Frames i Dreamweaver
Fra : laflor

Dato : 19-08-04 13:41

Hejsa!
Jeg har en lille udfordring i Dreamweaver:
Jeg har oprettet en leftframe og en mainframe.
I min leftframe har jeg lavet en rækket knapper der skal vise et
billede i min mainframe.
Mit spørgsmål er hvordan jeg får lov til at definere
baggrundsfarve i min mainframe NÅR billedet vises...samt småting
som f.eks. centrering af billedet?
Jeg kan godt definere baggrundfarven på min mainframe, og denne
fremgår også når man klikker sig ind på "index.htm", men så snart
man trykker på en knap i min left frame så vises billedet
venstrestillet og med hvid baggrundsfarve...øv øv øv!

Venlig hilsen
Daniel

Ps. På forhånd tak!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-08-04 13:56

laflor wrote:

> [...]
> Mit spørgsmål er hvordan jeg får lov til at definere
> baggrundsfarve i min mainframe NÅR billedet vises...samt småting

Du skal indlæse billedet på en html-side, som du så linker til fra
leftframe. På denne html-side kan du lave den baggrundsfarve og den
centrering, du ønsker.

Der findes ingen andre metoder.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : laflor

Dato : 19-08-04 15:54

> Du skal indlæse billedet på en html-side, som du så linker til fra
> leftframe. På denne html-side kan du lave den baggrundsfarve og den
> centrering, du ønsker.
>
> Der findes ingen andre metoder.

Tak! Det vil jeg prøve. Kan godt se at det virker logisk at gøre
sådan. Forstår dog ikke hvorfor man har muligheden for at åbne
billedet i mainframen når man ikke kan definere nogle yderligere
parametre. Det må da være ligetil at indbygge i programmet!? Er dog
ganske ny i emnet og skal nok lære logikken med tiden.

Vh
Daniel
Og endnu engang tak for svarret...nu kan jeg komme videre. Har været
ved at eksplodere af utilfredshed og frustration

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 19-08-04 19:07

Har ikke noget med programmet at gøre. Det har at gøre med hvad man
kan gøre i HTML.
Det kan anbefales at du sætter dig ind i basisk HTML. Så kan du bedre
forstå hvad Dreamweaver (og andre WYSIWYG editorer) gør for dig.
Kik eventuelt på tutoriallen på http://www.html.dk/

Fra : jopa

Dato : 20-08-04 15:36

laflor skriblede bla følgende:

> Jeg har en lille udfordring i Dreamweaver:

Hejsa selv

Jeg undrer mi til tider over at et så dyrt prog som Dreaweaver ikke
indeholder nogen hjælp funktion eller en simpel Tutorial.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Per Christoffersen

Dato : 23-08-04 07:57

"jopa" <j@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> laflor skriblede bla følgende:

> Hejsa selv
>
> Jeg undrer mi til tider over at et så dyrt prog som Dreaweaver ikke
> indeholder nogen hjælp funktion eller en simpel Tutorial.

Fnis.

(Det har den såmænd da også. Endda en manual på papir, hvis man køber i en
forretning. Men den slags er jo kun til alleryderste nødstilfælde)

/Per