Hollywoods dyreste film
Fra : Ole Jensen

Dato : 19-08-04 12:35

Citat:
---
Steven Spielberg har planer om at lave Hollywoods absolut dyreste
spillefilm nogensinde. Det bliver en genindspildning af 50'er
klassikeren "The War Of The Worlds", der omhandler Jordens invasion af
marsboere. Filmen vil nå op i en prisklasse, der slår film som for
eksempel "Titanic", der kostede op mod 1,4 milliarder dollars at lave.

Steven Spielberg har udtalt, at "The War Of The Worlds" vil blive
årtiets film, og at der ikke vil blive sparet på noget. Optagelserne til
filmen, der blandt andet har Tom Cruise på rollelisten, starter i november.
---
Citat slut

mvh
Ole-J

Fra : Erik

Dato : 19-08-04 13:00

Ole Jensen wrote:

> Filmen vil nå op i en prisklasse, der slår film som for
> eksempel "Titanic", der kostede op mod 1,4 milliarder dollars at lave.

Titanic kostede nu nærmere de 1,4 milliarder KRONER, ikke dollars, selv om
det selvfølgelig gør historien bedre at påstå det andet.

Fra : ASKF

Dato : 19-08-04 13:00

Ole Jensen ytrede sig i <4124904E.5020102@inet.uni2.dk> med dette:

> [...]
>filmen, der blandt andet har Tom Cruise på rollelisten, starter i november.

Jeg håbet TC kun får en birolle!

Det største problem ved at gøre en film så dyr er vist kun at lokke folk
til at spytte penge i projektet. At en film er dyr tyder for mig ofte på
at skuespillere bliver overbetalte og at der vælges de dyreste løsninger
på alt SFX/CGI, selvom billigere løsninger endog kunne give et bedre
slut resultat.

Jeg synes efterhånden at mange af de nyere film, med et meget højt
budget har været nogle "Nå!" oplevelser, som hurtigt er blevet fortrængt
igen.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 19-08-04 13:10

Ole Jensen wrote:
> Citat:

Citat hvorfra?

Mikkel

Fra : Ole Jensen

Dato : 19-08-04 13:18

Mikkel Møldrup-Lakjer wrote:

> Citat hvorfra?
>
> Mikkel

Det er fra et nyhedsbrev jeg får:
Kommunalbogen

http://www.kommunalbogen.dk/kultur/artikler.php?artnr=2501

Det jeg synes er interessant, er ikke at det bliver den dyreste, men
selve filmen.

mvh
Ole-J

Fra : Cleo

Dato : 19-08-04 15:35

"> Det jeg synes er interessant, er ikke at det bliver den dyreste, men
> selve filmen.

Ja, klart - og mine forventninger bliver ikke mindre af at det er Spielberg der
står ved roret.

Hilsen Cleo

Fra : Anders Houmark

Dato : 19-08-04 19:50

Cleo wrote:
> "> Det jeg synes er interessant, er ikke at det bliver den dyreste,
> men
>
> Ja, klart - og mine forventninger bliver ikke mindre af at det er
> Spielberg der står ved roret.

Har i set den originale version?
http://www.imdb.com/title/tt0046534/

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER

Husker jeg korrekt, så er det den film hvor rumvæsnerne dør pga. de
bakterier der findes på jorden?
Jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke så det store i den film da jeg så den..
Det er ikke fordi jeg ikke kan lide gamle film, for det kan jeg bestemt
godt. Det er mere det, at filmen "ingen" historie havde, eller den var måske
ikke lige det fedeste.. Nu har jeg ikke læst den originale bog så det kan
være Speilberg får presset noget mere ud af den, men ellers har de da ikke
så meget at bygge af?

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 19-08-04 19:57

Klodernes kamp kan købes for 49 kr. hos dvdoo (med DK tekst)

On Thu, 19 Aug 2004 20:49:31 +0200, "Anders Houmark"
<anders@andersh.fjerndette.dk> wrote:

> [...]
>

>SPOILER
>

>SPOILER
>

>Husker jeg korrekt, så er det den film hvor rumvæsnerne dør pga. de

Ja det er rigtig. Jeg kunne godt lide det meste af filmen, men
slutningen skuffede.

Fra : vadmand

Dato : 19-08-04 22:02

"Thomas Jespersen" <front243@removemepls.jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det er rigtig. Jeg kunne godt lide det meste af filmen, men
> slutningen skuffede.

Hvad havde du ventet? At menneskene opfandt et nyt supervåben? Det er da
netop raffineret, at bakterierne får has på dem, vi ikke kan klare.

Per V.

Fra : Jim Andersen

Dato : 20-08-04 09:38

vadmand wrote:
> [...]
>
> Hvad havde du ventet? At menneskene opfandt et nyt supervåben? Det er
> da netop raffineret, at bakterierne får has på dem, vi ikke kan klare.

Og at al vores teknologiske isenkram, og videnskaben (som hele vores
civilisation ellers er bygget op om, og er 100% afhængig af) ikke dur til en
fis.

Og at det måske er godt nok, at vi ikke har fundet en kur mod forkølelse....
og at vi måske skal passe lidt på med hvad vi slår ihjel af dyr/planter i
regnskoven etc etc etc.

/jim

Fra : Taba

Dato : 19-08-04 20:44

> Husker jeg korrekt, så er det den film hvor rumvæsnerne dør pga. de
> bakterier der findes på jorden?

Jo, og bogen går næsten kun også med at beskrive handlinger, byer,
landskaber og menneskernes reaktioner end at den beskæftiger sig med
"egentlig" handling (er lidt at sætte den på spidsen men alligevel). Der er
jo ikke noget klimaks i bogen (nok rettere et antiklimaks), så hvordan de
vil klare sig i filmen ved jeg ikke.

/Taba

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 20-08-04 00:08

On Thu, 19 Aug 2004 21:44:15 +0200, "Taba" <no@hotmail.com> wrote:

> [...]
>jo ikke noget klimaks i bogen (nok rettere et antiklimaks), så hvordan de

Den film er allerede lavet. Den hedder Independence Day.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : ML-78

Dato : 19-08-04 21:56

Anders Houmark skrev:

> SPOILER
>

> SPOILER
>

> Husker jeg korrekt, så er det den film hvor rumvæsnerne dør pga. de
> bakterier der findes på jorden?

Ja.

> [...]
bestemt
> godt. Det er mere det, at filmen "ingen" historie havde, eller den var

Tja, der *sker* en hel masse i filmen men historie er der ikke så meget
af. Det er på mange måder en flot og velproduceret film men jeg synes
heller ikke den fortjener den klassiker-status den nogle gange får
tildelt. Det er primært mht. det manuskriptmæssige den halter.

ML-78

Fra : Morten DH

Dato : 20-08-04 09:19

"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> heller ikke den fortjener den klassiker-status den nogle gange får
> tildelt. Det er primært mht. det manuskriptmæssige den halter.

Svjh fik den en oscar for bedste special effects der i 52 eller 53 - og ser
man filmen kan man tydeligt se de kraftige kabler som holder rumskibene i
luften... vildt som udviklingen er gået... blir spændende at se om vi får
endnu en kvalmende ID4 eller de får lavet en seriøs sci-fi film uden alt for
mange amerikanske flag og rendyrkede patrioter...

Fra : Koeffe

Dato : 19-08-04 18:09

Comments: production moved ahead to accomodate a mid-2005 release

Filmen ser ud til at blive lavet på ca. et år. Er det ikke forholdsvis
hurtigt?

--
Koeffe

Fra : Silver

Dato : 19-08-04 23:35

Filmen vil nå op i en prisklasse, der slår film som for
> eksempel "Titanic", der kostede op mod 1,4 milliarder dollars at lave.

Hvorfor ikke bare skide på den genindspilning og så give de 1.XX milliarder
dollars til mad til den tredje verden?.....

Naivt...næh

Fremsynet....næh

Ønsketænkning....tjah...

Silver.
'Hellere dø af grin end at kede sig ihjel'

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 20-08-04 07:16

"Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor ikke bare skide på den genindspilning og så give de 1.XX
milliarder
> dollars til mad til den tredje verden?.....

> [...]

Arh, kom nu. Det tjener man sgudda ikke nogen penge på...

Fra : Silver

Dato : 20-08-04 18:28

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> skrev i en meddelelse
> "Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> milliarder

> Arh, kom nu. Det tjener man sgudda ikke nogen penge på...

HAHAHAHA! forfriskende syn på sagen.....;)

Silver.

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 23-08-04 12:06

On Thu, 19 Aug 2004 13:34:38 +0200, Ole Jensen <o-jensenFJERN@inet.uni2.dk> wrote:

>Steven Spielberg har udtalt, at "The War Of The Worlds" vil blive
>årtiets film, og at der ikke vil blive sparet på noget.

Altså bortset fra plot og den slags.