Udslæt
Fra : Leyna

Dato : 20-08-04 13:33

Min ene hund klør sig gevaldigt og nu har jeg fundet en store rød og
irriteret plamage i den ene "armhule". Kan nogen anbefale noget til at
ta' kløen? Og er der nogen der har et bud på hvad det kunne være?

Nu har jeg to hunde, og den anden har overhovedet ingen problemer. De
får samme mad, og bliver i det hele taget behandlet ens. Vi har ikke
skiftet foder for nylig, men måske det kan være en allergisk reaktion
på insektstik, for vi har temmelig mange insekter og de er begge meget
ude. De vælter sig i alting, deriblandt brændenælder. Jeg ved ikke om
det påvirker hunde på samme måde som mennesker, men hvis der er nogen
der har et bud, så kom endelig med det.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Hans B.

Dato : 20-08-04 14:19

Nogle af mine venners cairn havde meget udslæt - dyrlægen sagde at det var
allergi. Men efter 1 år kom de på ny til en undersøgelse, hunden havde været
på specialkost - uden effekt. Det viste sig at være ræveskab. Prøv at få
chekket det.
Hunden har det fik idag

Hans

Fra : karsten klaaby

Dato : 20-08-04 17:55

klip

Hej
Det kan også være en staffyllokok infektion, som hunden skal i penicillin
behandling for, så smut du en tur omkring dyrlægen, vore hund fik det mens
vi var på ferie og den selv var på ferie andetsteds, og det blev først
opdaget da vi kom hjem, da han er temmelig langhåret, der væskede det, og i
løbet af et døgn fik han feber og blev fraværende fordi det var gået i hele
kroppen på ham, han var så omkring dyrlægen og skal minimum have penicillin
i 10 dage. Og det starter som et slags rødt udslæt. Prøv evt. at kigge på
www.netdyredoktor.dk

MVH Pia