Sidder på numsen
Fra : Sonic XS

Dato : 20-08-04 16:03

Hej!
Hvores lille westie er begyndt at sætte sig på numsen
og gnubbe sig.Det er tydeligvis ret frustrerende for ham,og når han er
færdig,snuser han lige til stedet han har siddet,som om der skulle være
kommet noget ud.
Det får mig til at blive lidt urolig.
Ved I hvad det evt. kan være?Skal han til dyrlæge?

Bedste hilsner

Fra : Karina

Dato : 20-08-04 12:43

>Ved I hvad det evt. kan være?Skal han til dyrlæge?

Hejsa

Det kan være at han har fyldte analkirtler. De bliver somregl tømt når
hunden har afføring, men de kan godt blive tilstoppet.
Man kan selv tømme dem ved at klemme rundt om anus med et stykke
køkkenrulle, eller man kan få dyrlægen til det.
Det lugter meget grimt ( fiskeagtig ) så i vil kunne lugte hvis i får noget
med ud.

Mange hilsner

Karina

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 20-08-04 16:54

Hej

"Sonic XS" <tul@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Ved I hvad det evt. kan være?Skal han til dyrlæge?

Mit bedste bud kunne være at han prøver at tømme sine analkirtler. Nicki (
D/S Gårdhund ) gjorde det også, og det skyldes nemlig at han ikke rigtig
selv kunne tømme sine, hvilket resulterede i at han fik dem fjernet.
Nicki kan til tider finde på at gøre det, men det er mest hvis han har
dårlig mave at han så kører numsen hen at græsset.

Hvis det er noget han gør tit ville jeg nok vælge at snakke med dyrlægen.

Mange hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Ulla Ipsen

Dato : 21-08-04 14:00

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dårlig mave at han så kører numsen hen at græsset.
>
> Hvis det er noget han gør tit ville jeg nok vælge at snakke med dyrlægen.

Det kan også være tegn på involdsorm, så prøv med en ormekur.
Ulla

Fra : Sonic XS

Dato : 21-08-04 18:44

Tak for information.
Jeg har nu ikke set ham gøre det siden d. 19,for 2 dage siden,så jeg
afventer lidt.Han virker ellers til at have det helt fint.
Han sover meget,syntes jeg dog.Westier kræver normalt action hele tiden,men
det er ikike fordi han virker til at have det skidt.
Han er lidt doven om sommeren.Snakkesalig når det passer ham.

Bedste hilsner SXS

Fra : Charlotte Sylvia Jen~

Dato : 22-08-04 16:37

> [...]
> det er ikike fordi han virker til at have det skidt.
> Han er lidt doven om sommeren.Snakkesalig når det passer ham.

Det kan også være noget så simpelt som et hår der sidder og generer ham

Fra : lene thrane

Dato : 21-08-04 14:14

Fra : lene thrane

Dato : 21-08-04 14:15

Sonic XS <tul@tdcadsl.dk> skrev:
> [...]

Hej
Jeres hund har ganske sikkert analkirtler, disse kan dyrlægen
behandle med lethed hunden skal ganske givet have en
antibioticakur herefter.