Planter der forsvinder!!!
Fra : Frank zx636r

Dato : 19-08-04 20:18

Hej..
Har lige fundet jeres nyhedsgruppe, sikke mange gode råd man kan få her, så
nu har jeg lige et spørgsmål..

Jeg har et 128l med slørhaler, neon og pansermaller. Og mit problem er at de
sat... fisk spiser planterne, eller ihvert fald får pillet bladene af og det
går da hen og bliver en hel bekostelig affære, så har i nogen gode råd??
Evt. planter der ikke "smager" godt eller kan stå i fred, og i så fald hvor
man kan købe sådan nogle henne??

V.H. Frank

Fra : Carsten Gall

Dato : 19-08-04 21:44

"Frank zx636r" <Frankpettersen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> går da hen og bliver en hel bekostelig affære, så har i nogen gode råd??
> Evt. planter der ikke "smager" godt eller kan stå i fred, og i så fald

Kuren er som sådan ganske simpel!
Fjern slørhalerne! de har alligevel ikke noget at gøre sammen med
neonfisk og pansermaller.

Carsten

Fra : Keld Rosenberg

Dato : 28-08-04 16:04

> Kuren er som sådan ganske simpel!
> Fjern slørhalerne! de har alligevel ikke noget at gøre sammen med
> neonfisk og pansermaller.

Øh......

Fisk er fisk eller ???

Findes der en plus/minus-liste til matchning af fiskearter ??

Keld

(der selv har slørhaler og plastplanter....

Fra : Carsten Gall

Dato : 28-08-04 17:54

"Keld Rosenberg" <keld.rosenberg@mæil.dk> skrev i en meddelelse

> Øh......
>
> Fisk er fisk eller ???
>
> Findes der en plus/minus-liste til matchning af fiskearter ??

Guldfisk og lignende, er koldtvand fisk, kan findes i mange søer
herhjemme blot ikke lige som slørhaler,
men i naturformen. Neon fisk finder du med garanti ikke i naturen! De
kommer fra floderne i amazonas.

Bortset fra det tror jeg du vil få en masse ud af at læse et par bøger
eller 3,

Carsten

Fra : Keld Rosenberg

Dato : 29-08-04 23:05

> Bortset fra det tror jeg du vil få en masse ud af at læse et par bøger
> eller 3,
>
> Carsten

Nogen du kan anbefale ?

Keld

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-08-04 19:01

Keld Rosenberg wrote:
> Findes der en plus/minus-liste til matchning af fiskearter ??

Nej - men slørhaler er forædlede guldfisk der er koldtvandsfisk - og har det
ikke godt sammen med varmtvandsfisk

De fleste akvariefisk er varmtvandsfisk, der helst vil have en højere
temperatur end slørhaler og andre guldfisk.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Kasper friis

Dato : 27-09-04 14:02

--

> [...]
>
> De fleste akvariefisk er varmtvandsfisk, der helst vil have en højere
> temperatur end slørhaler og andre guldfisk.

Rigtig, slørhaler har det bedst ved eller under 20 grader, hvor de fleste
andre akvariefisk helst skal op på 24+.. og ved de grader har slørhalerne
det ikke særlig godt.. :)