Noder til John Denver's - Perhaps love
Fra : Ukendt

Dato : 19-08-04 23:41

Hey

Er det nogen af jer der ligger inde med dem? Kan ikke finde dem på
google.com

Det skal være noder som man kan spille efter på klaver/orgel

Mvh Ole

Fra : David Rasmussen

Dato : 19-08-04 23:54

unlockhorsens.dk / Ole wrote:
> [...]
> google.com
>
> Det skal være noder som man kan spille efter på klaver/orgel

http://www.google.dk/search?num=100&hl=da&ie=UTF-8&q=%22perhaps+love%22+chords&btnG=S%C3%B8g&meta=

/David

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-08-04 00:54

På ejendommeligvis fremsatte David Rasmussen følgende påstand:

http://www.google.dk/search?num=100&hl=da&ie=UTF-8&q=%22perhaps+love%22+chords&btnG=S%C3%B8g&meta=
> /David

Hvad i alverden skal han bruge det til?

Hvad er det helt præcist, du ikke forstår ved ordet noder, siden du
giver ham en masse link med guitarakkorder?

Claus

Fra : David Rasmussen

Dato : 20-08-04 08:28

Claus Tersgov wrote:

> Hvad i alverden skal han bruge det til?

Spille efter.

> Hvad er det helt præcist, du ikke forstår ved ordet noder, siden du
> giver ham en masse link med guitarakkorder?

For det første er der ikke noget specielt "guitaragtigt" ved de
akkorder. For det andet ligger der ikke specifikt i den den tvetydige
brug af ordet "noder" at det f.eks. er melodistemmen han vil have fat i
på noder. Det kan lige så vel være akkorderne (og vil normalt være det).

Ellers er det masser af ting man kan få lov at betale for

http://www.google.dk/search?num=100&hl=da&ie=UTF-8&q=%22perhaps+love%22+melody+%22notation%22&btnG=S%C3%B8g&meta=

Hvad er det helt præcist ved dig der gør at du skal være uforskammet
uden grund?

/David

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-08-04 08:45

På ejendommeligvis fremsatte David Rasmussen følgende påstand:

> Hvad er det helt præcist ved dig der gør at du skal være uforskammet
> uden grund?

Jeg er ikke spor uforskammet, jeg påpeger blot det urimelige i, at du
giver manden en masse links til ubrugelige guitarakkorder, når han
*specifikt* spørger efter noder til brug for klaverspil. Bemærk, at
han hverken spørger efter akkorder eller becifringer.

Han oplyser netop, at han ikke kan finde det på google (hvilket ikke
er spor underligt) og så poster du alligevel uvedkommende og
ubrugelige links.

Claus

Fra : David Rasmussen

Dato : 20-08-04 09:06

Claus Tersgov wrote:

> Jeg er ikke spor uforskammet,

Jo, og du fortsætter.

> jeg påpeger blot det urimelige i, at du
> giver manden en masse links til ubrugelige guitarakkorder,

Du ved ikke så meget om musik, vel?

> når han
> *specifikt* spørger efter noder til brug for klaverspil. Bemærk, at
> han hverken spørger efter akkorder eller becifringer.

Du kender tydeligvis ikke en ret udbredt brug af ordet "noder".

> Han oplyser netop, at han ikke kan finde det på google (hvilket ikke
> er spor underligt) og så poster du alligevel uvedkommende og
> ubrugelige links.

De er hverken uvedkommende eller ubrugelige. Det er dine kommentarer
derimod.

/David

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-08-04 09:23

På ejendommeligvis fremsatte David Rasmussen følgende påstand:

> Jo, og du fortsætter.

Sikke noget vrøvl, jeg siger tingene lige ud, og kan du ikke tåle det,
så er du ualmindeligt nærtagende!

> Du ved ikke så meget om musik, vel?

Nøøh, borset fra at jeg har spillet selv i henved 35 år..

> Du kender tydeligvis ikke en ret udbredt brug af ordet "noder".

Jeg ved da, at akkorder er ret ligegyldigt på et klaver, når man ikke
kender melodien!

Noder er noder, og det kan du altså ikke lave om på! At du så ikke en
gang kender det engelske ord for noder, siden du skriver "chords" i
søgelinjen, det burde egentlig fortælle alt.

> De er hverken uvedkommende eller ubrugelige. Det er dine kommentarer
> derimod.

Rønnebærene er da vist blevet meget sure

Claus

Fra : David Rasmussen

Dato : 20-08-04 09:29

Claus Tersgov wrote:

> Sikke noget vrøvl, jeg siger tingene lige ud, og kan du ikke tåle det,
> så er du ualmindeligt nærtagende!

Du er vel mindst lige så nærtagende når du ikke kan tåle at blive kaldt
"uforskammet". Du får igen som du selv giver.

> Nøøh, borset fra at jeg har spillet selv i henved 35 år..

Og alligevel denne arrogante ignorance.

> Jeg ved da, at akkorder er ret ligegyldigt på et klaver, når man ikke
> kender melodien!

Akkorder er præcis lige så vigtige på et klaver som de er på alle andre
instrumenter der kan spille akkorder. De kan bruges til præcis lige lidt
eller lige meget på guitar og på klaver.

> Noder er noder, og det kan du altså ikke lave om på!

Jeg kan kende en udbredt brug af ordet "noder" i sådanne sammenhænge.
Det kan du også.

> At du så ikke en
> gang kender det engelske ord for noder,

Du vrøvler igen.

> siden du skriver "chords" i
> søgelinjen, det burde egentlig fortælle alt.

Mere vrøvl.

> Rønnebærene er da vist blevet meget sure

Ja, hos dig? Prøv at læse tråden. Måske skal du ikke bruge usenet så
tidligt på dagen.

/David