E700 kan ikke kalde op/modtage opkald - sm~
Fra : bvm

Dato : 19-08-04 20:10

Har købt en Samsung E700 på nettet. Den har efter lidt indledende
problemer virket fremragende sammen med et Telmore kort i ca 1/2 år.

Problemet er at det nu pludselig ikke er muligt at ringe fra eller til
den, mens den sagtens kan sende/modtage sms-er.

Hvis man forsøger at ringe fra den fås blot en tonesekvens. Ringes der
til den sker der intet.

Jeg har prøvet at skifte til et andet SIM-kort og det gir samme
resultat, så det er tilsyneladende telefonen, der er problemet.

Telmore's kundeservice mener at telefonen er blevet IMEI låst af
politiet - Jeg har så ringet til politiet, men de kan ikke ud fra IMEI
nummeret se om det er spærret sir de - de skal ha et journalnr....

Er der nogen der ved om politiet blot kan finde på at spærre en tlf
efter 1/2 år og er der i givet fald en måde at få en sådan spærring
fjernet ??

Findes der en eller anden måde at resette en sådan telefon på ??

Fra : joke

Dato : 19-08-04 22:02

"bvm" <bvm@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fjernet ??
>
> Findes der en eller anden måde at resette en sådan telefon på ??

Er det privat på nettet du har købt den og til hvilken pris.

Hvis det er privat og den er stjålet for en anden en sælger, er det nok den
der har den originale kvittering for købet der har nøglen til at få fjernet
en imeilås.

Den ville ikke være så smart hvis en eller anden tilfældig bare kunne ophæve
en sådan spærring.

Hvis jeg eksempelvis havde fået stjålet telefonen ud at vide det før ½ år
efter kan jeg jo sagtens melde det stjålet.

Ved ikke om du kan få den resat eller på anden måde undgå en imei spærring
(hvis det er det ) det vil også både være ulovligt og umoralsk.

Hilsen

Johnny

Fra : Axel

Dato : 20-08-04 15:21

On Thu, 19 Aug 2004 21:10:08 +0200, bvm <bvm@nospam.dk> wrote:

> [...]
>fjernet ??
>
>Findes der en eller anden måde at resette en sådan telefon på ??

hej
prøv med et Orange sim kort
mvh
Axel

Fra : bvm

Dato : 20-08-04 18:03

Axel wrote:

> hej
> prøv med et Orange sim kort
> mvh
> Axel

Et Orange kort virker faktisk i telefonen - hvad er en IMEI-spærring så
bevendt ...

Fra : bvm

Dato : 20-08-04 17:44

Mysteriet er løst - telefonen var faktisk stjålet for 1/2 år siden men
først IMEI spærret nu ...

Telefonen var købt hos www.musr.dk for 3099, hvilket også var den pris
den - på daværende tidspunkt - kunne købes til hos Telmore

Iøvrigt havde musr ifølge politiet købt telefonen i god tro, så der er
ikke tale om at de bevidst har solgt hælervarer.