Hjælp til fejl i Internet Explorer
Fra : Lasse Madsen

Dato : 19-08-04 14:04

Jeg får fejl, når jeg kommer ind på en af mine sider
(http://grenaafester.users.whitehat.dk/baerbar/redi.php)
Er der nogle, der ved, hvad disse fejl skyldes (de kommer først, når du har
prøvet at indtaste daterne en gang, men det skal være med, at der ikke er
noget, der er udfyldt, eller næsten ikke)?
Undskyld, hvis det er forkert gruppe, men så kan I sende den videre til den
gruppe, det skal være i

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-08-04 14:27

Lasse Madsen skrev:

> [...]
> først, når du har prøvet at indtaste daterne en gang, men det
> skal være med, at der ikke er noget, der er udfyldt, eller

Hvilke konkrete fejl får du?

Jeg har prøvet at indtaste noget vilkårligt i formen, og kan se et
par forskellige fejl.

Hvis man indtaster alle oplysninger korrekt (~ på en måde som
formen accepterer), bliver man bedt om at godkende indtastningen -
men efter godkendelsen videresendes man til en ikke-eksisterende
side (http://grenaafester.users.whitehat.dk/baerbar/indmeldt.php)

Serversidevalidering - hvis der mangler nogle oplysninger, bliver
man bedt om at indtaste dem. Men der er rod i at få vist/skjult de
rigtige ekstrafelter.

Den javascriptkode der håndterer visning af ekstrafelter og
validering af disse indeholder fejl.

> Undskyld, hvis det er forkert gruppe, men så kan
> I sende den videre til den gruppe, det skal være i

Tjo - hvis problemet er serversidevalideringen og håndteringen af
de indtastede data på serversiden, skal du over i php-gruppen:
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php

Hvis du vil have hjælp til clientsidedelen - altså de
javascriptstumper der viser og skjuler forskellige felter på siden
- skal du over til javascriptgruppen:
dk.edb.internet.webdesign.clientside
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lasse Madsen

Dato : 19-08-04 17:10

> Hvilke konkrete fejl får du?

Bl.a. en på linie 20 med et ugyldigt tegn, eller jeg kan ikke huske den
præcis

> Jeg har prøvet at indtaste noget vilkårligt i formen, og kan se et
> par forskellige fejl.

Det er garanteret dem

> [...]
> formen accepterer), bliver man bedt om at godkende indtastningen -
> men efter godkendelsen videresendes man til en ikke-eksisterende

Ja, den har jeg ikke fået lavet endnu

> Serversidevalidering - hvis der mangler nogle oplysninger, bliver
> man bedt om at indtaste dem. Men der er rod i at få vist/skjult de
> rigtige ekstrafelter.

Ja, men det er Javascript-kode, der gør det

> Den javascriptkode der håndterer visning af ekstrafelter og
> validering af disse indeholder fejl.

Valideringen sker i PHP

> [...]
>
> Hvis du vil have hjælp til clientsidedelen - altså de
> javascriptstumper der viser og skjuler forskellige felter på siden

Ja, det ved jeg godt, men jeg er i tvivl om, hvad det er for en, jeg skal
sende den over i for den linie 20-fejl, troede jeg havde noget med HTML at
gøre