duer. Jeg købte den i Oslo til omkring 1800
kroner.

Ard