Anbefal en undervognsbehandler i århusområ~
Fra : Bulder Basse

Dato : 19-08-04 20:21

Hejsa
Er der nogen der kan anbefale en undervognsbehandler i Århus området. Gerne
lidt om pris etc. Jeg er ligeglad med om det hedder Pava, Dinitrol eller
andet, men prisen er temmelig afgørende.
Tak
BB

Fra : Henrik B.

Dato : 19-08-04 20:31

"Bulder Basse" <slet@slet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lidt om pris etc. Jeg er ligeglad med om det hedder Pava, Dinitrol eller
> andet, men prisen er temmelig afgørende.

Går du efter prisen, vinder Pava. Men kvaliteten bliver også derefter. Du
får hvad du betaler for.

M.v.h.

Fra : THG

Dato : 20-08-04 18:02

> "Bulder Basse" <slet@slet.dk> skrev i en meddelelse
> Gerne
>
> Går du efter prisen, vinder Pava. Men kvaliteten bliver også derefter. Du
> får hvad du betaler for.

Men hvorfor er Pava dårligere end Dinitrol, Tektrol, Mercasol, Anti-Rust
Ringen mv.?

Jeg har ellers altid opfattet Pava som nogle af de virkelig seriøse med
mange afdelinger rundt omkring i landet!

Fra : Henrik B.

Dato : 20-08-04 18:34

"THG" <thg3@SLETmail.dk> skrev i en meddelelse

Du

> Men hvorfor er Pava dårligere end Dinitrol, Tektrol, Mercasol, Anti-Rust
> Ringen mv.?

Fordi Pava ikke er baseret på Bitumen. D.v.s. at "olien" hærder op. På sigt
vil det slå revner, lidt ligesom meget tør lerjord. Hér vil fugt trænge op
på den anden side af undervognsbehandlingen.

Sammenligner du f.eks. Dinitrol og Suvo, der begge er baseret på Bitumen, så
er den væsentligste forskel at Suvo bruger et affaldsprodukt til selve
slidlaget, hvor Dinitrol hver gang benytter en ny frisk olie.

Dinitrol er iøvrigt de eneste på det danske marked, der er godkendt af
Teknologisk institut - både olie og arbejdsmetode.

> Jeg har ellers altid opfattet Pava som nogle af de virkelig seriøse med
> mange afdelinger rundt omkring i landet!

Hér i byen er Pava intet værd - personlig erfaring.

M.v.h.

Fra : Olesen

Dato : 20-08-04 21:05

> Sammenligner du f.eks. Dinitrol og Suvo, der begge er baseret på Bitumen,

> er den væsentligste forskel at Suvo bruger et affaldsprodukt til selve
> slidlaget, hvor Dinitrol hver gang benytter en ny frisk olie.

Ang. 'affaldsprodukt':

"Firmaet har også et moderne laboratorium, som garanterer og sørger for at
de færdige returprodukter bliver kvalitetsmæssigt på højde med nye
produkter. Dette gælder for såvel tørstofindhold, indtrængningsevne,
viskositet og sluttelig også evnen til at rustbeskytte. LHG Group A/S
oparbejdningscenter er godkendt og under stadig kontrol af
miljømyndighederne."

Fra : Olesen

Dato : 20-08-04 21:07

> Dinitrol er iøvrigt de eneste på det danske marked, der er godkendt af
> Teknologisk institut - både olie og arbejdsmetode.

Værksteds Kontrol Ordningen vedr. Rustbeskyttelse - VKO-R - er målrettet
centre og leverandører, der ønsker at sikre et højt kvalitetsniveau i
samtlige led i rustbeskyttelsesprocessen.
" ...sikrer, at den behandlingsprocedure der følges på de tilsluttede centre
giver forbrugeren gennemskuelighed og en objektiv vejledning. Det skaber
værdi for pengene for forbrugeren og tillid til kontrolordningen og de
tilsluttede centre. "

De 6 godkendte leverandører anvender handelsnavnene:

a.. Dinitrol
a.. Fina
a.. Mercasol
a.. Tektrol