"3"
Fra : Olesen

Dato : 19-08-04 21:05

Hvad er erfaringerne med "3" efterhånden ?
Har nogle af jer en "3"-mobil `?

Genstarter de hele tiden, eller
laver andre unoder, som man kan
læse i BT eks.

Fra : Hans Christian

Dato : 20-08-04 13:03

> Hvad er erfaringerne med "3" efterhånden ?
> Har nogle af jer en "3"-mobil `?
>
> Genstarter de hele tiden, eller
> laver andre unoder, som man kan
> læse i BT eks.

Kan anbefale dig at kigge lidt på www.mobildebat.dk under 3G forumet.

Venlig hilsen

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 24-08-04 13:22

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message
> Hvad er erfaringerne med "3" efterhånden ?
> Har nogle af jer en "3"-mobil `?

Har vidst haft dem alle, kan klart anbefale LG'n, er den eneste der ikke har
lavet fuck up endnu

Ja de laver også af og til koks i regninger mv... tja nyt firma..

Fra : Olesen

Dato : 24-08-04 17:48

"Flemming Lynggaard" <nospam@lynggaard.com> skrev i en meddelelse

> Ja de laver også af og til koks i regninger mv... tja nyt firma..

Hvad med video ?
Er det 8 billeder i sekundet eller full-motion kvalitet ? *S*

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 24-08-04 20:41

> Hvad er erfaringerne med "3" efterhånden ?
> Har nogle af jer en "3"-mobil `?
>
> Genstarter de hele tiden, eller
> laver andre unoder, som man kan
> læse i BT eks.

Jeg synes det fungerer fint her, dog kunne dækningen være bedre.

Jeg har en Motorola A920 som indimellem havde det med at genstarte, men
efter en gratis update hos "3", kører den helt stabilt.

Den er godt nok lidt stor, men da jeg lige så meget ser den som PDA, gør det
mig ikke noget.

At den både spiller MP3 og video med god kvalitet, og så har hurtig
internetforbindelse indbygget, er jo heller ikke noget der trækker ned

Ønsker man en mindre tlf. fra "3", har de lige fået en ny LG med klap, som
får gode skudsmål.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Olesen

Dato : 24-08-04 21:35

"Henrik Stavnshøj" <hesta@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> At den både spiller MP3 og video med god kvalitet, og så har hurtig
> internetforbindelse indbygget, er jo heller ikke noget der trækker ned

Hvor meget ram er der i apparatet til video ?

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 24-08-04 22:22

> "Henrik Stavnshøj" <hesta@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor meget ram er der i apparatet til video ?

Det kommer an på hvad du mener: Decideret RAM til programafvikling er 32 Mb,
hvoraf ca 21 Mb så er fri til programmerne. Det er faktisk stadig
state-of-the-art.
RAM til installation (C:\-drev) er ca. 12 Mb (lidt lidt desværre)

Til lagring (af film, MP3, billeder osv.) er den til gengæld så genial at
den bruger standard SD eller MMC kort, dvs. den kan tage helt op til 512 Mb,
hvilket ikke er så lidt
Og man kan jo altid købe flere SD-kort...

Der er faktisk folk der lægger hele spillefilm på den
(Man kan få en DivX-afspiller, SmartMovie, til den.)

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Olesen

Dato : 25-08-04 15:56

> [...]

Mb,
> hvoraf ca 21 Mb så er fri til programmerne. Det er faktisk stadig

Ja, tænkte det nok.
Det skal være så godt det hele,
disse små PDA-TELEFON-MP3-VIDEOAFSPILLERE osv. osv. osv...
og så har de totalt 32 mb...det er jo komplet til grin. simpelthen.
Alt under 512 mb. synes jeg ikke er acceptabelt til dagens
'multimedie' telefoner. Og så skal de selvfølgelig kunne
udvides med yderligere 512 mb.
Jeg have (1 dag) en 32 mb MP3afspiller,
som kunne rumme 8 sange i 160 kb/sek.
Så skal der samtidig være billeder i apparatet,
og videoklip mv., så skal den jo jævnligt i forbindelse
med en PC.

> den bruger standard SD eller MMC kort, dvs. den kan tage helt op til 512
Mb,
> hvilket ikke er så lidt

Jeg synes det er lidt, hvis man ikke vil tømme apparatet for indhold,
før en film overføres eks.

> Og man kan jo altid købe flere SD-kort...

Jeps. Det kan man jo.

> Der er faktisk folk der lægger hele spillefilm på den

Ja, det vil jeg tro. Men mon de har set en hel film på den ?
Det er nok mest for at imponere vennerne.:

> (Man kan få en DivX-afspiller, SmartMovie, til den.)

Ja, det er sikkert fremtiden.

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 25-08-04 17:12

> [...]
> som kunne rumme 8 sange i 160 kb/sek.
> Så skal der samtidig være billeder i apparatet,
> og videoklip mv., så skal den jo jævnligt i forbindelse

Hvorfor er 32 (21) Mb for lidt?

Det er jo altså ikke Windows XP (host) bloatware det hér

Og igen, det er bare den rene RAM, MP3'erne lægger du på dit SD-kort.
Og bruger du Ogg Vorbis, kan der være mellem en trediedel og halvanden gang
mere.

MP3 kører fint og flydende, film/video ligeså.
Og programmerne fylder ikke meget, hvis altså ikke lige det er store
3D-spil.

Programstørrelsen skal nærmest sammenlignes med DOS-dagene, da man godt
kunne pakke meget på lidt plads. Og samtidig er stabiliteten så meget større
end DOS var.

Du må ikke glemme at en stor del af dagens programmer dels fyldes godt op af
et flot grafisk interface, som i sig selv tager en del plads, og dels ikke
programmeres så kompakt, alene fordi det er ikke nødvendigt med dagens
priser på hardware.

Det er simpelthen mere rentabelt at lave et program der blot virker, og så
ikke bekymre sig om størrelsen, frem for at skulle til at optimere og
komprimere efter programmet er lavet. Det koster jo også arbejdsløn.

Til en PDA/telefon er det derimod nødvendigt at pakke programmerne godt,
simpelthen fordi de har en begrænset mængde lagerplads, og det gør så at
programmerne faktisk har fin funktionalitet, selv om de er små.

Derudover behøver grafikken ikke fylde så meget, simpelthen fordi skærmen er
meget mindre end den på vores pc'er.

> Mb,
>
> Jeg synes det er lidt, hvis man ikke vil tømme apparatet for indhold,
> før en film overføres eks.

Tjah, men tager du f.eks. Sony Eriksons tilsvarende modeller, hedder det max
128 Mb pr. kort :-/
Og de 512 Mb er kun de supportede, jeg har endnu ikke læst om nogen der har
prøvet at sætte noget større i.

Desuden _kan_ man vel klare at have et par SD-kort med, det er da ikke fordi
de ligefrem er store.

I øvrigt nævnes der en størrelse på ca. 80 Mb for en hel film, så der kan
altså godt være lidt andet på kortet

> Ja, det vil jeg tro. Men mon de har set en hel film på den ?
> Det er nok mest for at imponere vennerne.:

Tjah, men der er da også folk der har nævnt at de bruger det til rejser, for
at fordrive tiden.

> Ja, det er sikkert fremtiden.

Det tror jeg.

Og selvfølgelig kommer der noget nyt og bedre, det gør der jo hele tiden.
Men her og nu, synes jeg det er en fin lille maskine.

Venlig hilsen
Henrik