Golf GTD ris-ros
Fra : Morten Kristiansen

Dato : 19-08-04 21:25

Er der nogle der har noget godt eller skidt at sige om en Golf gtd fra 92

Jeg går nemlig og overvejer at købe sådan en fætter

Morten

Fra : Ole Baltzer Frederik~

Dato : 20-08-04 22:13

"Morten Kristiansen" <mokogbel@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogle der har noget godt eller skidt at sige om en Golf gtd fra 92
>
> Jeg går nemlig og overvejer at købe sådan en fætter

Jeg har selv haft en Golf GTD fra 87 på gule plade og har i øjeblikket en
Golf GTD fra 88.

Mine erfaringer som ejer af en Golf GTD er:

Fordele:
-God komfort og kabinekvalitet alderen taget i betragtning
-Gennemprøvet og stabil teknik0
-Motor trækker 60, 70 eller 80hk fornuftigt.
-Økonomisk. Jeg har kørt alt imellem 15 og 20km/l med en normal kørestil og
en motor der har rundet de 300.000km
-Billige reservedele hvor det meste kan fås uoriginalt

Bagdele:
-Meget høj brugtvognspris af en 12 år gammel bil.
-Kan have problemer med topstykket hvis den er blevet kørt hårdt
-Rusten er ved at have fundet svaghederne på Golf´en

Alt i alt er jeg utroligt glad for min Golf, der nu har kørt godt 100.000 km
i min væretægt uden at have kostet ret meget andet end bremsedele og nye
bremserør.

Jeg kan varmt anbefale den, men pas på...de er dyre.

Hilsen Ole Frederiksen