Spørgsmål til dem der bruger vinyl makeup!
Fra : Christabel & Anders

Dato : 20-08-04 13:35

Min gamle golf 2ér har en del sort vinyl udvendigt og det vil jeg gerne
holde pænt! Så jeg bruger gladeligt en halv til hel bøtte hver gang jeg har
vasket vognen (det sker vel engang om ugen), dette er jeg ret træt af - der
må da findes noget der holder bedre?
Så derfor har jeg indkøbt noget sort BASTA stads!!!! Det ligner mest af alt
sort tandpasta..... det skal så smørres ind på vinylet med en våd klud når
vinylet er rengjort og tørt, selvfølgelig i et jævnt lag. Derefter er det
overflade tørt på 15 min og gennemtørt på 1-2 timer, nu er jeg så spændt på
om det holder bedre end det flydende stads jeg tidligere har købt på dåse og
sprøjtet ud og tørret ind.
Hvad bruger i andre? ....og hvad er jeres erfaringer?

Anders
Klik: www.vesterhavsrock.dk - hvor bl.a. Zididada, C21, Safri Duo spillede!
Bed and breakfast i Nordjylland? Klik: www.sitecenter.dk/bed-and-breakfast

Fra : PSG

Dato : 20-08-04 13:56

"Christabel & Anders" <kaa(fjern dette)@sprit.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad bruger i andre? ....og hvad er jeres erfaringer?
> --
> Med venlig hilsen

Jeg købte en bøtte "Bumper Black" i Bilka for omkring en 50'er og jeg synes
det virker fint nok (jeg er heller ikke hysterisk!). Det tager også det
meste af de voksrester jeg desværre er kommet til at efterlade på lister og
andet udvendigt vinyl.

--
Patrick

Fra : Mr. Nobody

Dato : 20-08-04 14:09

Hej jeg bruger linolie og terpetin halv af ver og det virker og holder
længe.

Hilsen Jesper

--

Hilsen jesper
(Mr.Nobody)

Fra : Jens

Dato : 20-08-04 15:49

"Mr. Nobody" <mr-nobody@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej jeg bruger linolie og terpetin halv af ver og det virker og holder
> [...]

Vores ven Leth, har ikke levet forgæves

Jens

Fra : Niels Skaaning

Dato : 20-08-04 14:11

> [...]

og
> sprøjtet ud og tørret ind.
> Hvad bruger i andre? ....og hvad er jeres erfaringer?

Vegetabilsk terpentin blandet med linolie skulle vist holde længe.

NS

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-08-04 08:50

"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> wrote in message
> Vegetabilsk terpentin blandet med linolie skulle vist holde længe.

Vegetabilsk ???

Det har jeg aldrig set, hvor kan man få det ?

--
mvh/rg. Christian
"Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never

Fra : Niels Skaaning

Dato : 23-08-04 08:59

> "Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> wrote in message
>
> Vegetabilsk ???
>
> Det har jeg aldrig set, hvor kan man få det ?

Det er terpentin, der ikke er mineralsk, men lavet af træ eller sådan noget.
Hedder vist også terpentinolie.

Fås f.eks. her: http://www.linolie123.dk/shop/default.asp?ProductID=174

NS

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-04 09:21

> Vegetabilsk ???
>
> Det har jeg aldrig set, hvor kan man få det ?

En male & lakpusher evt. Hæm&Fusk.

Fra : Joachim Schmidt

Dato : 19-08-04 15:36

> Hvad bruger i andre? ....og hvad er jeres erfaringer?
> --

Du kan også male kofangerne, det holder ihvertfald meget længere. Ved ikke
hvilken maling der er bedst til det, men det gør din maler sikkert!

/Joachim (der forøvrigt aldrig har ejet en bil!)

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-04 15:31

> [...]
har
> vasket vognen (det sker vel engang om ugen), dette er jeg ret træt af -

Jeg bruger Alaska til de få sorte ting jeg har, det virker godt og er bare
en klar gennemsigtig væske man sprøjter på og tørrer med en klud:
http://www.alaska.dk/Vinyl/Vinyl_hoved.htm

--
Tom

Fra : Olesen

Dato : 20-08-04 15:59

> [...]
har
> vasket vognen (det sker vel engang om ugen), dette er jeg ret træt af -

Ja, hvis du skal bruge 'en halv bøtte' som hidtil,
så har du brugt et meget udrøjt middel.,o)

> Så derfor har jeg indkøbt noget sort BASTA stads!!!!

Fejl nr. 2. BASTA dufter som regel godt, men
effekten fordamper bogstaveligt i det øjeblik
det smøres på.

> [...]

> om det holder bedre end det flydende stads jeg tidligere har købt på dåse

Du kender lidt princippet fra ordinær lak.
Dette er også 'fingertørt' efter x tid, og gennemtørt
efter x tid.

> Hvad bruger i andre? ....og hvad er jeres erfaringer?

Armor All - den blanke.
Det skinder vildt i starten, men denne "ny sko fornemmelse"
forsvinder fter første regnbye, hvorefter det sorte forblir' pænt
sort, uden dog at skinne af 'nyglans'.

Mange anbefaler alt fra linolie til skosværte..