Godt råd ønskes...
Fra : D&K

Dato : 09-05-01 06:47

Hejsa..

Jeg mangler et godt råd...
Det drejer sig om min hvalp på 4 mdr....hver aften når vi er gået i sendt,
ja det er 100% sikkert, så går der ca. 20 minutter, så står han oppe midt på
vores sofabord, når det er undersøgt så går han videre til spisestuen,
hopper op på en stol og derfra videre op på spiseborden.
Hvis han skal være alene hjemme, så kan jeg lige nå at gå ud til bilen, hvis
jeg så vender mig om og kigger ind, så står han allerede på spisebordet...

Han bliver fodret med Pedegree Pal Hvalpefoder 3 gange om dagen, er det for
meget?? ja og så er der jo det løse altså det ungerne gir`ham iløbet af
dagen..

Det irriterer mig, men hvordan vænner jeg ham af med det??????

--
Hilsen Dorthe

Fra : Aino

Dato : 09-05-01 07:14

D&K wrote:

> så står han oppe midt på
> vores sofabord, når det er undersøgt så går han videre til spisestuen,
> hopper op på en stol og derfra videre op på spiseborden.

Hvis det er mad, han leder efter, så sørg for at han aldrig får succes
med sine stunts, dvs. vær omhyggelige med at rydde op og tørre bordene
grundigt af.

Flyt evt. stolene væk fra bordet (har dog hørt om en hund, der hver dag
skubbede en stol hen til køkkenbordet, kravlede op og skubbede til
vandhanen. Den foretrak at få sit drikkevand rindende fra hanen frem for
noget flere timer gammelt i en skål...)

> Han bliver fodret med Pedegree Pal Hvalpefoder 3 gange om dagen, er
> det for meget??

Nej ikke for en hvalp, men når han bliver ældre kan du skære det ned til
to gange (den totale mængde skal selvfølgelig svare til hans alder og
størrelse uanset hvor tit han fodres)

> ja og så er der jo det løse altså det ungerne gir`ham iløbet af
> dagen..

Det ville jeg nok føre lidt kontrol med. Sørg for, at det ungerne skal
bruge til at lege/træne med kommer fra den afvejede dagsration, især
hvis det er en madglad hund.

> Det irriterer mig, men hvordan vænner jeg ham af med det??????

Jeg har hørt om forslag, der går på ubehagelige oplevelser gemt under en
dug der udløses når hunden går op på bordet, men det synes jeg ikke er
noget for en hvalp! Jeg har ikke lige flere ideer, men held og lykke og
fortæl hvordan det går.

--
Mvh Aino

Never trust anything that can think for itself if you can't see where it
keeps its brain. - Mr Weasley

Fra : M@rk

Dato : 09-05-01 08:36

Wed, 9 May 2001 05:47:17 -0000, berigede "D&K" <keld17@worldonline.dk>
dk.fritid.dyr.hund med:

>Det irriterer mig, men hvordan vænner jeg ham af med det??????

Well, det er altså ikke for, at være morsom - men har du ikke mulighed
for bare, at lukke døren til stue og spisestue?

/Mark

--
M@rk, the unknown @ get2net.dk - ICQ #6564215

"When the rythm-section ain't making it
- go for it your self" ~ Ben Webster

Fra : Helle Hansen /SOC

Dato : 09-05-01 08:12

Vi har en hvalp på 6 mdr., og hun er også meget urolig om natten og går
rundt og leder efter mad. Nu har vi lukket døren til soveværelset, så hun
kun kan være derinde (sammen med os). Det har hjulpet på hendes
rastløshed. Om dagen når hun er alene hjemme er hun i bryggerset, hvor vi
også sørger for, at der ikke er noget hun kan spise. Hun kan nå ret langt
ind på bordene, når hun strækker sig på to ben.
Jeg håber det kan hjælpe.
Mange hilsner
Helle

Fra : Nina El Falaki

Dato : 09-05-01 19:33

Kan børnene have lært ham det???

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Reichenbach & Hammer

Dato : 09-05-01 21:46

Ihærdighed og tålmodighed er kodeordet. Skæld hvalpen ud hver gang den
hopper op på bordet. På et eller andet tidspunkt skal det nok lykkes. Men
ellers kan man tilvænne hvalpen til at være alene hjemme. Start med f.eks 10
min, og smugkik ind ad vinduet. Og hvis den så laver numre, skæld den ud.
Forøg tiden gradvis dag for dag. Jeg selv har haft fine resultater med denne
fremgangsmåde.

Ang. foder, så mener jeg at i en hvalps første 6 måneders levetid, gør det
ikke så meget at den får for meget at spise. Bare man gradvis vænner den af
med det igen.

Hilsen

Jesper

Fra : Stine

Dato : 09-05-01 23:18

Hej
Jeg ved ikk elige hvordan du vænner ham af med at gå på bordene. MEn jeg vil
anbefale at du giver ham mindre plads. F.eks. bryggers og/eller køkken. Der
kan du så gemme godbidder(mad) rundt omkring. Du kan også gemme tyggeben som
han så skal bruge tiid på at finde.
Så vil du få ham aktiveret/stimuleret og derved gøre ham psykisk træt. Det
skulle jo så gerne resultere i en roligere hund. Og måske vil han så af sig
selv miste interessen for at gå op på borde m.m.
Håber det hjælper.

Mht. foder, 3 gange daglig er fint. følg vejledning på posen ang. mængde,
men sørg for at han ikke bliver tyk. En hvalp har udviklingsmæssigt ikke
godt af at være overvægtig og det vil være langt sværere senere hen at få
ham på normal vægt igen.

Stine